Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI B450 gaming max plus werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een week geleden een nieuwe pc gebouwd.
Alles ging goed tot nu, ik startte vanmiddag mijn computer op en er kwam ineens rook uit. Ik heb hem snel weer uitgezet en opengemaakt, aan de binnenkant kon ik niets zien qua schade. Maar ik probeerde voorzichtig mijn computer weer op te starten maar ik krijg alleen een zwart scherm met rechtsbovenin analog. Dit is mijn eerste build dus ik vraag het hier even voordat ik dingen terug stuur/uitprobeer.

Mijn mobo is de MSI B450 gaming max plus

Mvg.

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-12-2019 18:59)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:33:
Kan het niet gewoon simpelweg zijn dat t moederbord is doorgebrand of iets, want alleen de led van t moederbord doet t
Dan spreek jij jezelf tegen, je geeft eerder aan dat de fans ook aanslaan.
Ik denk dat je wat duidelijker en rustiger moet gaan communiceren anders raakt iedereen de weg kwijt.
Kun je eens gaan testen met een minimale configuratie zoals ik eerder aangaf?

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je de afstandsbusjes gebruikt voor je moederbord?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet, nee

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Die zijn nodig, anders maak je sluiting en frituur je de boel. Checken dus of je deze dingetjes tussen het moederbord en je case hebt zitten.

Overigens verwacht je dan wel dat het gelijk bij de eerste boot al fout ging, niet na een week.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 16-12-2019 20:48 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Als dat daadwerkelijk zo is dan is nu de 'magic smoke' uit je onderdelen gelopen.

Maak eens een paar goede foto's van de binnenkant ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
De afstandbuisjes zitten er tussen zie ik net

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

br00ky schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:48:
Die zijn nodig, anders maak je sluiting en frituur je de boel. Checken dus of je deze dingetjes tussen het moederbord en je case hebt zitten.

Overigens verwacht je dan wel dat het gelijk bij de eerste boot al fout ging, niet na een week.
Tja het was een poging waard :p

@Verwijderd Post de volledige specs van je systeem eens, alleen het moederbord hebben we niet zo veel aan. Zit er geen voeding uit 1993 in bijvoorbeeld? :p

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
Post eens wat foto's van de binnenkant van de behuizing. Wellicht zijn daar fouten op te ontdekken.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Videokaart: Gigabyte RTX 2060 OC windforce
Cpu: Amd ryzen 7 2700X
Moederbord: Msi B450 gaming max plus
Koeling: Gamdias Chione M1240R
Voeding: Inter-Tech Argus RGB 750W Modular
Case: Coolermaster MB511 RGB

Met bijbehorende fotos:
http://imgur.com/gallery/fg1SZRx

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Sowieso zit je videokaart niet in het meest ideale slot, je moet de bovenste hebben. Wat voor een kabel heb je aangesloten op de 8-pin CPU aansluiting in de hoek, een 4+4 of een 6+2-pin connector?

Verwijderd

Topicstarter
Een 4+4

Maakt dat uit qua performance die videokaart, want ik vond het wat mooier op de onderste vandaar.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Je videokaart zit in het verkeerde slot en je cpu block hangt op zijn kop :p
Dat laatste maakt, afgezien van looks, niets uit, maar je GPU loopt nu op 8 PCIe lanes, de bovenste heeft er 16 beschikbaar.

Ouch, Inter-tech staat bekend als brakke voedingen van slechte kwaliteit, zal me dan ook niets verbazen dat die het loodje heeft gelegd.
Als je er aan ruikt, ruik je dan een brandlucht uit de psu?

Ik snap sowieso niet waarom je een doorzichtige RGB voeding hebt gekocht en 'm dan in een case doet met een psu-shroud :p dat hele RGB is de enige redeaming feature van het hele ding.

Als het de voeding blijkt te zijn (en dat vermoeden heb ik wel) ben je beter af met een RM550x ofzo.

• Nielson
Het onderste slot is fysiek een x16 slot maar elektrisch slechts PCIe 2.0 x4 en wordt aangestuurd door de chipset. Het andere slot is volledig PCIe 3.0 x16 en direct verbonden met de cpu, veel sneller dus.

• Uszka
Onderste slot draait op 4 relatief trage chipset lanes ipv 16 snelle cpu lanes dus ja, het maakt uit qua prestaties.

Verder is de voeding een nogal slechte keuze. Een Gold gecertificeerde voeding van heel erg lage kwaliteit en er missen essentiële beveiligingen in die voeding. 750w is veel teveel voor het systeem wat het er ook niet veiliger op maakt.

Test buiten de behuizing op de doos van het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja er komt wel een brandlucht uit de voeding, gewoon een andere nieuwe kopen denk ik dan? Zoja, suggesties?🤪

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 13:15
[b]Wintervacht in "MSI B450 gaming max plus werkt niet"Wintervacht schreef op maandag 16 december 2019 @

.... Als het de voeding blijkt te zijn (en dat vermoeden heb ik wel) ben je beter af met een RM550x ofzo.
deze bijvoorbeeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik zoiets proberen, kan hem altijd nog terugsturen😉

In ieder geval bedankt voor jullie hulp😎

• brtk
Die Intertech voeding kan je, indien gekocht via webshop, ook nog retourneren: pc een week geleden in elkaar gezet toch? Is echt een hele matige voeding, koop een Corsair RMx series of een Bitfenix (pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W)

[ Voor 45% gewijzigd door brtk op 16-12-2019 21:46 ]

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:43:
Dan ga ik zoiets proberen, kan hem altijd nog terugsturen😉

In ieder geval bedankt voor jullie hulp😎
Nie ma problemu.

Nu is het duimen en duimen en duimen dat die voeding geen andere onderdelen mee het graf in heeft gesleurd, anders ben je nog niet klaar :p

• Nielson
Hopelijk is het inderdaad alleen die Inter-tech voeding en heeft 'ie geen andere onderdelen meegenomen :|

• brtk
We duimen met TS mee dat het inderdaad alleen dat Inter-Kreng is :).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb de Bitfenix Formula Gold 450W gekocht, erin gedaan, kabels aangesloten, ik druk op de aan/uit knop, alle rgb gaat aan (ram/koeling/moederbord/fans) maar mijn scherm blijft hangen op analog. Dus ik ben heel bang dat er meer aan de hand is dan alleen de voeding😰

Ps: Er gaat even een rood lichtje op het moederbord aan. En de fans werken ook allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is iets met de cpu, rood lichtje gaat aan op de plek waar cpu staat, in de moederbord handleiding staat het volgende daar over:"indicates CPU is not detected or fail"

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:58:
Helaas, ik heb de Bitfenix Formula Gold 450W gekocht, erin gedaan, kabels aangesloten, ik druk op de aan/uit knop, alle rgb gaat aan (ram/koeling/moederbord/fans) maar mijn scherm blijft hangen op analog. Dus ik ben heel bang dat er meer aan de hand is dan alleen de voeding😰

Ps: Er gaat even een rood lichtje op het moederbord aan. En de fans werken ook allemaal.
Monitorkabel op de videokaart en niet op het moederbord aangesloten?
Stroomkabel videokaart aangesloten?
Alle kabels nagelopen?
Minimaal opgestart met moederbord, processor, geheugen en videokaart?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:18
Alles afkoppelen en dan het minimaal aansluiten en kijken of het systeem dan wel opstart.
Ofwel, geen GPU, maar int. graphics, geen HDD, maar 1 Memory bank, etc.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:19:
Er is iets met de cpu, rood lichtje gaat aan op de plek waar cpu staat, in de moederbord handleiding staat het volgende daar over:"indicates CPU is not detected or fail"
Hopen dat een reseat van de CPU en koeler het oplost, maar ik ben bang dat je CPU hiermee ook kapot is gegaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

FunFair schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:33:
Alles afkoppelen en dan het minimaal aansluiten en kijken of het systeem dan wel opstart.
Ofwel, geen GPU, maar int. graphics, geen HDD, maar 1 Memory bank, etc.
Deze processor heeft geen igp en het moederbord geen grafische chip.
Wylana schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:12:
[...]

Hopen dat een reseat van de CPU en koeler het oplost, maar ik ben bang dat je CPU hiermee ook kapot is gegaan.
Hij geeft aan dat het cpu ledje even knippert en niet blijft branden, dit kan prima een init cpu zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 15:16 ]

• Wylana
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:14:
[...]

[...]

Hij geeft aan dat het cpu ledje even knippert en niet blijft branden, dit kan prima een init cpu zijn.
Ik lees toch echt:
Henri Broekhoff schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:19:

Verwijderd

Topicstarter
Lichtje blijft even aan🤪

Verwijderd

En ik lees:
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:58:
Dat zelfde ledje licht op mijn moederbord ook even op tijdens de initialisatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat is het dan niet

Verwijderd

Topicstarter
Nu blijft ie op t scherm aangeven: check signal cable, dus misschien dat de videokaart niet goed is aangesloten, ik zal even een foto sturen van mijn pc en beeldscherm wanneer alles opstart. (Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto maar mn telefoon is niet t best😉)

http://imgur.com/a/Ad8FUa1

• Wylana
En kijk of je monitor op de juiste input aansluiting staat en dat je kabel op je VIDEOKAART zit en niet je onboard, want die geeft geen beeld.

Ik zie namelijk op je foto helemaal geen kabel van de monitor naar je pc gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Wylana op 19-12-2019 15:52 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Gebruik de handleiding(en) dat scheelt je een hoop stress

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel zit gewoon in de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet gewoon simpelweg zijn dat t moederbord is doorgebrand of iets, want alleen de led van t moederbord doet t

• Uszka
Dat kan zeker gezien de kwaliteit van je vorige voeding.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:33:
Dan spreek jij jezelf tegen, je geeft eerder aan dat de fans ook aanslaan.
Ik denk dat je wat duidelijker en rustiger moet gaan communiceren anders raakt iedereen de weg kwijt.
Kun je eens gaan testen met een minimale configuratie zoals ik eerder aangaf?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen!

Verwijderd

Top, wat op de foto's niet zichtbaar is, heb je de 8 pin cpu_pwr connector ook aangesloten? (linksboven op het moederbord)

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gefixt en werkt weer goed, ik heb gewoon alles uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, iedereen bedankt voor jullie moeite en sorry voor de onduidelijkheid soms😂🤪

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:18
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:59:
Alles is gefixt en werkt weer goed, ik heb gewoon alles uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, iedereen bedankt voor jullie moeite en sorry voor de onduidelijkheid soms😂🤪
Dat was mijn ervaring ook meestal als er iets met de voeding was (of als ik zelf kortsluiting had veroorzaakt door aan een draaiende pc te knutselen :P). Alles uit elkaar met minimale setup weer in elkaar en dan component voor component terugbouwen. Blijkbaar zat er ergens nog een zwevende spanning oid.
Pagina: 1