Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-07 20:27
Ik zoek een?
Ik wil graag shooters en strategie games spelen en ben op zoek naar een toetsenbord en muis?

Wat is je budget?
Maximaal 150 euro totaal

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Razer vind ik een mooi merk, maar eigenlijk maakt het mij niet uit. Kleuren (RGB) hoeft niet perse, zolang ik het maar ook uit kan zetten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming PC.

Ik heb geen verstand van muizen en toetsenborden dus elk advies is welkom :) Ik zat zelf naar de Razer Deathadder Elite te kijken omdat ik die er leuk uit vindt zien.

Wat is bijvoorbeeld een juiste DPI voor een muis?
Zijn mechanische toetsten belangrijk bij een toetsenbord? Het gekozen toetsenbord is half mechanisch en is dat erg?

Ik ben normaal een console gamer en dit blijf ik ook spelen, maar het is soms leuk om ook op de computer wat te doen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ToetsenbordenRazer Ornata Chroma (Qwerty US)€ 79,-€ 79,-
1MuizenRazer Deathadder Elite - Zwart€ 42,99€ 42,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 121,99

Hoe staan jullie over tegen onderstaande pakket? Headset heb ik eigenlijk ook nodig.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ToetsenbordenRazer Epic Bundle 2019 (Qwerty US)€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 119,-

[ Voor 66% gewijzigd door ptribbyz op 16-12-2019 20:12 . Reden: producten toegevoegd ]

Beste antwoord (via ptribbyz op 17-12-2019 01:48)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ptribbyz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 01:03:
Wat zou dan wel een muis of toetsenbord zijn die jullie aanraden?
Er staan boven je 3 posts die het duidelijk maken dat het een erg persoonlijke keuze is :p
Ga naar een winkel waar ze er een hoop hebben en probeer ze uit zou ik zeggen :) dat is eigenlijk de enige manier om er achter te komen welke muis bij jou past.

Wel tips om mee te nemen:
Bouwkwaliteit is altijd heel fijn, een sobere maar solide muis is gewoon prettiger dan een neon-rgb plasticfeest met 17 knoppen.
Probeer te testen met je onderarm vlak, zoals je hem op een bureau zou hebben liggen.
Kliks zijn belangrijk, je doet er duizenden per dag, dus de knoppen moeten solide aanvoelen, niet het krakende clicky plastic van bijvoorbeeld goedkope Trust muizen.
Zoals hierboven uitgelegd zijn er verschillende soorten grips, sommige muizen laten het toe om verschillende te gebruiken, sommige muizen werken eigenlijk maar goed op één manier. Welke welke is kom je vanzelf achter en als je dat door hebt weet je gelijk welke muis je wil :)

Logitech wordt geroemd om hun geweldige gaming muizen vanwege bijvoorbeeld de G500, een beetje raar uitziende muis maar (wat mij betreft, en vele anderen) wel heel erg fijn in gebruik.
Muizen zoals deze Trust zien er (ook) heel funky uit, maar zijn vaak plastic fantastic, gaan niet zo lang mee en zijn wat betreft gebruikerservaring voor iemand 'die niet beter weet' wel te doen, maar vallen in het niets vergeleken bij een degelijke Logitech o.i.d.

Flashy verpakkingen waar geschreuwd wordt met woorden als 'gaming', 'super' en 'Trust' gewoon vermijden :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 19:33
Mechanisch wel of niet is naar mijn mening een voorkeur, maar grofweg 80 euro voor een verkapte fake mecha (het is gewoon membraan) Razer is veel geld, je hebt voor dat geld al een budget echte mecha en wil je alsnog membraan dan zijn er veel goedkopere opties.

[ Voor 61% gewijzigd door Mizgala28 op 16-12-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Om het even moeilijker te maken:

Voor RTS, RPG en MMO (of vergelijkbare games met veel skills/keuzes/bouw-opties/whatever) is een muis met wat extra knoppen aan de zijkant wel handig. Dan kun je macros of sneltoetsen ook aan je muis binden, speelt erg fijn in dota-style games bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wintervacht schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:21:
Om het even moeilijker te maken:

Voor RTS, RPG en MMO (of vergelijkbare games met veel skills/keuzes/bouw-opties/whatever) is een muis met wat extra knoppen aan de zijkant wel handig. Dan kun je macros of sneltoetsen ook aan je muis binden, speelt erg fijn in dota-style games bijvoorbeeld.
Moet je daar wel mee om kunnen gaan, ik kan dat niet bijvoorbeeld :)

Dpi is niet zo relevant tegenwoordig, dat zit altijd wel goed. Let inderdaad op knoppen, of je de knoppen fijn vindt klikken (Logitech VS corsair is bijvoorbeeld erg verschillend) en vooral of je hand er goed op valt. Ik heb bijvoorbeeld net een corsair glaive gekocht omdat die goed in mijn grote handen valt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m7bpfDv.jpg

Dit zijn de verschillende grips waar verschillende muizen goed in vallen.

De media markt heeft vaak een grote selectie van muizen, kan je een beetje gevoel krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-12-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ptribbyz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 01:03:
Er staan boven je 3 posts die het duidelijk maken dat het een erg persoonlijke keuze is :p
Ga naar een winkel waar ze er een hoop hebben en probeer ze uit zou ik zeggen :) dat is eigenlijk de enige manier om er achter te komen welke muis bij jou past.

Bouwkwaliteit is altijd heel fijn, een sobere maar solide muis is gewoon prettiger dan een neon-rgb plasticfeest met 17 knoppen.
Probeer te testen met je onderarm vlak, zoals je hem op een bureau zou hebben liggen.
Kliks zijn belangrijk, je doet er duizenden per dag, dus de knoppen moeten solide aanvoelen, niet het krakende clicky plastic van bijvoorbeeld goedkope Trust muizen.
Zoals hierboven uitgelegd zijn er verschillende soorten grips, sommige muizen laten het toe om verschillende te gebruiken, sommige muizen werken eigenlijk maar goed op één manier. Welke welke is kom je vanzelf achter en als je dat door hebt weet je gelijk welke muis je wil :)

Logitech wordt geroemd om hun geweldige gaming muizen vanwege bijvoorbeeld de G500, een beetje raar uitziende muis maar (wat mij betreft, en vele anderen) wel heel erg fijn in gebruik.
Muizen zoals deze Trust zien er (ook) heel funky uit, maar zijn vaak plastic fantastic, gaan niet zo lang mee en zijn wat betreft gebruikerservaring voor iemand 'die niet beter weet' wel te doen, maar vallen in het niets vergeleken bij een degelijke Logitech o.i.d.

Flashy verpakkingen waar geschreuwd wordt met woorden als 'gaming', 'super' en 'Trust' gewoon vermijden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:51
Wintervacht schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 01:15:
[...]

toon volledige bericht
Daarbij heb ik (ja persoonlijke ervaring) geen hoge pet op van Razer (voor mij ook hoog plastic fantastic gehalte). Het is duur en je betaald voor het merk, niet voor kwaliteit. De muizen zijn vaak snel kapot of hebben last van muis op beeldscherm beweegt, terwijl muis op muismat stil staat. Die mag van mij op je vermijden lijstje.

Kortom, ik ben er kwalitatief niet van onder de indruk. Ik heb zelf een Logitech muis en een cooler master masterkeys toetsenbord. En ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
@Brubs Bedankt voor je advies, dan ga ik opzoek naar Logitech en/of Cooler Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:51
ptribbyz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:39:
@Brubs Bedankt voor je advies, dan ga ik opzoek naar Logitech en/of Cooler Master.
Je moet natuurlijk niet omdat ik het fijn vind gelijk zoeken naar hetzelfde. Het verschilt gewoon heel erg wat iemand fijn vindt of niet. Ik geef je enkel wat opties.
Ga naar de mediamarkt van het weekend (of wanneer je tijd hebt) en ga is lekker rammen op een plankje en pak eens wat muizen vast. Daar word je alleen maar wijzer van en voorkomt miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
@Brubs ga ik doen, maar fijn dat ik weet dat Razer overrated is.
Pagina: 1