Powerline inzetten (woonhuis en loods 100 meter)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcootje413
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08-2023
Heeft er iemand ervaring met goede powerline?

Situatie:
Woonhuis en loods (100 meter van elkaar) zitten op het zelfde stroomtoevoer, wel verschillende groepen.

Meterkast komt binnen in de loods en router ligt in het woonhuis. Welke powerline kan ik het beste inzetten om van het woonhuis de afstand te overbruggen naar de loods.

Gaat om 5 / 6 Wi-Fi verbruikers in de loods

Powerline hoeveel MB verlies? en bereik SSID?

Of heeft iemand ervaring met een andere (betaalbare) oplossing?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
Powerline hoeveel MB verlies? en bereik SSID?
Hier valt echt totaal niks zinnigs over te zeggen.

Is een netwerkkabel tussen huis en loods leggen geen optie? Dat is gegarandeerd sneller en stabieler, en waarschijnlijk nog goedkoper ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Powerline op die afstand is onbetrouwbaar. Mocht een netwerkkabel toch echt onhaalbaar zijn, dan zou je kunnen kijken naar een draadloze point-to-point verbinding, en dat gaat al gauw rond de €200 of meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Als je Line-of-sight hebt vanaf je huis naar die loods zou ik idd absoluut voor point-to-point gaan. Veel betrouwbaarder en veel minder gedoe.

Hoeft trouwens geen 200 euro te kosten, pricewatch: Ubiquiti NanoStation locoM2 2x 50 kom je al een heel eind mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcootje413
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08-2023
Bedankt voor de reacties. Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord. Het huis (router) en begin van de loods staan +/- 15 meter uit elkaar, alleen het eindpunt (netwerk) dient achter in de loods te komen, dit is intern nog een kleine 85 meter.

Kan dit wel met een powerline of is 1x Nanostation om het huidige signaal op te vangen een optie en vervolgens intern in de loods een netwerkkabel te plaatsen naar het einde van de loods waar ik bijv. een AP op kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Power line adapters zijn wat goedkoper, je kan ze bij de mediamarkt halen en testen.
Binnen kan je daarna met een UTP kabel max 100meter.
Hierin zal geen degradatie zitten.

Je meeste snelheid verlies haal je denk ik uit je powerline adapter. Maar dit weet je snel genoeg.
Power line bij je modem/router 1 in de schuur en een laptop er even aan. Testen en je hebt je antwoord.
Is het niet snel genoeg dan kan je duurdere oplossing kiezen met Nanostations of andere draadloze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
marcootje413 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:19:
Heeft er iemand ervaring met goede powerline?

[...]

Welke powerline kan ik het beste inzetten om van het woonhuis de afstand te overbruggen naar de loods.
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Er is al veel geschreven en gereviewd over Powerline, zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
@marcootje413 graag gewoon reageren in je topic, en niet mensen lastig vallen via DM.

Als het om een verbinding binnen gaat, zou ik gewoon utp kabel gebruiken.
Pagina: 1