[Ubuntu] Route probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Na het rommelen aan een VPN configuratie (op afstand) verbrak mijn verbinding. Kan gebeuren. Thuis aangekomen kreeg ik ook geen verbinding meer met het apparaat. Reboot, ook niks.
Als ik het me goed herinner was het laatste commando wat ik gaf iets met 'add route 192.168.2.0 dev wg0'

Booten geeft nu hele vreemde errors. Excuus voor de foto's, ik weet even geen andere manier om dit te laten zien.
Booten duurt lang, apparaat komt niet online
Boot1

Errors vliegen door het scherm, systeem komt daarna wel in het login scherm
Boot2

Vermoedelijke boosdoener onderaan: 192.168.2.0/24 dev wg0 scope link
Boot3

Hoe verwijder ik de route 192.168.2.0/24 dev wg0 zonder per ongeluk de juiste route daaronder te verwijderen?

Edit: Oké de route is weg, maar hij blijft slecht booten met dezelfde errors. Iemand enig idee waar dit nu aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 16-12-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
je kan altijd je laatste acties opvragen met commando "history"
dan kan je weer weghalen wat je precies gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:13
Je draait 2 tunnels door elkaar heen? Tun0 is openvpn en wg0 is wireguard.

Ik ben hier verre van expert in maar lijkt erop dat dat niet helemaal goed gaat om te beginnen.

Verder gaan die errors over resolv.

Als er geen cruciale dingen op draaien en je hebt /home op een andere partitie staan of kan die nog backuppen gewoon opnieuw beginnen met een verse installatie.

Had laatst ook een issue wat maar niet op te lossen was. Verse installatie en alles deed het weer.

Als je dat te ver vindt gaan even die foutmelding over resolv googelen.

Als je die routes zo hebt toegevoegd zouden ze verdwenen moeten zijn na een reboot? Is dit 16 of 18? Gebruik je netplan?

[ Voor 17% gewijzigd door Kasper1985 op 17-12-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Kasper1985 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:10:
Je draait 2 tunnels door elkaar heen? Tun0 is openvpn en wg0 is wireguard.

Ik ben hier verre van expert in maar lijkt erop dat dat niet helemaal goed gaat om te beginnen.

Verder gaan die errors over resolv.

Als er geen cruciale dingen op draaien en je hebt /home op een andere partitie staan of kan die nog backuppen gewoon opnieuw beginnen met een verse installatie.

Had laatst ook een issue wat maar niet op te lossen was. Verse installatie en alles deed het weer.
Dat gaat gelukkig wel goed. Ik ben aan het migreren van OpenVPN naar WireGuard. Die twee kunnen op zich prima naast elkaar draaien. Op termijn zal OpenVPN (tun0) verdwijnen.

Er is toch iets anders geks aan de hand waar ik m'n vinger nog niet op heb kunnen leggen. Misschien is een reinstall de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:13
Heb je die errors wel gegoogled?