Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Hallo allen,

Mijn netwerk opzet thuis:

Ziggo router
1 TP-link router als AP beneden
1 TP-link router als AP op de studeerkamer
Raspberry pi + PiHole

Computers:
1 desktop, via LAN aangesloten
Mijn werk-laptop via dockingstation en LAN aangesloten
Vrouw d'r werk-laptop via wifi
Prive laptop, wifi
Mobieltjes

Deze opzet draait nu al dik 1,5 jaar, zonder problemen.

Een paar maanden geleden zag ik in de logs van de PiHole ineens dat er wel verdomd vaak verbinding gemaakt werd met deventry.tplinkcloud.com, meerdere keren per uur. Dit vond ik verdacht en ongewenst, we werken beiden voor grote internationale bedrijven, dus heb ik op de blacklist gezet.

Sindsdien werk alles op de werk-laptop voor m'n vrouw werkt alles zoals het hoort en snel stabiel internet, behalve bij Skype bellen. Slechte verbinding, geregeld connection lost, etc. Zodra ze echter de LANkabel gebruikt van de andere pc's werkt alles prima :?

Nu zijn beide routers compleet standaard opgezet, eigen wachtwoord er in en als AP aangesloten.
Ik heb me nooit aangemeld voor de TP-link cloud, geen account, geen niks.

Iemand enig idee wat ik hier mee moet / aan kan doen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DropjesLover schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:50:
Slechte verbinding, geregeld connection lost, etc. Zodra ze echter de LANkabel gebruikt van de andere pc's werkt alles prima :?
Heeft het dan wel iets te maken met het blocken? Of is je wifi verbinding toch niet zo stabiel als je denkt, waardoor dat de reden is dat je problemen hebt?

Kortom. Maak de blokkade eens ongedaan. Mocht je de problemen dan nog steeds hebben, heb je dat in ieder geval uitgesloten.