apache beveiliging onzin?

Pagina: 1
Acties:

• walgaard
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02-2022
Een vriend van mij heeft bij z'n hosting provider de vraag gesteld of een subdomein waar hij dingen neer mag zetten beveiligd kan worden met een passwordscherm (.htpasswd). Nou krijgt hij dit terug:

het kan niet,
volgens de retorieke subverdelings omgevingsvariabele in de servercache van
de apache server, daar had ik helaas geen rekening mee gehouden met de
data-tainting uitwisselingsaspect van de tabellen, dus omdat het om
tabellen gaat is het technisch niet mogelijk, komt de tabel niet aan.

Is dit onzin of klopt het? Ik heb het idee dat het bullshit is.

StarTrek.nl

Verwijderd

Hmm volgens mij gewoon zo veel mogelijk moeilijke woorden in 1 zin.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
heel snel weggaan bij die hoster

• walgaard
zo komt het bij mij ook over. Apache goeroes in de zaal die dat kunnen bevestigen?

StarTrek.nl

Verwijderd

Onzin. Waarom zou een .htaccess password niet kunnen?

• walgaard
misschien wordt er een of ander super-duper ingewikkelde lastig woorden constructie gebruikt?

StarTrek.nl

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Klinkt in elk geval niet nederlands.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 21:06
hehhe ziek *D gaat echt helemaal nergens over *D
die schrijven we op...

//

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Een vriend van mij heeft bij z'n hosting provider de vraag gesteld of een subdomein waar hij dingen neer mag zetten beveiligd kan worden met een passwordscherm (.htpasswd). Nou krijgt hij dit terug:

het kan niet,

Is dit onzin of klopt het? Ik heb het idee dat het bullshit is.
Bullshit ? Dan zeg je het nog netjes.. Ik vraag me af wat die gozer gerookt heeft :7

Met andere woorden : een .htaccess file kan in elke directory. Dat die dir als root dir voor een subdomein gebruikt word is bijzaak.

Neem een andere hostingprovider :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is duidelijk iemand zonder respect voor z'n klanten. Weggaan daar! (en even subtiel z'n naam laten vallen hier ;))

Verwijderd

Gewoon die .htaccess plaatsen. Kan volgens mij gewoon in je directory waar je de rest van je bestanden ook heb staan.
En voortaan eerst doen...
en als ze moeilijk gaan doen pas vragen gaan stellenm als: Mag dat niet dan?

Verwijderd

Die kerel zal zijn hele server wel geconfigged hebben met een .htaccess van 80 regels in de root. Dan kan ik wel snappen dat het niet mogelijk is :D

Maar ik zou naar www.vandale.nl zoeken naar het moeilijkste woord en daar mijn reply om heen bouwen.

• walgaard
Ik heb geen idee hoe het ingericht is. Da's juist het probleem. Ik ben geen apache goeroe, maar die termen hebben volgens mij geen ruk met apache te maken.

StarTrek.nl

• TheDjasp
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

Weet het antwoord niet, maar heb het nog nergens mee gemaakt dat ik geen htaccess kon/mocht plaatsen.

Vond de tekst wel zo mooi dattik um een leuk plekje heb gegeven :D

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• walgaard
plekje?

Ik vind het echt zo'n onzintekst om een tegeltje in de wc te plaatsen.

[edit] Ik zie um al/pas.

StarTrek.nl

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op woensdag 01 augustus 2001 23:56 schreef walgaard het volgende:
Ik heb geen idee hoe het ingericht is. Da's juist het probleem. Ik ben geen apache goeroe, maar die termen hebben volgens mij geen ruk met apache te maken.
Ik ben wel benieuwd wat die termen betekenenen. Hebben ze met Apache te maken? Waar komen ze vandaan? :?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

koel, dat vind ik nog is een stoere methode om te verbergen dat je er geen verstand van hebt....zo veel mogelijk onbegrijpbare woorden gebruiken zodat je slimmer lijkt dan je bent.... wat is de naam van de webhoster ?

Verwijderd

Euh.. tja.. Ik was (let op: was) ooit eens redelijk goed in moeilijke woorden, nadat mijn aardige Nederlands leraar mij 2 jaar lang hiermee heeft lastig gevallen..

Maareuh.. als je het gramaticaal bekijkt is het al geen Nederlandse zin...

En dan.. retorieke subverdelings omgevingsvariabele... euh? Sorry? Ik heb eens in de docs van mijn apache server geneusd, maar die ken zoiets nie ;)

de
data-tainting uitwisselingsaspect.. tja... het is "het uitwisselingsaspect, dus is het ook "het data-tainting uitwisselingsaspect" zegmaar...

Maar wat heeft een .htaccess file met een tabel te maken? Geen ene moer?

Kortom.. slaan die vent... als ze dat bij mij zouden flikken zou ik nog morgen die crap opzeggen, voor mij gewoon een teken dat ze je niet respecteren als klant.

Of je bent eerlijk (ik weet niet of het kan; Ja, het kan; Sorry, is om technische redenen niet mogelijk), maar iemand zo'n lulverhaal op te schotelen is werkelijk belachelijk...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:46 schreef igmar het volgende:

Met andere woorden : een .htaccess file kan in elke directory. Dat die dir als root dir voor een subdomein gebruikt word is bijzaak.
Het kan ook een smoes zijn omdat het hem niet lukt ivm een verneukte httpd.conf ofzo?
Neem een andere hostingprovider :)
Dat lijkt me heel verstandig!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:29 schreef walgaard het volgende:
het kan niet,
WHOEHAHAHAHAHA!!!!
Die is goed man!
Heel erg sterk. Die vent spoort niet of neemt die vriend van je in de zeik.
Ik schrijf hem wel even op... die moet ik onthouden.

• Slackware
  • Niet online
het kan niet,
Praat geen poep

Verwijderd

het kan niet,
Ehhh.. 'dus omdat'?? Dat is al helemaal geen nederlands. als die gozer die dit gestuurd heeft nou eerst eens nederlands gaat studeren en dan apache eens nader gaat bekijken, kan jij ondertussen een andere hosting provider zoeken :7

Verwijderd

Hhmmm

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

re·to·Žriek (de ~ (v.))

1 retorica
2 holle welsprekendheid => bombast

Dus doe je het wel gaat hij knallen :D

Er is zelf een gedicht waar het woord in voor komt Hijs is zeker de schrijver ?

U heeft gezocht op: retoriek

1 Alleen is leven leven als het tot de dood ontroert
Het gedicht Goede dood van P.C. Boutens (1870-1943) gold jarenlang als perfect gedicht, maar wordt tegenwoordig wat minder gewaardeerd. Het zou bombastisch zijn, pure retoriek. Niettemin is de eerste regel van dit gedicht ('Goede dood, wiens zuiver pijpen') nog steeds klassiek. Ook de laatste twee regels van ditzelfde gedicht behoren tot de klassieke regels van de Nederlandse literatuur. De laatste twee regels van Goede dood luiden:
En alleen is leven leven
Als het tot de dood ontroert.
In oudere journalistieke teksten worden deze regels nog bekend verondersteld. Soms wordt er, direct of minder direct, naar verwezen. In de volgende bespreking - van een boek van een zekere Peter van Steen - is er bijvoorbeeld een anonieme verwijzing naar Boutens' regels: 'Er is onlangs een boekje verschenen: "Rusland daagt den godsdienst uit" - het is de vraag, of velen de uitdaging opmerken! - van dit boek over den vereenzaamden jonge zou men het ook kunnen zeggen: het daagt den godsdienst uit: ruimer nog; het daagt het menschelijke in ons uit. En laten wij ons er dan niet van afmaken, met de opmerking, dat zulke menschen toch niet te helpen zijn. In ieder geval bezit dit boek de macht, levend te maken, in den zin van "want alleen is leven leven, als het tot den dood ontroert."'(NRC, 15-2-35).

Verwijderd

Whahahhaa ik kom niet meer bij... is het niet leuker als we met zijn alle een 10x grotere kwats reply terug schrijven? :)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:29 schreef walgaard het volgende:
Volgens mij heeft die sysadmin teveel BOFH-verhalen gelezen :)

Verwijderd

reply:

Beste heer/mervrouw de webhost,

Na het lezen van uw email zal ik er enkele kritische kanttekeningen bij moeten plaatsen.

Zo heeft uw het over de retorieke subverdelings omgevingsvariabele in de servercache. Nou bestaat vanaf apache 1.3.1b2 een fp-cache en een sp-cache, de variabele waar u het over heeft bevinden zich onder normale omstandigheden in de sp-cache. Door de modulaire opbouw van apache welke automatisch recursie met zich meebrengt kunt u deze variabele gerust overiden met een "AllowOverride All" en het gebruik van de .htaccess.

Het gevold hiervan is dat de sp-cache opnieuw gerenderd zal worden totdat hij tegen een volgende override aanloopt. Meestal duurt het 1 tot 2 seconden voor de server alle exceptions gecached heeft bij het opstarten. Bij tussen tijdse wijzigingen is de rendertijd nihil.

De data-tainting en het uitwisselings aspect van de tabellen komen in dit verhaal niet terug omdat dit bij de zogenaamde static-runtime information hoord. Veranderingen in deze variabele kunnen alleen bewerkstelligd worden door middel van een sighup of een normale restart.

Zoals ik u hierboven heb uitgelegd praat u poep en wil ik bij deze mijn account bij u opzeggen. De officiele brief stuur ik morgen aangetekend op.

Met vriendelijke groet,

Sproggle van de Zatte

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

diep man diep :)

en neem nog een joint/biertje/lsd-zegel/paddo/snuifje :)
Duh....
welke provider is dit?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 02 augustus 2001 02:09 schreef sproggle het volgende:
reply:

Beste heer/mervrouw de webhost,

Na het lezen van uw email zal ik er enkele kritische kanttekeningen bij moeten plaatsen.

Zo heeft uw het over de retorieke subverdelings omgevingsvariabele in de servercache. Nou bestaat vanaf apache 1.3.1b2 een fp-cache en een sp-cache, de variabele waar u het over heeft bevinden zich onder normale omstandigheden in de sp-cache. Door de modulaire opbouw van apache welke automatisch recursie met zich meebrengt kunt u deze variabele gerust overiden met een "AllowOverride All" en het gebruik van de .htaccess.

Het gevold hiervan is dat de sp-cache opnieuw gerenderd zal worden totdat hij tegen een volgende override aanloopt. Meestal duurt het 1 tot 2 seconden voor de server alle exceptions gecached heeft bij het opstarten. Bij tussen tijdse wijzigingen is de rendertijd nihil.

De data-tainting en het uitwisselings aspect van de tabellen komen in dit verhaal niet terug omdat dit bij de zogenaamde static-runtime information hoord. Veranderingen in deze variabele kunnen alleen bewerkstelligd worden door middel van een sighup of een normale restart.

Zoals ik u hierboven heb uitgelegd praat u poep en wil ik bij deze mijn account bij u opzeggen. De officiele brief stuur ik morgen aangetekend op.

Met vriendelijke groet,

Sproggle van de Zatte
jahahahahahahaha :) :D

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 02:09 schreef sproggle het volgende:
[...]
:D

Verwijderd

ROFLOL :D

Volgens mij is de provider www.utr-ix.nl.

Verwijderd

"Volgens de retorieke subverdelings omgevingsvariabele in de servercache van de apache server, daar had ik geen rekening mee gehouden met de data-tainting uitwisselingsaspect van de tabellen, dus omdat het om tabellen gaat is het technisch niet mogelijk"

Misschien past deze zin in de 'maximale lengte van een URL'
.nl .com .net .org .dom
Wie koopt hem?

• walgaard
sproggle: misschien gaan we het nog wel gebruiken ook als reply. Vindt je niet erg he?

StarTrek.nl

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik heb nou toch al redelijk vaak met apache gewerkt, maar ik heb in de verste verte geen idee waar deze man het over heeft.

Tabellen? Welke tabellen?
Retorieke subverdelingssleutel? Bullshit.

[hele diepe tast in het duister modus + gokken]
Zou heeft soms geen realms kunnen definieren door een of andere instelling in de basis configuratie? Zo ja, dan moet ie de howto's nog maar een keer lezen, want dit kan echt beter.
[/hele diepe tast in het duister modus + gokken]

[realiteit modus]
Volgens mij wil ie gewoon geen individuele htaccess files binnen zijn file structuur en heeft ie geen behoefte om het centraal te regelen.
[/realiteit modus]

*Qwerios denkt dat een andere provider idd weleens een goed idee kan zijn. Wat een :r vent.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 09:54 schreef walgaard het volgende:
sproggle: misschien gaan we het nog wel gebruiken ook als reply. Vindt je niet erg he?
Ik zou me vereerd voelen ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
Op donderdag 02 augustus 2001 02:08 schreef caesar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die sysadmin teveel BOFH-verhalen gelezen :)
heheeh...looking up todays excuse sheet...ah...solar flares!

http://www.bofh.com

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Elect
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 09:24 schreef [nielsonline] het volgende:
ROFLOL :D

Volgens mij is de provider www.utr-ix.nl.
dat zou wel vreemd zijn dan dat .htacces niet kan, aangezien hun er ook netjes gebruik van maken bij member login :D (zie rechtsboven)
ookwel http://www.infosystem.nl/reseller :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 11:58
Op donderdag 02 augustus 2001 11:05 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ik zou me vereerd voelen ;)
Wel eerst ff de spelfouten eruit halen, als je onzin lult moet je het goed doen :D

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:45

@r!k

It is I, Leclerq

Is er nog iemand aanwezig die het naar frans ofzo kan vertalen dan kan je helemaal lachen. Plus nog even een opmerking erbij dat je ervan uitgaat dat iemand die zulke woorden gebruikt toch vleoiend frans spreekt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 11:25 schreef Ritch het volgende:

[..]

Wel eerst ff de spelfouten eruit halen, als je onzin lult moet je het goed doen :D
Altijd weer die mierenneukers die een leuk initiatief de grond in proberen te boren. Ik zal jouw ook een keer het nederlands dictee meelaten doen om 02.09 als je al vanaf 08.00 op bent en niet kunt slapen van het kut weer.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik vond je reply ook wel goed, maar je kan er inderdaad beter de spelfouten uithalen, anders maak je je zelf OOK belachelijk, en dat willen we niet...

Verwijderd

reply :
Beste,
Graag had ik enige verdere verduidelijking bij uw vbrige mail. Volgens mij is het namelijk wel mogelijk dat de tabellen aankomen mits een kleine aanpassing in de materie-antimaterie matrix. Door het omkeren van de laminaire positronen flow in de kernel zou volgens mij een scheur in de subruimte moeten ontstaan waardoor de tabellen dan op een tacyonenspoor kunnen gezet worden. Deze tacyonen zullen automatisch neutrinos opzoeken om hiermee te copuleren en dusdanig een solide kanaal vormen waardoor de tabellen in sterk gecomprimeerde vorm kunnen getransporteerd worden. In de transportbuffer kunnen dan de hulpsystemen zorgen voor een efficiënte recuperatie van de originele tabellen volgens het breidelman patroon.

Ik hoop dat u met deze info toch aan mijn verzoek kan voldoen.

Beam me up scotty :+

• Creepy
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

whahaha...
Ik zou ERRUG graag willen weten welke eikel (lees hosting provider) dit heeft geschreven... hij schrijft veel.. maar zegt NIKS!

Anyways.. hosting providers zat waar het WEL kan!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 12:18 schreef u4eake het volgende:
Deze tacyonen zullen automatisch neutrinos opzoeken om hiermee te copuleren
Tacyonen die neuken met neutrinos? :?
Okay, jij bent nog vager dan die hostert!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 09:54 schreef walgaard het volgende:
kicking ass, post dan wel ff de reactie hier als je wilt :)

• walgaard
Die vriend van mij (ik ben het _echt_ niet zelf) heeft toch maar voor de iets subtieler aanpak gekozen en een ietsje subtieler mailtje gestuurd. Hij heeft wel aangegeven dat ze niet zo flauw moesten doen door van die onzin uit te gaan kramen.

Eén medewerker reageerde al dat die andere er geen geintje van moest maken. Oftewel, die gozer zat gewoon uit z'n nek te zwetsen in dat verhaal. Het blijkt op de een of ander manier technisch niet mogelijk te zijn ivm vage constructies.

Maar tis duidelijk dat dat verhaal nergens op sloeg. Vervolgens reageert die gozer die dat vage verhaal ophing als volgt:

Ik gebruik mijn eigen
jargon, mijn eigen taal om dit duidelijk te maken, thats all. Ik sta 100%
achter mijn manier van communiceren

Jaja, probeer je er maar onderuit te lullen. Anywayz, de communicatie is er flink door verneukt. Ben benieuwd of m'n vriend nog verder gaat met dit projectje of niet.

StarTrek.nl

• Bigs
  • Niet online
Ik zou er meteen weggegaan zijn (dmv de mail bovenaan deze pagina). Zo ga je toch niet met je betalende klanten om, zo'n raar lulverhaal.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 20:26 schreef walgaard het volgende:
Die vriend van mij (ik ben het _echt_ niet zelf) heeft toch maar voor de iets subtieler aanpak gekozen en een ietsje subtieler mailtje gestuurd. Hij heeft wel aangegeven dat ze niet zo flauw moesten doen door van die onzin uit te gaan kramen.

Eén medewerker reageerde al dat die andere er geen geintje van moest maken. Oftewel, die gozer zat gewoon uit z'n nek te zwetsen in dat verhaal. Het blijkt op de een of ander manier technisch niet mogelijk te zijn ivm vage constructies.

Maar tis duidelijk dat dat verhaal nergens op sloeg. Vervolgens reageert die gozer die dat vage verhaal ophing als volgt:

Ik gebruik mijn eigen
jargon, mijn eigen taal om dit duidelijk te maken, thats all. Ik sta 100%
achter mijn manier van communiceren

Jaja, probeer je er maar onderuit te lullen. Anywayz, de communicatie is er flink door verneukt. Ben benieuwd of m'n vriend nog verder gaat met dit projectje of niet.
raad die vriend gewoon aan naar een ander over te stappen, er zijn zoveel goede hosters (ook erg veel slechte overgens)...check webhosters.nl ofzo. Er is zoooveel concurrentie dat het onzin is te accepteren wat een of ander prutsventje doet....als je je domein ergens anders gaat onderbrengen kost het meestal maar heel weinig aan verhuiskosten en soms als je geluk hebt is het zelfs gratis...

Verwijderd

Idd, kijk op webhosters.nl, let op de ervaringen, doe ook nog ff een search op GoT en als je niets/weinig negatiefs vindt is het goed :)
Pagina: 1