Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cal72
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-07-2023
Mijn vraag
De Huawei Health app telt veel teveel stappen. Bij instellingen van de Honor Band 5 staat dat voor de telling zowel de app als de band worden gebruikt. Kun je dit ergens omzeilen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Honor band 5 icm Huawei Health app, gelinkt aan Google Fit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Blijkbaar is de Huawei Health App niet populair, of de niet accurate stappenteller van de App valt de gebruiker niet zo snel op. Ik beschik over de Huawei Watch GT 2 Pro en de stappenteller is om meerdere redenen interessant voor mij.
Met de stappenteller van het horloge is feitelijk niet veel mis. De afwijking van de werkelijkheid blijft binnen een redelijke marge. Bij het gebruik van je wearable en de telefoon op het lijf gedragen, gaat het vervolgens mis.
1. Er worden dubbel telling gemaakt doordat de door de wearable geregistreerde stappen worden gesommeerd met de telling die door de Huawei App op de telefoon.worden gemaakt.
2. De bewegingen tijdens een fietstocht van ongeveer 8 km, worden door de Huawei App op de telefoon uitgelegd als 5.000 gemaakte stappen.

Kortom de App Is volledig onbetrouwbaar als je de gegevens van je wearable in historisch perspectief in de App wilt registreren. Na een fietstocht van 35 kilometer blijk je olgens de App op die dag ook 20.000 stappen te hebben gemaakt. Gekkigheid alom.
Sowieso is er altijd een afwijking tussen de getelde stappen door jouw wearable en de App als de telefoon op het lijf wordt gedragen die dag. Oplossing telefoon uitzetten of op kantoor /thuis de telefoon niet bij je dragen.
M.a.w.Huawei voorzie in een optie om voor fanatieke wearable dragers de mogelijkheid aan te klikken, dat alleen de wearable prestaties mag meten. Of als er een Bluetooth verbinding actueel is, de App geen registraties afzonderlijk bijhoudt.

Correspondentie met Huawei over dit probleem, dat blijkbaar vanaf de ontwikkeling van hun App al speelt, lost niks op. Na bevestiging van ontvangst van een probleem laat Huawei in 99 van de 100 gevallen niks meer van zich horen. Je moet dit bedrijf aanhoudend stalken om hun een reactie te ontfutselen die in veel gevallen niet tot succes leidt. Jammer dat de App zo onbetrouwbaar is en Huawei er niks voor voelt haar klanten te ondersteunen.