Dank voor de feedback!
Bedoel je met de tweede alinea dit stuk tekst?
In de eerstgenoemde alinea wordt bijvoorbeeld verduidelijkt waarom de dataset van Akwa GGZ / SBG in strijd is met de privacywet (lees: onvoldoende geanonimiseerd). Ook wordt überhaupt verduidelijkt dat de data niet direct van Akwa GGZ, maar van een andere partij (SBG). De alinea die ik als tweede aanhaal verduidelijkt de werkzaamheden van Akwa GGZ.
Beide alinea's hebben inderdaad wat overlap met de inleiding, maar gezien de extra info zijn ze wat mij betreft niet overbodig. Ik laat ze dan ook wél staan in de tekst.
Mocht je verdere feedback hebben, dan hoor ik dat graag!
of deze?Volgens de Autoriteit Persoonsgegevens nam Akwa GGZ begin 2019 gezondheidsgegevens over van Stichting Benchmark GGZ, of SBG. Deze gegevens werden volgens de AP onvoldoende geanonimiseerd. Hiermee heeft de instelling dus gezondheidsgegevens verwerkt.....
Wat mij betreft hebben beide alinea's weldegelijk meerwaarde in het artikel. Ze worden beide inderdaad kort in de lead behandeld, maar worden vervolgens in de daadwerkelijke tekst verduidelijkt met meer info.Zowel Akwa GGZ als SBG doen onderzoek naar de kwaliteit van geestelijke gezondheidszorg in Nederland. Patiënten vullen op verzoek van zorginstellingen vragenlijsten in over hun behandelingen en eventuele (verbetering van) symptomen in......
In de eerstgenoemde alinea wordt bijvoorbeeld verduidelijkt waarom de dataset van Akwa GGZ / SBG in strijd is met de privacywet (lees: onvoldoende geanonimiseerd). Ook wordt überhaupt verduidelijkt dat de data niet direct van Akwa GGZ, maar van een andere partij (SBG). De alinea die ik als tweede aanhaal verduidelijkt de werkzaamheden van Akwa GGZ.
Beide alinea's hebben inderdaad wat overlap met de inleiding, maar gezien de extra info zijn ze wat mij betreft niet overbodig. Ik laat ze dan ook wél staan in de tekst.
Mocht je verdere feedback hebben, dan hoor ik dat graag!
Ik was niet geheel duidelijk. Ik heb het over de abbr:AverageNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:00:
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft een berisping uitgedeeld aan de Alliantie Kwaliteit in de Geestelijk Gezondheidszorg. Akwa GGZ verwerkte persoonsgegevens over gezondheid, en deed dat in strijd met de privacywet. De data is inmiddels vernietigd.
Volgens de Autoriteit Persoonsgegevens nam Akwa GGZ begin 2019 gezondheidsgegevens over van Stichting Benchmark GGZ, of SBG.
Ah, excuses - ik dacht dat je de uitleg van de werkwijze van Akwa GGZ bedoelde. Excuses
Je hebt inderdaad helemaal gelijk, dat acroniempje is volledig onnodig. Ik heb 't verwijderd!

Je hebt inderdaad helemaal gelijk, dat acroniempje is volledig onnodig. Ik heb 't verwijderd!