Extreem veel Spam in mailbox hotmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:44
Mijn vraag
...
Sinds enkele weken krijg ik extreem vele spam in de mailbox.
Van gratis verkade koekjes tot hete singels in mijn buurt maar ook bedreigingen dat mijn webcam gehackt is en je weet de rest vast wel in te vullen tot dat ik de miljoenen loterij heb gewonnen.

Mijn hotmail filtert wel alles netjes naar mijn Spam mailbox maar hierin komen ook heel soms normale wel juiste mails terecht doordat er een password reset in zit of iets dergelijks.

Verder is dit best storen dat ik na een weekend (zaterdag ochtend 9 uur de mailbox nog geleegd tot maandag ochtend 9 uur) zeker wel 50+ spam mails heb, omdat er ook iets per ongeluk in kan komen lees ik er altijd wel over heen.

Waar zou ik mail mailbox kunnen wissen van het internet mocht deze ergens bekend staan.
Hebben jullie dit ook of hoe lossen jullie dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hotmail

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Alle mail blokkeren en alles steeds aangeven als spam
Maar ik denk dat mijn mail gelekt is.

[ Voor 7% gewijzigd door maubaan op 16-12-2019 13:54 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Beste antwoord (via maubaan op 17-12-2019 11:53)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon af en toe kijken in die spam map en niet spammails er uithalen en eventueel de afzender toevoegen aan je adresboek. Daar leert het filter van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat is nou precies de vraag?
Iedereen krijgt spam, je zal wel ergens je e-mail adres in hebben gevuld.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:59
oplossing :
1) regels aanmaken zoals "loterij" of "single" meteen laten blokkeren (of misschien wil je dit juist wel).
2) nieuwe email aanmaken- is wel drastische stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou je eerder richten op de sites die geen spam zijn, en dat die hun mail-systemen eens aanpassen.
Het is bekend dat Hotmail erg strikt is met het afleveren van mail. Er hoeft maar bijv, een SPF-header te missen bij de verzendende partij of fout te zijn en legitieme mail komt in de spam-box.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
AW_Bos schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:56:
Ik zou je eerder richten op de sites die geen spam zijn, en dat die hun mail-systemen eens aanpassen.
Het is bekend dat Hotmail erg strikt is met het afleveren van mail. Er hoeft maar bijv, een SPF-header te missen bij de verzendende partij of fout te zijn en legitieme mail komt in de spam-box.
Dit is inderdaad een goed alternatief, maar dan ga ik systemen voor andere fixen zodat ik geen spam meer krijg. ik zat meer te denken aan de mails blijven blokkeren maar beter zoeken naar de mails die ik wel wil en hopen dat hotmail de spam filter beter instelt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07
maubaan schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:53:
[...]

Mijn hotmail filtert wel alles netjes naar mijn Spam mailbox maar hierin komen ook heel soms normale wel juiste mails terecht doordat er een password reset in zit of iets dergelijks.
[...]
De spam mails worden dus netjes in de spamfolder geplaatst? In dat geval werkt het spamfilter toch perfect :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon af en toe kijken in die spam map en niet spammails er uithalen en eventueel de afzender toevoegen aan je adresboek. Daar leert het filter van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
ThinkPadd schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:31:
[...]

De spam mails worden dus netjes in de spamfolder geplaatst? In dat geval werkt het spamfilter toch perfect :?
Mijn idee van een spamfilter is je komt er gewoon niet in als de "inhoud" fout is en als er twijfel is kom je in de spambox maar inderdaad ik ga het gewoon in de gaten houden en dingen die geen spam aanpassen naar mijn inbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk dat je niet helemaal doorhebt wat het spamfilter van Microsoft tegenhoudt voordat mail onverhoopt in je spambox terecht komt.
Het idee van die box is dat daar de mail staat die niet hoog genoeg gescoord heeft om geblokkeerd te zijn, maar waarvan je mailprovider het idee heeft dat het wel eens ongewenst zou kunnen zijn...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
het feit dat er gewoon in nederlands en zonder vreemde tekens hete vrouwen in jou buurt willen daten staat of pak nu gratis bitcoins etc zie ik als spam. microsoft kan dit inderdaad anders zien maar ik wil dan zelf regels kunnen aanmaken in mijn mailbox om dit te blokkeren, of zelf regels maken en dat microsoft dingen voorstelt dat zou helemaal fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb die hete vrouwen en aanverwanten liever in mijn hotmail/live/outlook/gmail-adres, dat ik speciaal voor dat soort onzin gebruik, dan in de mail op mijn eigen domein(en).

En nogmaals, het staat al in de spam-folder, geef je aan. En uiteindelijk zou je ook gewoon die folder iedere X dagen ongelezen kunnen legen. Voor je geestelijke gezondheid lijkt dat me een praktischer oplossing dan mopperen op de gebruikte spamfilters van Microsoft, en vervolgens je tijd verdoen met het aanmaken van nutteloze regels.
Want wat je vandaag vangt in een regel, komt morgen van een ander mailadres, of met een iets aangepaste titel net zo hard weer binnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
Neuzelaar schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:45:
Ik had rond dezelfde periode, eind december en januari hetzelfde probleem met mijn hotmailadres (ook een adres dat slachtoffer was in vele lekken zoals linkedin etc) en wilde dan toch maar ook met een nieuw emailadres beginnen. Gezien dat ik al 25 jaar dit adres gebruik een hele opgaaf (hoewel ik mijn email verkeer/adresgebruik absoluut probeer te beperken). Heb het dan even aangekeken, en gewoon regelmatig de spam proactief leeg gemaakt en ziedaar, MS heeft het dan toch begrepen en heb nu weer amper spam.

Truuk is dus echt denk ik handmatig regelmatig legen zodat MS ziet dat deze emails inderdaad spam zijn en al op voorhand blokt, voor ze in de spamfolder komen.
(Veel emails in de spamfolder vind ik wel een probleem, gezien er toch af en toe een email inzit die geen spam is, en die wil je dan (in mijn geval) wel graag makkelijk kunnen ontdekken.)
Ik heb nu ook het zelfde idee.
Mijn spam is minimaal geworden maar veel van wat geen spam is komt er wel in.
Ben outlook aan het helpen met dit te sorteren door het netjes aan te geven O-)

Pagina: 1