Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziekproductie configuratie dekstop pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Calippo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 13:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk muziekproductie, dat wil zeggen muziekopnames, maar ook sample libraries inladen in het ram geheugen dus liefst snelle ssd's en voldoende (snel) geheugen. cpu intensief werk is dan weer de plugins die op de audiosporen van toepassing zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een SSD met samples, ik dacht een 850 evo. Dit is wel geen M.2 ssd maar qua snelheid voldoende. Beeldscherm is een wide screen full hd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64 gb ram is ruim voldoende (dus mag ook direct alle slots in gebruik nemen op het moederbord), qua moederbord liefst eentje met minimaal 2 M.2 slots. Ik zou maar 1 SSD M.2 willen voorlopig en deze als hoofdschijf gebruiken. Een gewone hdd heb ik nog als data schijf en nog een extra SSD voor samples ook. In de toekomst eventueel een extra M.2 ssd om nieuwe sample libraries op te installeren. Verder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de indruk dat ik met een ryzen processor wel goed ga zitten qua prestaties/prijs. Ik denk aan de 3700/3800/3900

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Standaard grafisch kaartje is meer dan voldoende, gamen gaat op mijn huidige bak gebeuren (wat ook al zelden gebeurd wegens PS4 gebruiker) Verder graag geen dure geluidskaart in de config. Dit is niet nodig daar ik meestal een usb preamp gebruik. [i]

Ga je overklokken?
[i]Nee [i]

Wat verwacht je van ons?
Ik heb weinig kennis inzake keuze van moederbord en ram geheugen. Dus vandaar mijn vraag hoe zou u deze configuratie samenstellen om uit te komen rond de prijs die ik heb opgegeven?

Greetzz Calippo

Alle reacties

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Je mag zelf eerst met een opzetje komen. Je kan bijvoorbeeld een systeem uit de best buy guide nemen als basis en daar wat aanpassingen op maken.

• Calippo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 13:32
- moederbord: X570 AORUS ULTRA
- ssd's: Samsung EVO 970 plus 500 gb als main drive (en andere ssd+hdd uit oude pc)
- geheugen: HyperX 64 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen
Zwart, HX432C16FB3AK4/64, Fury Black RGB, XMP
- GIGABYTE GeForce GT 1030 Low Profile 2G grafische kaart
- processor: amd ryzen 3900x
- dvd speler uit oude pc
- Corsair Hydro Series H100i PRO RGB waterkoeling
- Sharkoon TG5 RGB tower-behuizing
- Corsair RM650, 650 Watt voeding

qua geheugen, is het de moeite om sneller/trager te nemen? want scheelt natuurlijk wel direct in prijs.
beeldscherm heb ik al, daarom een simpel grafisch kaartje, ik wil eventueel binnen enkele jaren wel een goede grafische kaart kopen, maar eigenlijk game ik zo goed als nooit op pc. (en daar kan ik oude pc voor gebruiken)

500 gb main drive, dat is niet veel, maar ik ben niet van plan veel te installeren.
het meeste zijn sample libraries en die installeer ik op aparte drives.

mijn huidige pc heeft maar een 256 gb main drive, en dat gaat prima, staat zeker niet vol.

Greetzz Calippo