Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thijmen_l
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-03 17:31
Mijn vorige PC van een jaar of 6 oud is onlangs gesneuveld tijdens een verhuizing en nu ik sinds kort een vaste baan heb vond ik het wel weer eens tijd om van mijn laptopje over te stappen op een desktop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. maar gaat ook gebruikt worden voor Technische/3d tekenen in programma's zoals Vectorworks of AutoCad.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet zo belangrijk. maar aangezien ik ook een nieuwe monitor moet kopen wil ik eigenlijk rond de 1500 zitten. ( dit heb ik zelf al overschreden met de componenten die ik heb gekozen. maar misschien weten jullie betere/goedkopere opties.)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer muis en toetsenboard die altijd later vervangen zouden kunnen worden.
24inch monitor. welke is het liefst als 2de scherm ga gebruiken en daarnaast als 1ste een 27inch erbij.
Corsair HS70 headset
Samsung evo 250gb ssd die opnieuw zou kunnen worden gebruikt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst. ik hoop dat ik hiermee 1440p 144hz op high settings kan gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
goede ervaring gehad met MSI spullen vandaar ook de keuzes daarvoor. Ryzen ziet is tegenwoordig beter en goedkoper dan intel dus zou niet weten waarom voor intel te gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energie verbruik maakt niet uit hoeveel het is, ben alleen benieuwd of ik aan 650w genoeg heb.
PC gaat in dezelfde kamer staan als waar ik slaap, zou dus graag willen dat hij weinig geluid maakt als hij idle draait. vandaar ook voor de extra processor koeling gegaan.

Ga je overklokken?
was ik niet van plan/weet er te weinig van af. hoorde dat het laatste tijd met amd en de msi borden wel erg makkelijk wordt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hoop eigenlijk dat jullie naar mijn lijst kunnen kijken en mij vertellen of er misschien betere voor goedkoper zijn. ik heb de lijst samengesteld uit onderdelen die ik graag zou willen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 179,-€ 179,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 593,-€ 593,-
1BehuizingenNZXT H510 Elite Zwart€ 154,90€ 154,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,50€ 68,50
1VoedingenCorsair RM650i€ 129,90€ 129,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 127,90€ 127,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.632,15

Hoop hierbij genoeg geïnformeerd te hebben. als jullie vragen hebben stel ze!

Gr
Thijmen

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Een voeding als deze is zeker voldoende: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Je geeft ook veel geld uit aan een case, die uit je lijstje is uiteraard heel leuk maar wel 2x zo duur als z'n iets oudere broertje.
pricewatch: NZXT H510 Zwart

Mobo is ook aan de dure kant, met vast een pak features die je nooit gaat gebruiken. Een deftig B450 mobo doet vast ook alles wat je nodig hebt.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

Met deze 3 aanpassingen waar je kwa performance al niks van merkt kom je al ruim binnen je budget.