Waarom breekt mijn mobiele internet altijd op dezelfde plek?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 14:13
In Arnhem kom je met de bus vaak langs Willemsplein. Altijd als ik daar langs kom stop mijn mobiele internet met werken. Ik heb een iPhone XS met de meest recente versie van iOS (13.3) en zit op het Vodafone-netwerk.

Het 4G-logo staat nog netjes weergegeven en ik heb vol bereik, maar vanaf het moment dat ik in de buurt van bushalte Willemsplein kom kan ik geen websites meer bezoeken of op andere manieren het internet gebruiken, ook niet als ik inmiddels kilometers verderop ben. Dit overkomt mij alléén als ik langs Willemsplein kom, nergens anders is mij dit overkomen. Wanneer ik ergens met wifi verbinding maak is er niks aan de hand, het is alleen de mobiele data die 'stuk' gaat.

De enige manieren waarop ik het op heb kunnen lossen is door mijn telefoon uit en aan te zetten en door handmatig een ander netwerk te selecteren en daarna weer met mijn eigen Vodafone-netwerk verbinding te maken.

Waar kan dit door komen? Staat er een apparaat zich voor te doen als een zendmast waar mijn telefoon van in de war raakt, of is er een meer voor de hand liggende verklaring voor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
https://antennekaart.nl/k...oom=15&providers=vodafone

Enige wat ik me kan bedenken dat je overschakelt op de small cell met vele anderen.
Small cells zijn meestal drama op drukke gebieden als ze maar één band gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik denk voornamelijk gewoon drukte en dat de mast het gewoon niet aankan, kom je er ook op andere tijdstippen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27

snmght

imho dan he

Ik volg even mee, had toen ik nog in Amsterdam werkte met OV tijdens mijn woon-werk ook zo een punt waar dat standaard gebeurde, weet even niet meer waar maar wellicht hetzelfde issue. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 09:04
neeecht schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:42:

Enige wat ik me kan bedenken dat je overschakelt op de small cell met vele anderen.
Small cells zijn meestal drama op drukke gebieden als ze maar één band gebruiken.
Ik denk dat wat @neeecht zegt van toepassing is.
Wat je kan proberen is op het moment dat de verbinding verbreekt je Mobiele Internet uitschakelen en weer aan doen. Wat er dan gebeurt is dat hij overschakelt naar de dichtstbijzijnde mast en zo weer beter bereik hebt.

Hetzelfde met Wifi, Hij blijft verbonden met de eerste WiFi ookal zit je nog geen 2 meter van een andere modem vandaan met beter en sneller bereik. Je blijft dan verbonden totdat hij verbreekt en dan pas gaat hij zoeken naar een nieuwe verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door JohnnyDon op 16-12-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
neeecht schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:42:

Gave website! Die kende ik nog niet!
Bensimpel schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:02:
Ik denk voornamelijk gewoon drukte en dat de mast het gewoon niet aankan, kom je er ook op andere tijdstippen?
Het lastige is dat dit niet verklaart waarom de verbinding nog steeds niet werkt als ik inmiddels verderop ben en met andere, minder druk belastte antennes verbonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
JohnnyDon schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat wat @neeecht zegt van toepassing is.
Wat je kan proberen is op het moment dat de verbinding verbreekt je Mobiele Internet uitschakelen en weer aan doen. Wat er dan gebeurt is dat hij overschakelt naar de dichtstbijzijnde mast en zo weer beter bereik hebt.
Helaas werkt dit niet. Ik blijf niet in staat om internet te gebruiken tot ik mijn telefoon opnieuw opstart of van netwerk verander en weer terugga naar mijn eigen netwerk. Mobiel internet uit- en aanzetten of de vliegtuigmodus aan- en uitzetten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 09:04
Jammer, Anders met je internet provider in contact komen en vragen of zij nog iets voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat voor telefoon is het eigenlijk?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
Kawaii schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:20:
Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere telefoon?
Ik zal eens kijken of ik een Android-toestel van iemand kan lenen en hoe consistent het met die en met mijn eigen telefoon gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27
Ikzelf zit niet zo vaak in de bus op het Willemsplein, loop er meestal ;) Dus herken je probleem niet echt.

Maar om effe lekker 'out of the box' te denken......je weet dat het Willemsplein volledig is ondergraven voor een atoombunker? En dan zo'n echt waar honderden mensen het maanden lang kunnen uithouden. Deze ligt er nog steeds en is in zekere mate nog steeds 'actief'.

In de alu-hoedjes modus kan je hier van alles van maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Panzer_V op 16-12-2019 12:28 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Panzer_V schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:27:

Maar om effe lekker 'out of the box' te denken......je weet dat het Willemsplein volledig is ondergraven voor een atoombunker? En dan zo'n echt waar honderden mensen het maanden lang kunnen uithouden. Deze ligt er nog steeds en is in zekere mate nog steeds 'actief'.

In de alu-hoedjes modus kan je hier van alles van maken ;)
Het ligt ook vlakbij Duitsland. Ik heb gehoord dat de kleinzoon van Albert Einstein daar bezig is met een geheim superwapen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1