Toon posts:

Thermaltake Dragon III....al iemand ervaring mee??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort het onderstaande systeempje in elkaar gaan zetten, maar ik zit nog steeds over een goede koeler te dubben....
-Abit KG7
-AMD 1400
-Corsair 256 CAS 2 2400 DDR
-Thermaltake Dragon 3???

Over het laatste ben ik het dus nog niet helemaal eens, ik heb er wel een positieve review over gelezen...maar ja misschien heeft er iemand al ervaring mee??? 8-)

Verwijderd

wat een geile blik heb je.

voor de rest niet echt veel nuttigs te melden, ik heb een Gorb en daar ben ik tevreden mee, alleen ik switch binnenkort naar watercooling voor de stilte

Verwijderd

Topicstarter
ja dank je :9~
hmm ja waterkoeling...leuk maar in verhouding nogal duur....je bent zo 4 a 500 piek kwijt....dat wordt me toch wel te gortig...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:25 schreef Mawa het volgende:
ja dank je :9~
hmm ja waterkoeling...leuk maar in verhouding nogal duur....je bent zo 4 a 500 piek kwijt....dat wordt me toch wel te gortig...
Whaaaat? Je kan voor 100 piek klaar zijn.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb een dragon orb 3 en het is een prima cooler, als je tenminste tegen de herrie kunt. Het is dus echt een herriemaker. Maar hij koelt dan ook wel weer erg goed, dat maakt een hoop goed.
Nu draait m'n tb 1200 axia op 1233 (9 x 137) met een idle temp van 43 en een full load temp van zo'n 47. Lijkt me erg mooi. Ik geloof er alleen niks van, die temp. meting van dit mobo...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dan maar eens in de pricewatch....die zenfu-spullen geven ze dus echt niet weg hè!!!
Dan kan je beter het geld wat je extra zou uitgeven aan waterkoeling besteden, om over een 1/2 jaartje een Palomino 2 Ghz te halen....:9~

Verwijderd

Topicstarter
Nou herry is voor mij geen probleem...hij staat toch in de keuken te }:O
Ik weet niet of jij die review daarvan hebt gelezen...maare hij kwam toch bij een Alpha etc.. in de buurt....en dat voor dat geld!!:o

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:36 schreef Mawa het volgende:
Kijk dan maar eens in de pricewatch....die zenfu-spullen geven ze dus echt niet weg hè!!!
Dan kan je beter het geld wat je extra zou uitgeven aan waterkoeling besteden, om over een 1/2 jaartje een Palomino 2 Ghz te halen....:9~
Een beetje tweaker bouwt zijn eigen watercooling systeem! En is dan net zo duur uit als goede luchtcooling. ;)

Verwijderd

Ik heb een waterblok voor 145, gratis radiator (lucky me :) ).
Slangen voor een tientje ofzo bij de gamma, pomp voor 25 gulden en dan nog een 120mm fan (rond de 40) en dan zelf een reservoir maken.
Iets meer dan 210 gulden, en het zal nog stil worden ook :)
(ik ga morgen de spullen kopen, waterblok en radiator heb ik al in huis)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Heeft iemand ook ervaring met het geluid van dit ding? De site van ThermalTake zegt 37dBa terwijl ik 36dBa van mijn GlobalWin VOS32 gewend ben...

Ik ga namelijk upgraden naar een DDR-systeem maar vraag mij af hoe het zit met de cooling. De Dragon III lijkt me heel erg cool voor mijn Thunderbird 1,33 Ghz maar ik ben benieuwd naar het geluid...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

stressed rond de 38 graden met dragon orb.

Intel 1ghz @ 1200

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Ja, die dragon orb is goed! Hij wordt slechts een graadje warmer dan m'n SK-6, en die kost bijna 100 piek meer :(

Had ik ook maar een Dragon orb gekocht...

All that you know, is at an end

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik vraag me dus alleen nog af of iemand ook ervaring heeft met het geluid van dat ding. De specificaties zeggen 37dBa en dat is slechts 1dBa meer dan ik gewend ben. Valt het dus echt mee of maakt 'ie toch nog wat lawaai?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 12 augustus 2001 12:00 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik vraag me dus alleen nog af of iemand ook ervaring heeft met het geluid van dat ding. De specificaties zeggen 37dBa en dat is slechts 1dBa meer dan ik gewend ben. Valt het dus echt mee of maakt 'ie toch nog wat lawaai?
37 is niks.....

• gabberjoost
Nee, ik dacht ook dat 37 dBA wel mee zou vallen, maar mooi niet. Ik vindt hem dus ech een teringherrie maken. Ik heb er zelfs me kast voor geisoleerd met zo'n dun slaapmatje voor de camping. Nu is het wel acceptabel, al hoor ik hem door m'n mp3'tje heen die matig hard (volume) staat...

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb nu nog een PIII met een GlobalWin VOS32. Die heeft een geluidsniveau van 36dBa en dat is nog goed te doen. Dus 37dBa zou helemaal zo slecht nog niet zijn...

Wat ik trouwens ook nog belangrijk vind is dat de fan softwarematig te regelen moet zijn (SpeedFan).

• gabberjoost
Voor dat progje speedfan moet je fan waarschijnlijk aan je mobo zitten. Maar met een 6W fan lijkt dat me niet verstandig...
En volgens mij is die 37 dBA ook een te lage schatting, het is denk echt meer...

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Gabberjoost, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb nu trouwens toch maar voor meer geluid gekozen, een GlobalWin WBK38. Dan voer ik maar een voltagemod uit... :)

<edit> Toch maar voor een FOP32-1 gekozen... dan maar iets meer warmte maar wel minder lawaai... </edit>

Verwijderd

Kerel, neem die DO3.. neem absoluut geen Alpha! ik had een alpha maar vond het echt een sh*tding! Nu blijft mn cpu-tje lekker koel en mn GPUtje ook doordat ik de fan van de alpha heb afgesloopt en op mn gf2 ultra heb gemonteerd....

Verwijderd

ja hoor dragon orb 3 is een erg goede cooler beetje luidruchtig maar dat boeit wen je wel aan mijn comp temp komt niet boven de 36graden

greetz psiduster

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:26 schreef Brian Dickens het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met het geluid van dit ding? De site van ThermalTake zegt 37dBa terwijl ik 36dBa van mijn GlobalWin VOS32 gewend ben...

Ik ga namelijk upgraden naar een DDR-systeem maar vraag mij af hoe het zit met de cooling. De Dragon III lijkt me heel erg cool voor mijn Thunderbird 1,33 Ghz maar ik ben benieuwd naar het geluid...
Nou dat geluid vind ik reuze meevallen..
Ok..als je een compaq gewend bent..dan zal het je misschien tegenvallen. Maar ik kan er prima mee slapen :)

Verwijderd

51graden stressed bij mobo temp van 26graden op een TB 1,2Ghz@1482Mhz @ 1.91V

Op een MSI bordje!!! Dit zijn dus totaal andere waarden als die op een Abit bord

Verwijderd

Ik zou geen dragon orb nemen maar een globalwin of alpa.
Kwa geluid maakt het helemaal niets uit maar het gewicht wel.
Ik heb nu een globalwin wbk 38 O+ (is 200 gram) die maakt niet veel herrie,want ik heb mijn kast tegen geluid geisoleert.
Maar die dragon orb maakt net zoveel herry,en is veel zwaarder
Die weegt 655gram en koelt maar 1 graden beter,dus dat is niet de moeite waard omdat ie zo zwaar is :z

Verwijderd

Ik zou geen dragon orb nemen maar een globalwin of alpa.
Kwa geluid maakt het helemaal niets uit maar het gewicht wel.
Ik heb nu een globalwin wbk 38 O+ (is 200 gram)en is op mijn 1400@1400 met }:O 44graden
EN die maakt niet zoveel herrie,want ik heb mijn kast tegen geluid geisoleert.
Maar die dragon orb maakt net zoveel herry,en is veel zwaarder
Die weegt 655gram en koelt maar 1 graden beter,dus dat is niet de moeite waard omdat ie zo zwaar is :z

Verwijderd

Nou, dat Tt dragon orb 3 ding maakt dus echt een tering herrie hoor, ik heb hem een weekie gebruikt en toen heb ik dat $%#@^^& f*ck ding eruit gegooid, en ben ik overgestapt op een Zalman CNPS3100CU........
Mijn zusje kon er niet van :z >:)

Zo, dat is eruit >:)

Hij koelt trouwens wel errug lekkur, maar voor de rest :r
Pagina: 1