Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD + SSD behuizing 2-in-1?

Pagina: 1
Acties:

• memo951
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 20:23
Hallo,

ik vraag mij af of er behuizingen bestaan met 1 USB-C kabel waar je een volwaardige 8TB HDD en een volwaardige 2TB NVMe SSD tegelijk kunt insteken?

Zou het enorm vervelend vinden om 2 behuizingen apart te moeten gebruiken :/

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Voor een 8TB hdd heb je sowieso usb-c met powerdelivery nodig (want 3,5” hdd).

En hoe zou je die hdd dan willen aansturen? Als losse hdd via een usb naar Sata-conversie? Prima, en hoe moet hij dan met je ssd babbelen? Ook via usb-Sata en dan een ingebouwde Usb-hub met dus gedeelde bandbreedte en slechte performance?

Via de optionele Thunderbolt optie van usb/c of de 10g/gbit-variant van usb-c? Dan heb je weer een dure (Thunderbolt-)controller nodig om een nvme-ssd aan te spreken. En dan moet er uit dat signaal ook nog wat data afgetapt kunnen worden om dat te converteren naar Sata voor de hdd?

Gezien bovenstaande ben je nogal op zoek naar de eenhoorn.

Daarnaast worden de meeste nvme-ssd’s aardig warm in een behuizing en weten we niet wat voor usb-c je nu eigenlijk hebt. Er zijn namelijk nogal veel verschillende met allerlei optionele features.

• memo951
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 20:23
White Feather schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:58:
Voor een 8TB hdd heb je sowieso usb-c met powerdelivery nodig (want 3,5” hdd).

En hoe zou je die hdd dan willen aansturen? Als losse hdd via een usb naar Sata-conversie? Prima, en hoe moet hij dan met je ssd babbelen? Ook via usb-Sata en dan een ingebouwde Usb-hub met dus gedeelde bandbreedte en slechte performance?

Via de optionele Thunderbolt optie van usb/c of de 10g/gbit-variant van usb-c? Dan heb je weer een dure (Thunderbolt-)controller nodig om een nvme-ssd aan te spreken. En dan moet er uit dat signaal ook nog wat data afgetapt kunnen worden om dat te converteren naar Sata voor de hdd?

Gezien bovenstaande ben je nogal op zoek naar de eenhoorn.

Daarnaast worden de meeste nvme-ssd’s aardig warm in een behuizing en weten we niet wat voor usb-c je nu eigenlijk hebt. Er zijn namelijk nogal veel verschillende met allerlei optionele features.
Ik heb 2 Thunderbolt 3 poorten in mijn laptop 👍🏻

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

memo951 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:51:
Ik heb 2 Thunderbolt 3 poorten in mijn laptop 👍🏻
Het kan in een tb naar dual pci_e expander kastje met daarin een pci_e naar sata kaart (moet je alleen de hdd ergens aan de zijkant vast maken) en een pci_e nvme verloop.

Nadeel is dat het zo groot wordt dat je beter met 2 kleinere kastjes kan sjouwen.. zeker aangezien de nvme ssd maar een hele kleine dongle hoeft te zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.