Toon posts:

Sygate t.o.v. ICQ en Audiogalxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk aan het draaien met sygate en dit werkt goed.Tevens kan ik hiermee internet delen.Nu kan ik alleen geen ICQ opstarten op de server en geen audiogalaxy.Kan iemand me hier mee helpen???

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

check je firewall instellingen eens

sygate geeft in princiepe alles door teminste hier wel na instellen van DNS en gateway deed in 1 keer alles het icq en de hele zooi en als een programma niet op de server zelf wil draaien komt het denk ik niet door sygate maar door iets anders

check effe je firewall zet die eens helemaal uit en kijk of het dan wel werkt ;)

Sommige mensen....

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Je kunt in Sygate instellen dat hij bepaalde poorten moet forwarden naar de bak waarop je ICQ draait. Aan ICQ geef je dan ook die poorten op.

Het werkt ook zonder poorten forwarden en zo, maar dan heb je problemen met chat sessies, file transfers maar ook met audiogalaxy, morpheus, kazaa, napster, etc...

Het beste kun je ook een progje voor je windows server zoeken, dat een Socks5 Proxy server implementeert. Bijna alle bovengenoemde programma's (in ieder geval ICQ) ondersteunt verbinding maken via een Socks5 proxy. En je hebt nergens meer problemen mee. De socks5 proxy zorgt voor de communicatie met de buitenwereld, zonder dat je direct verbindingen hoeft door te sluizen van je server naar je client bak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je op de Sygate Server "enhanced security" aanvinkt dan worden alle poorten van 1-1024 gesloten (alleen voor de server zelf dus). Als je dat dus aanhebt kan je niet naar Audiogalaxy.

Verder kan je voor ICQ standaard .cfg files downloaden die je zo in Sygate(4) kan importeren. In principe hoef je dit alleen te doen als je wil fiel transfere/chatten. Voor berichtjes alleen is het niet nodig.

Wees consequent, maar niet altijd