Ik heb nu een redelijke Game PC (Intel i7 4790k, Gigabyte Gaming 5 moederbord, M2 SSD, 32GB geheugen, GTX970) en ben hier best tevreden over. Echter is dit een mooie PC voor op mijn bureau voor af en toe een beetje gamen. Het meeste van de tijd zit ik toch op mijn Simulator en wil daar een wat stevigere Game PC neer zetten zodat ik bovenstaande configuratie bij mijn bureau neer kan zetten.
Nu heb ik deze config samen gesteld en ben benieuwd wat jullie hier van vinden en/of ik misschien beter dingen anders kan doen? Ik heb in het verleden altijd Intel gehad maar lees veel goeds over AMD Ryzen processoren. Wat is jullie mening hierover? Ik heb zelf totaal geen ervaring met AMD. Of toch beter voor Intel kiezen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn Game PC welke bij mijn Simulator komt te staan. Ik speel hoofdzakelijk F1 2019, rFactor 2 en RaceRoom
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 800.-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, koeler, geheugen en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen uit het verleden met Corsair, ASUS en Gigabyte
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet specifiek.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is de door mij uitgezochte configuratie geschikt? Of toch beter weer voor Intel gaan? Ik hoor graag jullie mening voordat ik de definitieven knoop door hak.
Bedankt!
Nu heb ik deze config samen gesteld en ben benieuwd wat jullie hier van vinden en/of ik misschien beter dingen anders kan doen? Ik heb in het verleden altijd Intel gehad maar lees veel goeds over AMD Ryzen processoren. Wat is jullie mening hierover? Ik heb zelf totaal geen ervaring met AMD. Of toch beter voor Intel kiezen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu Mark II | € 32,70 | € 32,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 97,- | € 97,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,50 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn Game PC welke bij mijn Simulator komt te staan. Ik speel hoofdzakelijk F1 2019, rFactor 2 en RaceRoom
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 800.-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox E500L Zilver (closed) |
| 1 | Toetsenborden | Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, koeler, geheugen en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen uit het verleden met Corsair, ASUS en Gigabyte
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet specifiek.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is de door mij uitgezochte configuratie geschikt? Of toch beter weer voor Intel gaan? Ik hoor graag jullie mening voordat ik de definitieven knoop door hak.
Bedankt!