Sinds een aantal weken crashed mijn pc random zonder duidelijke reden. Ik krijg geen BSOD, maar pc start simpelweg opnieuw op. Dit gebeurt vaak (maar niet uitsluitend) wanneer ik een spel draai. Vaak begint voor de reboot het geluid te kraken, waarna er een reboot plaats vindt (dit krakende geluid is een "probleem" wat al langer speelt, maar sinds ik er nooit echt veel last van heb gehad niks mee gedaan). Soms crashed hij na een paar minuten, soms gaat het uren goed.
Ik gebruik Windows 10, met voor zover ik weet laatste updates. Heb van alles de laatste drivers geinstalleerd. Gebruik Bitdefender, NordVPN en Gigabyte Xtreme Gaming Engine (simpelweg programma om gpu over te clocken, wat ik niet doe. Ik gebruik het slechts om de fan niet altijd hard te hebben draaien).
Specs:
Intel i5-6600
Gigabyte B150N Phoenix-WIFI
Gigabyte Geforce GTX1080
Crucial 8GB Kit (4GBx2) 8GB DDR4 2133MHz
Crucial MX300 525GB SSD
Corsair SF450 450W SFX
Ik dacht in eerste instantie dat het misschien overhitting was. Ik heb echter wat stresstests gedraaid; Passmark BurnIn test en Heaven Benchmark, wat geen problemen opleverde. Ik heb een memtest gedaan, ook zonder issues. Bovendien vinden sommige crashes ook plaats wanneer er nauwelijks iets van de cpu als gpu wordt gevraagd, en gaat het vaak ook juist goed wanneer de temp. oploopt.
Ik gebruik Windows 10, met voor zover ik weet laatste updates. Heb van alles de laatste drivers geinstalleerd. Gebruik Bitdefender, NordVPN en Gigabyte Xtreme Gaming Engine (simpelweg programma om gpu over te clocken, wat ik niet doe. Ik gebruik het slechts om de fan niet altijd hard te hebben draaien).
Specs:
Intel i5-6600
Gigabyte B150N Phoenix-WIFI
Gigabyte Geforce GTX1080
Crucial 8GB Kit (4GBx2) 8GB DDR4 2133MHz
Crucial MX300 525GB SSD
Corsair SF450 450W SFX
Ik dacht in eerste instantie dat het misschien overhitting was. Ik heb echter wat stresstests gedraaid; Passmark BurnIn test en Heaven Benchmark, wat geen problemen opleverde. Ik heb een memtest gedaan, ook zonder issues. Bovendien vinden sommige crashes ook plaats wanneer er nauwelijks iets van de cpu als gpu wordt gevraagd, en gaat het vaak ook juist goed wanneer de temp. oploopt.
[ Voor 2% gewijzigd door Ammun op 15-12-2019 16:52 . Reden: Extra specs ]