Hi, ik heb een paar maanden geleden van Tweaker Xyrr
voor weinig geld een licentie overgekocht
die hij over had, van Macrium Reflect Home 7.2.x.
Tot nu toe heb ik nooit iets hoeven te restoren, maar omdat de update van mijn vpn client problemen heeft veroorzaakt, wilde ik vandaag (voor het eerst dus) een image restore uitvoeren, maar dat blijkt te resulteren in Error 100.
(Omdat de licentie niet op mijn naam en mailadres staat, kan ik geen support van Macrium krijgen. Daarom mijn hulpvraag aan jullie.)
Mijn situatie: Windows 10 Pro 1809 X64 desktop, met 3 interne hd's:
1. GPT1 C: (met Windows 10) en D: (alleen data)
2. GPT2 B:\Backup (met daarop ook de Macrium backups)
3. MBR F: (met Windows 7)

Ter illustratie:

Wat ik niet begrijp, is dat Macrium wel de backup-file op B: ziet, maar vervolgens bij Source disk GPT1 zet??
(Of bedoelt Macrium met 'Source' de plek waarvan de image is gemaakt??)

Ook hier zijn de Source en Destination disk hetzelfde, en het image bestand op B:.
Terwijl Macrium die backup disk zelf aangeeft als GPT2:

Stap "Run from Windows PE".

En ERROR 100 zelf, met daarin de melding "Searching for marker file ....", "Not found".
Wat doe ik fout?
Tot nu toe heb ik nooit iets hoeven te restoren, maar omdat de update van mijn vpn client problemen heeft veroorzaakt, wilde ik vandaag (voor het eerst dus) een image restore uitvoeren, maar dat blijkt te resulteren in Error 100.
(Omdat de licentie niet op mijn naam en mailadres staat, kan ik geen support van Macrium krijgen. Daarom mijn hulpvraag aan jullie.)
Mijn situatie: Windows 10 Pro 1809 X64 desktop, met 3 interne hd's:
1. GPT1 C: (met Windows 10) en D: (alleen data)
2. GPT2 B:\Backup (met daarop ook de Macrium backups)
3. MBR F: (met Windows 7)

Ter illustratie:

Wat ik niet begrijp, is dat Macrium wel de backup-file op B: ziet, maar vervolgens bij Source disk GPT1 zet??
(Of bedoelt Macrium met 'Source' de plek waarvan de image is gemaakt??)

Ook hier zijn de Source en Destination disk hetzelfde, en het image bestand op B:.
Terwijl Macrium die backup disk zelf aangeeft als GPT2:

Stap "Run from Windows PE".

En ERROR 100 zelf, met daarin de melding "Searching for marker file ....", "Not found".
Wat doe ik fout?
[ Voor 13% gewijzigd door verdroidnogaan2 op 15-12-2019 16:48 . Reden: typo's, altijd weer die typo's... ]