Geen internetverbinding met Ziggo / Technicolor TC7200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:33
Hi allemaal,

Het lukt mij sinds gister niet meer om een werkende internetverbinding te krijgen. Nadat het internet gister enige tijd niet functioneerde, heb ik geprobeerd het modem/router op afstand te resetten door een back-up van de gebruikersconfiguratie terug te zetten. Ik kan namelijk niet fysiek bij het modem. Nu krijg ik helemaal geen internetverbinding meer. Wellicht is er iets mis gegaan bij het terugzetten van de gebruikersconfiguratie? Een herstel naar fabrieksinstellingen brengt geen verandering.

Ik kan het modem wel bereiken via 192.168.0.1. Dit is de status die ik dan te zien krijg:

Kabelmodem software-informatie

Verbindingsstatus DHCPV4_IN_PROGRESS
Opstartstatus Normal
Beveiliging Enabled
Kabelmodem IP-adres 0.0.0.0
Kabelmodem huurtijd Unknown
Kabelmodem-huurtijd verlopen Unknown
Systeemtijd 1970-01-01 00:06:42

Hebben jullie misschien ngo ideeën over hoe ik het modem weer werkend kan krijgen? Het is dus niet mogelijk voor mij om bij het modem te komen en bijvoorbeeld de stekker eruit te trekken.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Michel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:34
Apart verhaal. Is dit wel jouw modem dan ?

En niet een gedeelde internetverbinding geregeld door de huurbaas ?

Log je werkelijk in op 192.168.0.1 of op 192.168.1.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Klopt, het is de internetverbinding van de huisbaas. Die houdt zich verder niet zelf bezig met de IT-zaken en het modem bevindt zich dus in “zijn gedeelte” van het huis. Waar hij overigens zelf zelden aanwezig is, dus vandaar dat ik hem niet kan vragen om fysieke toegang tot de router.

Ik log in op 192.168.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:00
Tja, pech denk ik.
Resetten als je geen fysieke toegang hebt tot het apparaat is tricky.
Je kan proberen ziggo te bellen, wellicht kunnen ze vanuit support ook nog wat uitvoeren.

Anders toch je huisbaas verwittigen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke, dan kan je nog eens een keer een fabrieks reset proberen. (zonder oud profiel, of met...probeer eens wat) En dan hopen dat het beter gaat.
Heb je al even een postcode check gedaan of er niet een storing is ?

Verder kan je niet veel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 15-12-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ziggo bellen, monteur laten komen die wel bij de modem kan en deze het laten oplossen.

Dat je zelfstandig backups kan terugzetten, configuraties aanpassen en fabrieksinstellingen kan resetten via LAN maar fysiek niet bij het apparaat kan komen is inderdaad een beetje vreemd verhaal maar zonder een WLAN ip adres kan niemand extern inloggen op de router en zal je op locatie en fysiek moeten kijken of de modem of kabel defect is oid.

Je kan eens proberen om de stroom uit te zetten door de groep waarop de modem zit even uit en aan te zetten in de hoop dat een power cycle iets meer doet dan een reset ? Maar als je ook niet daarbij kan houdt het wel snel op

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ziggo bellen zal de huurbaas moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28

lordsnow

I know nothing

Als ik het mij goed herinner kan het toch even duren voordat een kabelmodem opnieuw een internet (WAN) IP-adres krijgt van Ziggo? Even afwachten dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vrees ook dat Ziggo support mij niet kan/wil helpen, ik ben immers niet de eigenaar van het modem. Ik kan wel via WiFi verbinding maken met de router en inloggen en had gehoopt zo op afstand dus een en ander te proberen.

Overigens geeft het modem bij status het volgende weer:
Kabelmodem software-informatie
Netwerktoegang Uitgeschakeld
Kabelmodem IP-adres 0.0.0.0

Edit: Heb inmiddels contact gehad met huisbaas en we gaan op zoek naar een oplossing wanneer hij weer in de buurt is. Voorlopig dus nog geen internet, maar goed. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door Micheeels op 15-12-2019 19:39 ]

Pagina: 1