Behuizing Western Digital Elements Desktop 4TB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arishr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-07 09:11
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje... ik heb hier niet zoveel verstand van vandaar dat ik het ook via deze weg probeer. Ik heb een WD Elements Desktop 4TB waarvan de behuizing een tijd geleden kapot is gegaan. De schijf was makkelijk uit te halen en die gebruik ik ook nog steeds. Omdat ik het goed wil beschermen en vervoeren als ik het mee moet nemen zoek ik een behuizing.

Dit is de harde schijf waarvoor ik een behuizing zoek: https://www.coolblue.nl/p...#full-page-specifications. En dit is de harde schijf die in de behuizing zit: https://www.coolblue.nl/p...-green-wd40ezrx-4-tb.html.

Ik heb al contact gehad met bol.com en Coolblue. Ik heb 2 behuizingen geprobeerd: de Sharkoon Swift Case Pro en Eminent EM7047. Helaas werkte deze beide niet. Ik heb ook een mail gestuurd naar WD zelf, maar ik wacht nog op een reactie.

Misschien weten jullie iets? Alvast bedankt!

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,
ArishR

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat bedoel je met 'Helaas werkte deze beide niet.' ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arishr
Dat mijn laptop de schijf niet herkende door de behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 13:58
Werkt de schijf zelf nog wel naar behoren?

Nevermind, lees net dat je de schijf zelf nog gebruikt...

[ Voor 44% gewijzigd door Pjotrofsky op 15-12-2019 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HAd je die nieuwe behuizingen wel aan de stroom gehangen? Alleen een USB poort kan niet voldoende vermogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad. Een 3,5” harde schijf moet aan een externe 12v stroomadapter omdat een usb poort alleen 5v kan leveren en je beide voltages nodig hebt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:57

br00ky

Moderator Harde Waren
En zo ja, spint die wel op? Zie je hem in diskmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arishr
Ja, er zat een stroomadapter bij. Hij draaide wel maar hij kon ‘m niet herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het echt een WD Green die er in zit, of toch een White Label schijf van WD?
De huidige WD Elements 3,5" USB schijven hebben intern een White Label WD harddisk met een andere stroomaansluiting. Er zit dan een 3.3V pin op de Sata power connector die voor problemen zorgt op een "normale" Sata stroomaansluiting.
Google eens op "shucking wd elements sata power 3.3v pin". Je kunt ook het typenummer van je schijf opzoeken en kijken wat voor schijf het precies is.

Als dat het niet is, probeer dan eens een USB 2.0 poort in plaats van een USB 3.0 poort. Ik heb daar momenteel problemen mee in Windows 10 op twee systemen met Windows 10 versie 1909.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arishr
BounceMeister schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:27:
Is het echt een WD Green die er in zit, of toch een White Label schijf van WD?
De huidige WD Elements 3,5" USB schijven hebben intern een White Label WD harddisk met een andere stroomaansluiting. Er zit dan een 3.3V pin op de Sata power connector die voor problemen zorgt op een "normale" Sata stroomaansluiting.
Google eens op "shucking wd elements sata power 3.3v pin". Je kunt ook het typenummer van je schijf opzoeken en kijken wat voor schijf het precies is.

Als dat het niet is, probeer dan eens een USB 2.0 poort in plaats van een USB 3.0 poort. Ik heb daar momenteel problemen mee in Windows 10 op twee systemen met Windows 10 versie 1909.
Hi, thanks voor je reactie!

Het is echt een WD Green schijf. Ik zou wel een foto kunnen plaatsen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Arishr schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:20:
Ja, er zat een stroomadapter bij. Hij draaide wel maar hij kon ‘m niet herkennen...
'Kon hem niet herkennen'. Aannemend dat je Windows draait, was hij niet zichtbaar in schijfbeheer, of kreeg hij geen schijfletter toegekend?

Er zijn USB-Sata convertors die een sector vertaling doen bij schijven >2TiB. De achtergrond hiervan is dat je met sectors >512B een MBR partitie tabel kunt gebruiken bij schijven >2TiB, wat soms handig kan zijn. Maar als de sectorvertaling wegvalt (door gebruik andere of geen convertor) is de partitietabel niet meer compatible, en misschien het filesysteem ook niet.

Dus als òf de oude òf de nieuwe USB behuizing deze 'feature' heeft, krijgt de schijf geen schijfletter, maar is hij wel zichtbaar in schijfbeheer.
Pagina: 1