XBox Series X - 4K-120Hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
nieuws: Microsoft toont komende Xbox Series X met tower-ontwerp en vernieuwde...
@AverageNL

nieuws: Xbox Series X heeft mogelijkheid om meerdere games tegelijk te pauzeren
@Mark_88
De console zal framerates van 120fps in combinatie met een 4k-resolutie ondersteunen en heeft ook de capaciteit voor 8k.
Ik had in het eerste nieuwsitem al aangegeven dat het niet echt lekker vertaald was, en nou wordt het in het 2e topic gewoon weer herhaald, en het is feitelijk onjuist...

https://news.xbox.com/en-...ft-unveils-xbox-series-x/
From a technical standpoint, this will manifest as world-class visuals in 4K at 60FPS, with possibility of up to 120FPS, including support for Variable Refresh Rate (VRR), and 8K capability.
Het originele artikel heeft het over 4K-60Hz, met de mogeljkheid tot "up to" 120Hz met VRR.
Nou is "up to" niet eenduidig te vertalen, je kan het interpreteren als "maximaal", maar ook als "met uitschieters tot", maar het feit dat er direct achteraan wordt gezegd "met support voor VRR" doet dat laatste vermoeden.
Ook is het waarschijnlijk dat hiervoor dus kwaliteits-settings naar beneden geschroefd moeten worden, de implementatie daarvan is vooralsnog onduidelijk, maar ik kan mij voorstellen via een slider of vanuit de programmeurs zelf.

In ieder geval is het stellig zeggen van 4K-120FPS onjuist, of op zijn minst misleidend en Microsoft geeft notabene zelf aan dat ze 4K-60Hz ondersteunen (gegarandeerd), met uitschieters naar 120Hz icm VRR.
Het feit dat 8K apart genoemd wordt als mogelijke resolutie en helemaal geen framerates zal waarschijnlijk betekenen dat dit alleen bedoeld is voor foto's of fixed-motion (films), en zal dus uberhaubt geen speelbare framerates opleveren.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:54

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor het melden!

Je hebt inderdaad gelijk, op de website van Xbox staat niet heel stellig 4k@120fps vermeldt. Ik heb beide teksten hierop aangepast.

Zoals ik het lees is de 120fps echter niet verbonden aan een variable refresh rate-techniek (gezien de AMD-hardware zal het in de Series X ongetwijfeld FreeSync zijn). Er staat zover ik zie eerder dat de console, naast maximaal 120fps, ook VRR ondersteunt. Ik heb er dan ook het volgende van gemaakt:
De console zal framerates van 60fps in combinatie met een 4k-resolutie ondersteunen. Dit kan eventueel worden opgehoogd naar maximaal 120fps. De Series X heeft ook ondersteuning voor 8k-resoluties en variable refresh rate.
In de tekst van Mark - die voortborduurde op mijn fout, excuses - heb ik iets soortgelijks geschreven.

Mocht je nog verdere feedback hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
AverageNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:44:
Bedankt voor het melden!

Je hebt inderdaad gelijk, op de website van Xbox staat niet heel stellig 4k@120fps vermeldt. Ik heb beide teksten hierop aangepast.

Zoals ik het lees is de 120fps echter niet verbonden aan een variable refresh rate-techniek (gezien de AMD-hardware zal het in de Series X ongetwijfeld FreeSync zijn). Er staat zover ik zie eerder dat de console, naast maximaal 120fps, ook VRR ondersteunt. Ik heb er dan ook het volgende van gemaakt:

[...]

In de tekst van Mark - die voortborduurde op mijn fout, excuses - heb ik iets soortgelijks geschreven.

Mocht je nog verdere feedback hebben, dan hoor ik het graag!
toon volledige bericht
Bedankt voor het aanpassen, en de VRR zal ongetwijfeld Adaptive-Sync zijn, de generieke standaard gebaseerd op Freesync.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem