Geen geluid home cinema naar tv, wel geluid dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1307554

Topicstarter
Ik heb een Philips home cinema set, hts300. Verbonden met scart kabel aan Samsung smart tv. Geluid via dvd werkt prima, maar geluid van tv gaat niet over boxen ( heb tv ingeschakeld) iemand een idee? In home cinema set zit alleen nog rode en witte audio gaten leeg. Weet niet of het van belang is. Maar er zit ook nog een tv ontvanger van merk animo tussen ( HDMI naar tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
Je hebt iets als dit nodig:
https://www.allekabels.nl...ack-3.5-mm-naar-tulp.html

Ik ga er althans maar even vanuit dat je tv wel een 3.5mm jack heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie! Volgens een medewerker van de grote rode winkel zou dit niet kunnen omdat om 2x een uitgang ging? Je moest volgens hem een ingang en uitgang hebben? Ik kreeg het advies om een kastje te kopen van bijna 50 euro. Dacht zelf dat het vast wel anders kon...? Dus met wit en rood zou het moeten lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

@Anoniem: 1307554 Heb even snel gekeken. Als je tv een optische uitgang heeft zou je deze op je set kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat heeft hij wel. Dus dan de rood- witte stekkers in home cinema, met zwarte uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Anoniem: 1307554 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:55:
Ja dat heeft hij wel. Dus dan de rood- witte stekkers in home cinema, met zwarte uitgang
Nee. Een optische kabel kopen die je dan in je tv en hifiset steekt. vb: https://www.allekabels.nl...ische-kabel-05-meter.html

Even naar de Action. Daar kosten ze geen drol.

Media Markt droeftoeters weten ook niets. 8)

Ik neem aan dat je deze set hebt? https://www.philips.nl/c-p/HTS7500_12/5.1-home-cinema of deze https://www.philips.nl/c-p/HTS3300_12/- ?

Bij die laatste zal je met tulp aansluitingen moeten werken vermoed ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 15-12-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laatste heb ik. Die heeft geen uitgang waar de optische kabel in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 1307554 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:17:
Laatste heb ik. Die heeft geen uitgang ingang, waar de optische kabel in kan.
Je kan de AUX (in) van de Philips gebruiken, om de televisie (welke Samsung TV???) op aan te sluiten. Afhankelijk van je televisie heb je het een of ander nodig. Dat kan zijn :

1. Een tulp naar tulp (audio)kabel
of.
2. De eerder aangehaalde tulp naar jack kabel
of
3. Een DAC en een tulp naar tulp kabel.

Succes! ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel! Ik denk dat ik morgen een tulp naar tulp kabel ga proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van rood naar rood, wit naar wit komt er ook niks uit. Alle instellingen al geprobeerd volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1307554 schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:47:
Van rood naar rood, wit naar wit komt er ook niks uit. Alle instellingen al geprobeerd volgens mij...
Welke Samsung TV heb je? Je zal niet de eerste zijn die de de Rood/Wit op een ingang van de TV aan heeft gesloten. Je moet naar de uitgangen van de TV kijken.
Eventueel zou je mogelijk nog de Animo (welk type) aan kunnen sluiten op de Philips HTS indien deze de benodigde uitgang heeft. Voordeel als je de Audio Out van de TV gebruikt is dat je van alle bronnen de audio doorstuurt naar de Philips HTS. Als je naast de HTS alleen de Animo heeft is het lood om oud ijzer welke je gebruikt. Opties genoeg maar dan moeten we wel types weten. Nu valt er niets concreets te zeggen.

Weet wel dat je maximaal 2.0 stereo uit de TV gaat krijgen doordat de input van de Philips ook maar 2.0 is. Surround ga je niet krijgen, dus niet het geluid wat je wel hebt met een DVD in de Philips HTS3000.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 16-12-2019 19:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1