YinYang schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:51:
[...]
Net bij de mediamarkt geweest en een aantal headsets opgehad. De Sony WH-1000XM3 beviel me echt goed! Hoorde vrijwel geen omgevingsgeluiden meer! Maar die microfoon is dus niet zo goed denk je?
Mijn bezwaar is niet de microfoon. Die heb ik nog nooit gebruikt. Ik vind het gewoon niks om de hele dag zo'n hoofdtelefoon op m'n hoofd te hebben. Het is gewoon niet comfortabel vooral als je geregeld ruggespraak moet houden. Van die Plantronics kan ik gewoon de microfoon muten en dan intussen met collega's overleggen terwijl ik met één oor naar die conference call luister.
De looks schelen ook. Je ziet er met zo'n hoofdtelefoon uit alsof je de hele dag naar muziek luistert en vooral niks met je collega's te maken wil hebben. Een headsetje ziet er wat zakelijker uit.
Ik ben bang dat je nog veel omgevingsgeluiden hoort met zoiets? Ik ben namelijk best snel afgeleid daardoor, dus wil het zoveel mogelijk beperken.
Ik ben ook snel afgeleid maar een noise cancelling hoofdtelefoon zal je niet veel helpen aangezien ze stemmen nauwelijks dempen. Ze zijn op hun best met relatief monotone geluiden zoals auto-, trein- en vliegtuigmotoren.
Maar als je echt hele dagen in die calls zit dan kan het wat anders worden. Ik heb jaren op een servicedesk gewerkt, met de hele dag een headset op, en dan ga je andere dingen waarderen. Dan wil je zeker niet die Sony de hele dag op, want dan wordt de isolatie en het gewicht vervelend, maar is een headset zoals die Jabra (on-ear, compact, licht, maximale ventilatie en toch een beetje geisoleerd van omgevingsgeluid) juist wel weer fijn.