Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik heb eigenlijk nog nooit een headset gehad (altijd standaard iPhone oordopjes) maar wil er nu wel een aan gaan schaffen omdat ik voor mijn nieuwe baan veel aan conference calls ga deelnemen.

Nu lijkt me over-ear het fijnst en daarbij draadloos. Ik wil zo min mogelijk omgevingsgeluiden horen en de luisteraars aan de andere kant moeten mij ook goed kunnen horen. Moet dus ook beschikken over een zeer goede microfoon.

Iemand die mij kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
YinYang schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:35:
Ik heb eigenlijk nog nooit een headset gehad (altijd standaard iPhone oordopjes) maar wil er nu wel een aan gaan schaffen omdat ik voor mijn nieuwe baan veel aan conference calls ga deelnemen.

Nu lijkt me over-ear het fijnst en daarbij draadloos. Ik wil zo min mogelijk omgevingsgeluiden horen en de luisteraars aan de andere kant moeten mij ook goed kunnen horen. Moet dus ook beschikken over een zeer goede microfoon.

Wat is je budget ongeveer?
Als je veel aan conference calls doet zou ik vooral kijken naar een headset die daar op gericht is. Van een gewone headset die toevallig een mic heeft houdt de kwaliteit daarvan doorgaans niet over. Dat geldt voor mijn eigen Sennheiser BT 4.50NC waarmee ik dagelijks een korte call doe maar ook voor duurdere modellen zoals de welbekende Sony XM3's en Bose 700. Eventueel kun je wel zo'n model aanschaffen en een losse mic gebruiken als je dat ziet zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heel wat anders dan jij in gedachten hebt: https://www.plantronics.c...port/product/voyager-5200

Ik heb dat ding zelf en het is ideaal voor conference calls. Op een drukke dag kan ik ‘m de hele dag ophouden, kan even overleggen met een collega zonder ‘m af te zetten, heb nog nooit iemand over de microfoon horen klagen, en je stopt hem gewoon in je borstzak tussen calls door. Ik ben zelfs meer dan eens gaan lunchen met dat ding in omdat ik vooral moest meeluisteren in die conference call. Hooguit in een hele rumoerige omgeving zou ik misschien een volledige headset verkiezen.

Voor muziek gebruik ik mijn Sony MDR-1000X dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

afgesplist uit headphones topic :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Wekko306 schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:42:
[...]

Wat is je budget ongeveer?
Als je veel aan conference calls doet zou ik vooral kijken naar een headset die daar op gericht is. Van een gewone headset die toevallig een mic heeft houdt de kwaliteit daarvan doorgaans niet over. Dat geldt voor mijn eigen Sennheiser BT 4.50NC waarmee ik dagelijks een korte call doe maar ook voor duurdere modellen zoals de welbekende Sony XM3's en Bose 700. Eventueel kun je wel zo'n model aanschaffen en een losse mic gebruiken als je dat ziet zitten?
Net bij de mediamarkt geweest en een aantal headsets opgehad. De Sony WH-1000XM3 beviel me echt goed! Hoorde vrijwel geen omgevingsgeluiden meer! Maar die microfoon is dus niet zo goed denk je?
downtime schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:54:
[...]

Heel wat anders dan jij in gedachten hebt: https://www.plantronics.c...port/product/voyager-5200

Ik heb dat ding zelf en het is ideaal voor conference calls. Op een drukke dag kan ik ‘m de hele dag ophouden, kan even overleggen met een collega zonder ‘m af te zetten, heb nog nooit iemand over de microfoon horen klagen, en je stopt hem gewoon in je borstzak tussen calls door. Ik ben zelfs meer dan eens gaan lunchen met dat ding in omdat ik vooral moest meeluisteren in die conference call. Hooguit in een hele rumoerige omgeving zou ik misschien een volledige headset verkiezen.

Voor muziek gebruik ik mijn Sony MDR-1000X dan wel.
Ik ben bang dat je nog veel omgevingsgeluiden hoort met zoiets? Ik ben namelijk best snel afgeleid daardoor, dus wil het zoveel mogelijk beperken. En met zo’n over-ear headset denk ik dat ik ook beter de andere mensen kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YinYang Hier al aantal reviews/ervaringen gelezen ? pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Hmmm had al wel reviews op coolblue gelezen. Meest negatieve punt wat daar stond is dat je niet makkelijk kunt switchen tussen apparaten met Bluetooth.

Lees nu op pricewatch dat de microfoon ook niet zo denderend is, dus gaat m niet worden deze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik bel voor mijn werk enkel via Skype for Business, ook veel conference calls. Als je een goede headset wil kijk dan naar Jabra headsets. Niet goedkoop, maar wel erg goed in het weg filteren van omgevingsgeluid op de mic. Erg fijn voor je collega's.
Voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan is draadloos uitgesloten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
CyBeR schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:22:
[...]

Dan is draadloos uitgesloten.
Want? Een headset met kabel heeft toch niet per definitie een betere microfoon.

Waarschijnlijk ben je beter af met inderdaad een Jabra achtig headset, of een gamer headset (zonder de gamer-look) aangezien je daar de microfoon doorgaans dichterbij je mond hebt dan in je earcup.

Nadeel van de Sony is inderdaad dat hij maar met 1 apparaat tegelijk verbonden kan zijn. Ik luister doorgaans muziek vanaf mijn PC via Bluetooth op mijn headset, maar als mijn telefoon gaaf wil ik dat het geluid van de telefoon direct op de headset komt (en PC muziek op mute gaat). Dat werkt dus niet met de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YinYang schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:51:
[...]

Net bij de mediamarkt geweest en een aantal headsets opgehad. De Sony WH-1000XM3 beviel me echt goed! Hoorde vrijwel geen omgevingsgeluiden meer! Maar die microfoon is dus niet zo goed denk je?
Mijn bezwaar is niet de microfoon. Die heb ik nog nooit gebruikt. Ik vind het gewoon niks om de hele dag zo'n hoofdtelefoon op m'n hoofd te hebben. Het is gewoon niet comfortabel vooral als je geregeld ruggespraak moet houden. Van die Plantronics kan ik gewoon de microfoon muten en dan intussen met collega's overleggen terwijl ik met één oor naar die conference call luister.

De looks schelen ook. Je ziet er met zo'n hoofdtelefoon uit alsof je de hele dag naar muziek luistert en vooral niks met je collega's te maken wil hebben. Een headsetje ziet er wat zakelijker uit.
Ik ben bang dat je nog veel omgevingsgeluiden hoort met zoiets? Ik ben namelijk best snel afgeleid daardoor, dus wil het zoveel mogelijk beperken.
Ik ben ook snel afgeleid maar een noise cancelling hoofdtelefoon zal je niet veel helpen aangezien ze stemmen nauwelijks dempen. Ze zijn op hun best met relatief monotone geluiden zoals auto-, trein- en vliegtuigmotoren.

Maar als je echt hele dagen in die calls zit dan kan het wat anders worden. Ik heb jaren op een servicedesk gewerkt, met de hele dag een headset op, en dan ga je andere dingen waarderen. Dan wil je zeker niet die Sony de hele dag op, want dan wordt de isolatie en het gewicht vervelend, maar is een headset zoals die Jabra (on-ear, compact, licht, maximale ventilatie en toch een beetje geisoleerd van omgevingsgeluid) juist wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wekko306 schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:33:
[...]

Want? Een headset met kabel heeft toch niet per definitie een betere microfoon.
Nouja wellicht met proprietary wireless dat 't kan, maar bluetooth gaat naar kutkwaliteit als je de mic actief hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 17:00

robv2

Inderdaad Jabra. Voordeel is dat collega's die headsets ook herkennen en snel in de gaten hebben dat je in conference zit. De argumenten die de replyer hierboven beschrijft kan ik ondersteunen; Een headset voor de hele dag moet licht en ventilerend zijn.

- Omgevingsgeluid is altijd een probleem, en heel vermoeiend. Probeer het bij de bron aan te pakken, Servicedesken hebben vaak cubicles met geluiddempende wandjes om die reden.

[ Voor 26% gewijzigd door robv2 op 15-12-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

BeyondThunder

Lost Lightning

Daarnaast denken jouw nieuwe collega's "Zo, een Jabra headset, die heeft zich erin verdiept"! ;-) ps, weet je zeker dat je geen headset van je nieuwe baas krijgt als je zo veel moet vergaderen met een headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ohh ik hoor net dat iemand uit de familie bij Plantronics werkt, dus die gaat nu voor me de
Plantronics Voyager 8200 UC proberen te bestellen met een fikse korting! :D

Kwam net ook deze review tegen (https://www.amazon.com/Pl...&reviewerType=all_reviews) die toevallig de Voyager vergelijkt met de Sony 1000XM en blijkbaar heeft die Voyager toch echt de best mic :)
Pagina: 1