Kush2000 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:09:
[...]
Ja ik heb dat wel eens geprobeerd..
Het gebeurt denk ik het meest wanneer er veel gebeurt, denk aan explosies of dingen laden (CSGO zombies) en dat kan natuurlijk de fout zijn van verkeerd ingestelde ram maar niemand helpt mij ermee.
Nou, volgens mij willen er meerdere mensen helpen. Om je te kunnen helpen moet duidelijk worden waar het probleem zit. De meeste antwoorden die je geeft zijn niet onderbouwd en behoudens een 'al geprobeerd-achtige opmerking' is niet op te maken wat de resultaten zijn.
Dus je hebt gemonitord met een programma zoals MSI Afterburner. Mooi! Wat zijn de resultaten? Zie je een piekbelasting op GPU Usage of CPU Usage op het moment dat het probleem zich voordoet (af te leiden uit de grafieken). Of misschien wel een piekverbruik op RAM Usage, CPU/GPU Temperature etc. etc. Als we de resultaten hebben, dan kunnen we daaruit conclusies trekken en je verder helpen.
Wat ik duidelijk wil maken is er hier wel een helpende hand geboden wordt, maar dat we geen glazen bol hebben. De simpele vraag of je RAM dual channel is ingesteld is niet omdat we denken dat het fout zit, maar puur een check.
En misschien is het wel zo dat het probleem misschien geen probleem is, maar door jou als een probleem wordt ervaren.
Het gebeurt denk ik het meest wanneer er veel gebeurt, denk aan explosies of dingen laden (CSGO zombies)
Dit is een typisch geval van piekbelasting en zou je terug moeten zien in een monitoring programma op het moment dat het voor komt.
en dat kan natuurlijk de fout zijn van verkeerd ingestelde ram [...].
En dat kan natuurlijk ook
niet het geval zijn. Tenzij jij iets anders gemeten hebt.
Oftewel: meten is weten