Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black
Vraag
Beste antwoord (via dendaak op 15-12-2019 15:46)
Daar zit nu ook al een kabel op, die gaat waarschijnlijk naar de huidige thermostaat.
Alle reacties
Daar zit nu ook al een kabel op, die gaat waarschijnlijk naar de huidige thermostaat.
Alles werkt perfect! Bedankt voor de snelle interventie.
Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black
https://www.klusidee.nl/F...erm-met-ebus-t116192.html
[ Voor 17% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-12-2019 16:53 ]
My favorite programming language is solder.
In de handleiding van de brander (https://www.bulex.be/down...0020151748-05-1165277.pdf) lees ik volgende:
Dus ik denk dat @brambo123 het bij het rechte eind heeft en die kabel die er nu op zit, volgens mij in de heatlink moet op 2/3. De kabels die naar de thermostaat gaan, die moeten in de Nest thermostaat en op T1 en T2. Op die manier lijkt mij het geheel compleet te zijn. Stroom op de heatlink, Heatlink via 2/3 aangesloten op de RT24V en T1/T2 naar de Nest thermostaat in plaats van de Exacontrol (gokje) van Bulex.3. Als u een weersafhankelijke thermostaat of kamerthermostaat via eBUS aan het product aansluit, brug dan de ingang 24 V = RT (X100 of X106) als er geen brug voorhanden is.
4. Als u een laagspanningsthermostaat (24 V) gebruikt, sluit deze dan in de plaats van de brug 24 V = RT (X100 of X106) aan.
Maar ik zie dat dit al van december is, heb je hem ondertussen al aan de praat gekregen @dendaak? Dan kan ik het misschien opnieuw overwegen om ook een Nest aan te schaffen
edit ik lees nu pas verder dat het inderdaad gelukt is. Kan je even bevestigen dan wat ik hierboven schreef de juiste bedrading is, zodat ik zelf ook aan de slag kan?
Op die manier reduceer je wel de ketel naar aan/uit, terwijl over de eBus met de Bulex thermostaat de ketel wel modulerend is maar Nest dit enkel kan via OpenTherm, iets wat deze ketel niet heeft. Dus in theorie ga je meer verbruiken omdat de ketel steeds naar de maximum temperatuur gaat verwarmen tot dat de thermostaat het signaal geeft om af te slaan. Langs de andere kant, weet de Nest thermostaat wanneer er iemand in huis is en wanneer niet, dus dat helpt natuurlijk wel tegenover het voorgeprogrammeerde schema met de thermostaat van Bulex.
@Puch-Maxi Inderdaad, Bulex is een Frans merk van ketels. Ik gok vooral daar en dus ook historisch gezien in België in gebruik.
[ Voor 24% gewijzigd door claesto op 02-06-2020 23:25 ]
Daarnaast wilde ik ook graag weten of je op de thermostaat combiketel moet aanduiden aangezien de boiler zowel warm water als verwarming voorziet?
Ik wil overschakelen van Boxx naar google nest V3, ik heb alles geïnstalleerd volgens de schema's en nu slaat de ketel aan terwijl er geen vraag naar warmte is. Ik heb een Bulex Themacondens F 25/30 en als ik op de V3 kies voor modulerende ketel dan krijg ik de melding dat er geen modulerende verbinding gevonden is.
:strip_exif()/f/image/tDwrKzulhZrfja0ZTQh0IYs0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door kenny1990 op 27-12-2023 21:08 ]
:strip_exif()/f/image/rTGWIufzZa4VIP1C0fUFjt3F.jpg?f=fotoalbum_large)