Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de 'kerst', zoek ik een kwalitatief goede en lekker zittende draadloze koptelefoon voor mijn PS4 slim.
Ik noem het bewust 'koptelefoon', omdat er niet per se een microfoon in hoeft te zitten, ik speel nml niet online (maar wat niet is kan nog komen...)

Ik speel games als Uncharted, Tomb Raider, CoD, RDR2, etc.

Via dit topic vraag ik dan ook naar jullie ervaringen/adviezen:

zo vraag ik me af of het een toevoeging zal zijn om voor een surround (5.1/7.1) model te kiezen, om bijv beter te horen waar bepaalde zaken vandaan komen tijdens het gamen tov stereo.

Ik zou er graag max 80,- euro voor uitgeven, maar ik weet niet of dat past bij wat ik 'eis'.

Ik hoor graag van de ervaren gamers.

Zelf heb ik op Bol.com (omdat ik daar nog een cadeaukaart van heb liggen, maar hoef niet per se daar te kopen hoor) een aantal mogelijke kandidaten gezien, maar ik kan al die modellen niet beoordelen op basis van real-life gebruikservaring:

Afterglow AG 9 (volgens mij stereo?)
https://www.bol.com/nl/p/...ost-ps4/9200000052057275/

PS4 Gold:
https://www.bol.com/nl/p/...headset/9200000091748857/

Corsair HS70:
https://www.bol.com/nl/p/...-wit-pc/9200000094126758/

Turtle Beach 600P:
https://www.bol.com/nl/p/...p-white/9200000106786336/

Maar er zijn er natuurlijk nog zóóóó veel meer...

[ Voor 40% gewijzigd door Allewijn op 15-12-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Als je geen behoefte hebt aan een mic maakt het volgens mij geen reet uit wat voor koptelefoon je aanschaft.
Of hij nou wel of niet compatible is met de PS4, je kunt hem dan namelijk altijd nog aan de TV aansluiten, dan heb je sowieso geen microfoon (of zelfs desnoods met een kabeltje in de PS4 controller, dan kun je weer wel een mic gebruiken). Mijn vader heeft een hele dure Sennheiser koptelefoon die ik niet direct op de PS4 kan aansluiten, maar wel op de TV (en dus geen microfoon kan gebruiken) maar dat geluid klinkt zoooo veel beter dan mijn Sony Gold wireless stereo headset met virtueel 7.1 surround die weer alleen op de PS4 is aan te sluiten en niet op de TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 15-12-2019 12:43 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Kalder Dankjewel voor je reactie.
Net nadat jij gereageerd hebt/tijdens jij reageerde, heb ik nog in mijn startpost wat voorbeelden gegeven van koptelefoons die ik zelf had gevonden en mogelijk interessant zouden kunnen zijn.
Allen hebben een microfoon en ik besef me nu dat ik dat misschien toch maar wel er bij moet nemen, want in de nabije toekomst ga ik de nieuwe Modern Warfare spelen en online zie ik dat ook wel zitten met wat collega's, dus dan komt de microfoon van pas.
De microfoon moet alleen niet in de weg zitten als ik hem niet gebruik, dus afneembaar of wegklapbaar.

Een dure Sennheiser zal idd audiofiel gezien beter klinken, maar past niet in mijn genoemde budget en hij moet vooral gericht zijn op gamen. Audio zal ik er niet door luisteren.

Naar die 'eisen' kijkende, hoe bevalt jou dan jouw Sony Gold? En het 7.1 effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Ik vind het virtueel 7.1 effect waardeloos, je zou zeggen dat je dan kunt waarnemen of het geluid van voor of achter komt, maar dat kan ik er dus totaal niet mee waarnemen (waar ik dat met mijn 5.1 surround installatie wel duidelijk kan waarnemen) naar mijn idee niets meer dan een marketing truc om er meer van te verkopen (gelukkig kun je het uit zetten, en dat heeft ook mijn voorkeur, anders heb ik het gevoel dat het geluid teveel vervormd wordt), overigens heb ik nog nooit met een koptelefoon of oordopjes kunnen waarnemen of geluid nou van voor of achter komt (simpelweg getest door mijn ogen te sluiten), zelfs niet met 3D audio wat voor sommige mensen schijnbaar wel werkt.

Het geluid is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar hij is wel zeer geschikt voor online met vrienden te spelen, je kunt namelijk als je in een party zit makkelijk met 2 knopjes het volume van de game en de party instellen, zo kun je makkelijk het volume van de game dempen om de party beter te horen of juist om de party minder te horen en de game beter te horen.

Verder kwa comfort ook niet de beste, bij mij zweten m'n oren enorm na een uurtje of 2 die koptelefoon op te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Kalder op 15-12-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Gewaardeerd!
Het zweten bij de oren lees ik idd vaker, met de PS Gold headset. Dit omdat de oorschelpen van leer zijn en niet van stof, zoals bij bijv. een Turtle Beach.
De PS Gold wordt het dan niet voor mij, want ik hou ik niet van zwetende oortjes :)

Iemand anders die een draadloze ps4 gaming headset heeft die wel langdurig fijn zit en wel wat voordelen kan merken van surround? Bijv. de Turtle Beach 600 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
En nog een aanvullende vraag:

Stel dat ik voor een bekabelde koptelefoon ga en die aan sluit op de PS4 controller (dus de 3.5mm jack in de controller steken), hoe is dan de geluidskwaliteit?
Hoe goed is zeg maar het 'geluidskaartje/voorversterkertje' in de controller?

Een hele lange draad, rechtstreeks naar mijn tv of ps4, is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Allewijn schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:59:
Hoe goed is zeg maar het 'geluidskaartje/voorversterkertje' in de controller?
Volgens mij goed vergelijkbaar met een gemiddelde telefoon jack aansluiting, de geluidskwaliteit zal dan ook niet zo zeer afhankelijk zijn van de jack aansluiting maar meer van de kwaliteit van de headset.

Pagina: 1