Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn verouderde Synology nas vervangen door een meer veelzijdig systeem. Hij zal vooral gebruikt worden als downloadbak (sabnzbd, sonarr), plex server, unifi, domoticz. Ook wil ik graag een vm met windows om dingen uit te testen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 3TB hd uit de synology. Totaal zou dan 3x 3TB zijn, waarvan 1 als parity disk kan dienen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee, misschien wel undervolten voor wat minder warmte ontwikkeling?
Wat verwacht je van ons?[i]
Bovenstaande lijstje lijkt mij wel een geschikt systeem, maar ik zou het liefst wat goedkoper hebben. Zou 8gb ram ook voldoende zijn voor mijn gebruik? Is de 500GB als cache disk misschien te groot? Zijn er goedkopere moederbordopties? Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus alle tips zijn welkom!
Ik wil graag mijn verouderde Synology nas vervangen door een meer veelzijdig systeem. Hij zal vooral gebruikt worden als downloadbak (sabnzbd, sonarr), plex server, unifi, domoticz. Ook wil ik graag een vm met windows om dingen uit te testen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 3TB hd uit de synology. Totaal zou dan 3x 3TB zijn, waarvan 1 als parity disk kan dienen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 95,05 | € 95,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 60,95 | € 60,95 |
| 2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 3TB | € 52,55 | € 105,10 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 49,85 | € 49,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-2666C19D-16GIS | € 53,05 | € 53,05 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 350W | € 47,69 | € 47,69 |
| 1 | Solid state drives | WD Green SSD 2,5" V2 480GB | € 50,79 | € 50,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 462,48 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee, misschien wel undervolten voor wat minder warmte ontwikkeling?
Wat verwacht je van ons?[i]
Bovenstaande lijstje lijkt mij wel een geschikt systeem, maar ik zou het liefst wat goedkoper hebben. Zou 8gb ram ook voldoende zijn voor mijn gebruik? Is de 500GB als cache disk misschien te groot? Zijn er goedkopere moederbordopties? Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus alle tips zijn welkom!