Google: Maps heeft satellietfoto's van 98 procent van bewoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edzob
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 20:51
Artikel: nieuws: Google: Maps heeft satellietfoto's van 98 procent van bewoonde wereld

Schrijver: @Mark_88

In het tweakers artikel staat
Google heeft 98 procent van de bewoonde wereld vastgelegd op satellietfoto's
in cnet artikel staat
With that collection, Google has mapped out the parts of the world where 98% of people live.
The search giant has also mapped out the parts of the world where 98% of people live
Dit zijn volgens mij niet dezelfde 98%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 13:03
In beide gevallen spreekt CNET van 'satellite imagery' en 'Google Earth', dus ik denk wel dat het om hetzelfde gaat. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

98% van de bewoonde wereld != deel van de wereld waar 98% van de bevolking leeft.

Stel dat 98% van alle mensen in 1 stad woont en de overige 2% verspreid over de rest van het aardoppervlak, dan zegt de stelling in het Tweakersartikel dat het grootste van het aardoppervlak in kaart is gebracht, waar de bron spreekt van het deel waar 98% woont, alleen die ene hypothetische stad dus. Als je het zo schuift maakt het letterlijk een wereld van verschil :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzob
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 20:51
@Mark_88 : de uitleg van @Wintervacht is spot on. Dat is waarom ik denk dat de titel van het artikel op tweakers een andere voorstelling geeft van wat in het bron artikel staat.