Merkbare vertraging tijdens kijken netflix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 13:17
Beste Tweakers,

Ik merk heel erg dat op het moment dat ik een potje FIFA online speel en mijn vriendin Netflix aanzet dat ik enorme vertraging krijg met alles wat ik doe. We hebben een 100mb abonnement bij Tele2 en draadloos haal ik zo 92/93mb/s (speedtest). De PlayStation is bedraad verbonden en de apparaten waar Netflix op gekenen word zijn draadloos. Nu lijkt dit me ruim genoeg om daar geen problemen mee te hebben. Na een zelfde situatie te creëren in het spel rocket League merk ik hier niks van en blijft mijn ping ook nagenoeg hetzelfde.

Ik heb een beetje op internet rond gekeken en las het een en ander over QoS maar dit zit helaas niet op de standaard router van Tele2.
Is er iets wat ik kan doen in deze situatie? Ik kan mijn vriendin niet verbieden iets te kijken omdat ik even een spelletje wil doen natuurlijk 8)7 .

Met vriendelijke groet,

Mella7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:13
Vermoedelijk zijn dingen als latency vrij cruciaal voor Fifa en minder voor dat andere spel. Dat is opzich ook best logisch.

Is je verbinding glas of dsl?

Heb je het nieuwste modem wat je kan krijgen van Tele2? Is er een firmware update beschikbaar? Als je dsl hebt hoe is dan de verbinding tussen tele2 modem en isra punt?
In het geval van glas kan je een eigen router proberen. Bij dsl is dit lastiger maar niet onmogelijk. Misschien levert dat een betere latency op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08
Het probleem hoeft niet noodzakelijkerwijs bij jou thuis te liggen. Er kan ook een server op het web een vertraging geven. Doe eens een traceroute naar de server waarmee je game verbindt als het probleem optreedt en post de output hier tussen code tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een degelijke router met QOS ondersteuning kan hier ook nog wel wat verbetering in brengen.