Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Mijn vraag: zijn er meer OnePlus 7 Pro gebruikers waarbij de backup met Google Drive niet stwndaard uit zichzelf werkt?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: OnePlus 7 Pro met android 10 en 1 google account
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: er zijn meer gebruikersdie met ditzelfde probleem kampen. Oorzaak lijkt te liggen in het feit dat wanneer je als beveiliging een wachtwoord en/of een vingerafdruk gebruikt, de google drive backup niet uit zichzelf werkt. Pas wanneer je beide beveiligingen uitschakelt komt de optie ' nu backup maken' beschikbaar en kleurt blauw..
Dit is toch eigenljik van de zotte dat je eerst de beveiliging van het toestel moet uitschakelen voordat je een backup kunt maken. En daarna je beveiliging weer moet optuigen.
Ik heb geen idee of dit een probleem is van Oneplus of dat dit in android 10 zit.
Als er gebruikers zijn die hiervoor een standaard oplossing hebben, heel graag..
Dank voor u inzet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Vreemd dat ik blijkbaar de enige gebruiker op dit forum ben die last heeft van dit probleem, terwijl dit door zeer vele gebruikers wordt gemeld op internet; zie onderstaande link:
https://www.google.com/ur...Vaw2h7fDvc_dAuzDCdHYytTaf

Probleem lijkt in android 10 te zitten en is niet toestel afhankelijk. Misschien handig als u uw eigen toestel checkt of backup wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Goedemorgen @Somgo ,
Hier een Mi 9T Pro op Android 10 met wachtwoord en een vingerafdruk. Laatste backup was gisteravond en heb net voor je het knopje "BackUp Now" ingedrukt en alles functioneert hier zoals het hoort.

Heb je je telefoon uit en aan gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door N97 op 17-12-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Hoi N97,
Dank voor je reactie

Ik heb alles al gedaan/ geprobeerd, ook in overleg met support van OnePlus. Tot nu toe zonder resultaat.
Backup werkt hier alleen handmatig wanneer ik allle schermbeveiligingen heb uitgeschakeld. Maar de automatische en handmatige backup werkt niet als ik schermbeveiliging weer aanzet/i stel.
Zoals je kunt lezen in de bijgevoegde link komt het zeer vaak voor. Best wel vervelende situatie voor veel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

@Somgo, het is een aparte issue. Heb net zelf ook even lopen snuffelen en serieus de algemene oplossing is je Pincode/Vingerafdruk/beveiliging tijdelijk uit te zetten. 8)7 Lijkt mij niet helemaal logisch.

Heb je dit al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...aiting-to-backup-t3895101

Doe eens gek, zet je security aan en maak een gloednieuwe Google account aan en meldt deze aan als extra account op je telefoon en stel die in als je backup account. Wel even cache leegmaken van Gdrive voordat je het nieuwe account als backup selecteert.

[ Voor 32% gewijzigd door N97 op 17-12-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Hoi N97,

Wederom dank voor reactie.
Voorgestelde procedure toevoegen extra account biedt ook geen soelaas.
Optie genoemd in jouw link kan ik nu niet uitvoeren, ik zit in Indionsie en heb nu geen laptop/computer bij de hand. Bovendien ben ik een simpele gebruiker die niet teveel wil 'knoeien' aan/in een telefoon.
Ik zal het vooralsnog met een handmatige backup moeten doen totdat er een oplossing door Google wodt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Schiet mij maar lek, maar vanaf vandaag blijkt, met al mijn screensecurity opties aan, dat de blauwe google backup button beschikbaar is.
Twee keer getest door toestel uit en aan te zetten, maar google backup button blijft gewoon beschikbaar.
Blijkbaar heeft probleem zich na 6 weken zelf opgelost. Ben er blij mee😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Gisteren nog blij. Vabdaag probeer ik dus backup te maken, backup start maar na een paar minuten sneuvelt backup met melding
'Backup van gegevens mislukt. Probeer het later opnieuw'
Dat heb ik dus 4 keer geprobeerd maar backup blijft deze melding geven.
Als iemand gelijke ervaringen heeft, en liever ook nog een oplossing dan houdt ik me sterk aanbevolen. Dank voor uw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somgo
Blijkbaar heeft probleem zich uiteindelijk zelf opgelost. Werkt nu weer normaal.
Vraag kan woreen gesloten.
Pagina: 1