Viper II, Ati Radeon, Voodoo4 of Geforce2 MX of....

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Hoi!

Ik wil een nieuwe videokaart kopen om wat sneller Quake te spelen. Hoewel meer mooier dan sneller want het loopt al wel aardig. Hier is m'n systeempje:

P2 400@400 (448 bleek niet stabiel met me geheugen)
128MB 100MHZ (2x 64)
Gigabyte 6BXC Moederbord, met bx chipset dus.
Voodoo3 2000 op 166MHZ met 486 koelertje.

De rest doet er niet zo toe dacht ik.

Ik wil graag mooier en minimaal even snel, liefst stukken sneller natuurlijk...
Ik heb ongeveer 400 tot 450 pieken te besteden dus het wordt wel het budget werk.

Oja, zeer belangrijk: Hoewel ik vooral game onder Winblows, moet de videokaart perfect werken onder Linux!!!

Dus... iemand een tip?

Verwijderd

VIPERII geloof me quake3 met S3tc ziet er wreeeeeeedd uit Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif, en hij is nog eens stukke stukke sneller als een voodoo3 2000, ik ging met een tnt2 40 naar 80fps Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Victor78
Weet iets over de linux ondersteuning van de ViperII? Ik lees alleen maar over ondersteuning van nVidia en 3dfx kaarten. En matrox en Ati ook een beetje. Van linux ondersteuning voor de ViperII heb ik nog niets gelezen.

Nog iets anders, in een test in de ct van kort geleden las ik dat de ViperII in directx6 spellen behoorlijk tegenviel. Wat zijn jou ervaringen daarmee Monkey?

Verwijderd

ViperII, die T&L is niet echt goed, dus ik zou voor de MX of de Radeon gaan. Zeker als je je kaartje nog wat langer wil houden. Voor zover ik het begrepen heb, heeft de GeForce nu ook S3TC ondersteuning. Ziet er echter niet zo gelikt uit, maar het kan wel.

Zo boeiend is die TC niet als je nagaat dat je met meerdere textures bijna hetzelfde effect kan krijgen, kijk maar naar UT met HighResTextures aan. Dan zie je ook de naden.

Naar horens schijn je echter met de ViperII het mos in de naden te kunnen zien.

Aangezien dit nog niet echt wordt ondersteund en de T&L steeds meer, zou ik tpch gaan voor een wat nieuwere chipset (wat ik dus ook ga doen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif) zoals de MX of de Radeon.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:05

Animal_X

Rodin

Nog zo'n topic.......zucht!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Victor78
Sorry hoor! Maarja als dit forum nou wel 100 dagen terug kon, vond ik m'n antwoord vast zelf wel...

• Animal_X
  • Laatst online: 09:05

Animal_X

Rodin

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Misschien dat r al een review was tussen de MX en de Radeon 32 DDR?

Verwijderd

Er is een X-server maar er is geen 3D stuff voor de Viper2.

• Victor78
Die 3d stuff voor de Viper2, is die wel onderweg?

Hoe zit dat met de Ati en Matrox?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Linux ondersteuning van de Viper II zal er nooit komen. Diamond/S3 is gestopt met de ontwikkeling van de Savage chip. Ik zou maar voor een NVidia kaart gaan. Prima ondersteuning onder Windows en ook nog eens onder Linux.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 28-08 11:52
Matrox g400 heeft goede linux ondersteuning en is sneller dan je voodoo 3. En zeker mooier beeld!!

Verwijderd

he als iemand een Viper 2 wilt kopen , mag je hem van mij over kopen... F225.-

heb hem net een paar weken!! inclusief drivers en dus de viper 2 met TV-OUT.

Verwijderd

Ati radeon 64Mb versie als je geld over hebt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/clown.gif

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GEEN VIPER2

Als je een viper2 hebt kun je hem inruilen voor een V770, nou dat zegt genoeg, een nieuwe kaart inruilen voor een oude tnt2 videokaart. Shitding dus.

dus het wordt of de Geforce MX of de Ati Radeon 32 mb (ddr of sdram) de MX is al volop leverbaar in de NL en op de Radeon moet je nog ff wachten en ook de prijs is nog onduidelijk. Er zijn nu trouwens een aantal reviews te vinden over de Radeon 32mb all-in-one das dus de 32mb ddr Radeon plus een hoop tv in\uit gedoe Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif zie tweakers.net

Verwijderd

't is tuurlijk bullshit om een geforce 2 (mx) te gaan kopen met jouw sys-specs.....de geforce 2 word dan gewoon fijntjes gelimiteerd door je proc....dus of je moet een zak geld hebben er meteen een P3-800 of iets in die klasse (liefst hoger) bij kopen, of je moet gewoon rekening houden met die bottlencek en fijn een redelijk goedkope Geforce 256 DDR kopen, voor 3 frames per seconde extra op jouw systeem zou ik niet zoveel centjes als dat prijsverschil over hebben.

Fijne dingen hoor.

En dat ati ding.....als je die zou wilen kopen zou ik toch ff wachten met wat dat ding gaat doen, flaws komen altijd pas later naar boven, en ati staat niet bekent om zijn goede drivers ofzo....
Nvidia daaren tegen heeft net zijn detonator 3 drivers uit, die bij mij pers 30% xtra performance uit dat ding pompen......fijn.....
wat betreft de viper???......laat maar....

oftewel koop maar fijn een geforce en kijk eens naar je budget in het komende jaar...niet genoeg voor een nieuwe proc en een video kaartje......rustig een geforce 256 ddr kopen en wachten tot je zakken weer gevuld zijn, en dan de nv20 met een inmiddels goedkope proc kopen.

mzzl b-top

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Okay, dat ATI ding is nog even een vraagteken maar ziet er veelbelovend uit.

en wat betreft de Geforce zou ik toch kiezen voor de MX versie, is een gemankeerde Geforce 2, gebruik zeer weinig stroom (wat bij een Geforce DDR nogal anders is) en is bijna net zo snel als een DDR (gf1 dus dan hé) en kost dus maar 400 piek bij bv. www.eynstein.nl (volgens mij is de DDR duurder, maar kijk maar even in de pricewatch van tweakers.net)
Pagina: 1