[Win1903] Hibernate werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50
Sinds ik van 1809 naar 1903 ben geupdate heb ik problemen met hibernation. Ik zet normaal standaard mijn pc in hibernate zodat alles dat ik open heb staan bewaard blijft. Momenteel werkt dat niet meer.

-Een normale reboot zit zeker binnen de 5 seconde op het login scherm.
-Wanneer ik de pc nu weer aan zet zit ik een hele tijd naar een zwart scherm te kijken, denk aan een seconde of 30.
-Na enige tijd herstart de pc opnieuw en zie ik de bios en het windows logo met enige seconde later het normale windows login scherm
-Wanneer ik dan inlog blijkt mijn sessie te zijn verdwenen

Ik heb gezocht en vond wat aanknopingspunten. Zo zou randapperatuur een boosdoener kunnen zijn. Het leek er even op dat ik zonder keyboard, pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) , wel normaal uit hibernate kwam. Ik heb toen de iCue software verwijderd en daarna ging het enkele dagen goed. Maar ook nu had ik zojuist weer het originele probleem en is icue dus blijkbaar het probleem niet. Verder heb ik niet zo gek veel randapperatuur qua usb:

-Corsair K95 keyboard met USB heb
-Xbox One controller via de USB hub van het keyboard
-Acer X34 heeft een USB hub
-Logitech webcam (aangesloten op de monitor)
-BenQ zowie muis
-Razer kraken headset (meestal niet aangesloten)

Iemand een suggestie? Is dit een known issue?

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2019 23:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 21:07
"snel opstarten" al uitgeschakeld (uitgevinkt).
Heb je de 'timers goed ingesteld? Dus bijvoorbeeld stand-by na 10 minuten en hibernate na 20 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn windows staat op engels, snel opstarten kan ik niet vinden. Doel je op fast boot in de bios of op een windows instelling die ik niet ken?

Hibernate heeft standaard geen timer, daar zet ik hem zelf op wanneer ik ga slapen. Zal eens een tijd erop zetten in het power profile maar betwijfel of dat iets gaat doen. Het probleem zit hem immers in 'resume' en niet in het standby gaan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
ik bedoel fast boot, in power options (in energiebeheer) (niet in BIOS)

Ik neem aan dat je een snelkoppeling hebt op je bureaublad, om hem in hibernate te zetten?
Wat gebeurt er dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
zetje01 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:19:
ik bedoel fast boot, in power options (in energiebeheer) (niet in BIOS)
Nooit van gehoord, ik ga er even op googlen.
Ik neem aan dat je een snelkoppeling hebt op je bureaublad, om hem in hibernate te zetten?
Wat gebeurt er dan eigenlijk?
Nope, ik gebruik gewoon het windows menu, daar heb ik de opties:
  • sleep
  • hibernate
  • shutdown
  • restart
In de basis heeft dat sinds windows 1803 gewerkt.

Standaard staat hibernate daar niet tussen, maar via een vinkje bij power management kun je die inschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 15-12-2019 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Daar bij powermanagement, in je klassieke configuratiescherm, daar kan je ook fast boot uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
zetje01 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:27:
Daar bij powermanagement, in je klassieke configuratiescherm, daar kan je ook fast boot uitschakelen.
Ik heb hier een laptop waar het ook niet staat.

@sdk1985 heb je dit nog op kunnen lossen? Heb hier een oudere laptop die hier ook last van lijkt te hebben. Gezien de opmerking dat het 'enige tijd geleden' is begonnen vermoed ik ook de 1903 update. Bij hibernaten (bv shutdown /h) loopt het steevast vast bij de poging tot resume (bolletjes blijven stil staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:35:
[...]

Tuurlijk wel; je gaat in het klassieke configuratiescherm naar energiebeheer.
En daar klik je aan de linkerkant op "Het gedrag van de aan/uitknoppen bepalen"

Daar kan je fastboot en hibernate in- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:35:
[...]

@sdk1985 heb je dit nog op kunnen lossen? Heb hier een oudere laptop die hier ook last van lijkt te hebben. Gezien de opmerking dat het 'enige tijd geleden' is begonnen vermoed ik ook de 1903 update. Bij hibernaten (bv shutdown /h) loopt het steevast vast bij de poging tot resume (bolletjes blijven stil staan).
Nope de fast shutdown had geen effect.

edit: Xbox controller én USB hub in de monitor lostrekken komt hij nu net wél uit standby. Even kijken of dit te reproduceren is.

edit2: Monitor USB hub (incl webcam) weer aangesloten en gaat nog steeds goed. Zal vermoedelijk aan de Xbox 360 controller liggen. Ik ga daar deze week eens mee testen.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 22-12-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
zetje01 schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:44:
[...]

Tuurlijk wel; je gaat in het klassieke configuratiescherm naar energiebeheer.
En daar klik je aan de linkerkant op "Het gedrag van de aan/uitknoppen bepalen"

Daar kan je fastboot en hibernate in- en uitschakelen.
Dank voor deze navigatiehulp door de MS UX jungle.

Uitschakelen helpt niets helaas.
sdk1985 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:19:
Sinds ik van 1809 naar 1903 ben geupdate heb ik problemen met hibernation. Ik zet normaal standaard mijn pc in hibernate zodat alles dat ik open heb staan bewaard blijft. Momenteel werkt dat niet meer.

-Een normale reboot zit zeker binnen de 5 seconde op het login scherm.
-Wanneer ik de pc nu weer aan zet zit ik een hele tijd naar een zwart scherm te kijken, denk aan een seconde of 30.
-Na enige tijd herstart de pc opnieuw en zie ik de bios en het windows logo met enige seconde later het normale windows login scherm
-Wanneer ik dan inlog blijkt mijn sessie te zijn verdwenen

Ik heb gezocht en vond wat aanknopingspunten. Zo zou randapperatuur een boosdoener kunnen zijn. Het leek er even op dat ik zonder keyboard, pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) , wel normaal uit hibernate kwam. Ik heb toen de iCue software verwijderd en daarna ging het enkele dagen goed. Maar ook nu had ik zojuist weer het originele probleem en is icue dus blijkbaar het probleem niet. Verder heb ik niet zo gek veel randapperatuur qua usb:

-Corsair K95 keyboard met USB heb
-Xbox One controller via de USB hub van het keyboard
-Acer X34 heeft een USB hub
-Logitech webcam (aangesloten op de monitor)
-BenQ zowie muis
-Razer kraken headset (meestal niet aangesloten)

Iemand een suggestie? Is dit een known issue?
Ben benieuwd. Ik heb op de laptop wat peripherals uitgeschakeld in apparaat beheer zonder succes tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Rukapul schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:16:
[...]

Dank voor deze navigatiehulp door de MS UX jungle.

Uitschakelen helpt niets helaas.

[...]

Ben benieuwd. Ik heb op de laptop wat peripherals uitgeschakeld in apparaat beheer zonder succes tot zover.
Ik geef toe dat het nogal verstopt zit.
Wel gek, aangezien energiebeheer een van de weinige dingen is, die ik 'tweak' aan een nieuwe windows-install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Helaas net mijn pc aan gezet en opnieuw hetzelfde probleem, geen windows laad bolletjes, steady knipperende HDD led's en dan na een seconde of 10 een volledige herstart tot aan opnieuw initialiseren van de SSD's. Daarna wel laadbolletjes en het login scherm, maar de sessie is verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Mijn casus relateert niet aan 1903. Heb een oude SDD in de laptop teruggeplaatst met een oude Windows 10 (>1jr) en heb hetzelfde/vergelijkbare probleem. Een ander gaar probleem van de Lenovo Thinkpad S540 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
We think we can confirm that this is an issue/bug within the Windows 10 1903 operating system specifically, not power plans, fast startup, Hybrid Sleep or any hardware (possibly not even drivers as we isolated those too). We have been troubleshooting this issue since the initial release of 1903 across several Dell systems/peripherals within our environment (both clean installs and upgrades), including a latitude E7250, E6430, E6420, and in a very similar peripheral configuration to the OP's here. We've got these attached to Dell E-Port II legacy docks, using Dell U2412M monitors attached via either DVI-D or DisplayPort connections. Both connection types exhibit the same behavior under Windows 10 1903.

We have carefully isolated the hardware and troubleshooting, and attempted in order ALL the troubleshooting recommendations provided here by Naresh_K, by Dell, and by other experts across the internet. Nothing worked under 1903, and the only way to resolve the issue completely and permanently in our hardware environment was to clean reinstall Windows 10 1809. Unfortunately, we did not capture any of the diagnostic information requested by Naresh_K above, and we don't have any further time to commit to troubleshooting the issue. Our opinion is that 1903 is definitely not yet ready for "widespread use in organizations," as undoubtedly many enterprise users still have very similar hardware setups.

Here is the bug report we finally submitted to Microsoft: "Dell Latitude E7250 and E6430/E6420, Dell E-Port II legacy dock, DVI-D or DisplayPort connections, to Dell U2412M external display. Under Windows 10 1809, fully updated, fully updated drivers, system resumes from both S3 sleep and deep sleep hibernation with NO ISSUES. Under same fully updated Windows 10 1903 system and peripherals, clean installs all around and fully updated drivers via Dell Command | Update, the system video "hangs" upon resume from hibernation ONLY, external dell monitor briefly wakes to display UEFI access while resuming the system from disk, then just prior to arriving at login screen, the Dell monitor reenters its own sleep mode as if it sudden lost signal from the PC. Upon opening the lid of the notebook PC still connected to dock, we find the internal display working, but in a compromised display quality. troubleshooting suggested here https://answers.microsoft...grade-to-1903/cfd84ab2-20 no effect."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik ben naar 1909 geupdate maar helaas is ook dat de oplossing niet.
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Boot" Guid="{15ca44ff-4d7a-4baa-bba5-0998955e531e}" />
<EventID>16</EventID>
<Version>1</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000080000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2019-12-24T00:29:06.965243500Z" />
<EventRecordID>10267</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>8700K</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="FailureStatus">3221225473</Data>
<Data Name="FailureMsg">A fatal error occurred processing the restoration data.</Data>
</EventData>
</Event>
Ik ga nu met DDU de Nvidia driver verwijderen aangezien mijn primaire probleem heb dat ik geen beeld heb tijdens de resume.

Update: Opnieuw installeren van de nieuwste Nvidia driver helpt helaas ook niet.

In theorie zou het ook nog mijn nieuwe Adata SX8200 kunnen zijn die mijn oude 960 Evo boot ssd heeft vervangen (zit nog wel in de pc). Om dat zeker te weten zou ik terug naar 1809 moeten gaan óf het Os terug clonen naar mijn 960 Evo.

[ Voor 91% gewijzigd door sdk1985 op 24-12-2019 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Heb ondertussen mijn 1909 gecloned naar mijn 960 Evo en deze middag komt mijn OS wel uit hybernate. Het probleem lijkt dus inderdaad in de SX8200 te zijn. Die overigens tegelijk met de update van 1809 naar 1903 is geinstalleerd.

Pagina: 1