Gisteren een honeywell lyric t6 aangesloten op mijn remeha quinta 35c, maar vandaag viel op dat de ketel blijft branden. Ook nadat de kamer op temperatuur is. Een google zoekactie heeft mij nog niet verder geholpen. Kom daar wel problemen tegen dat de ketel door blijft stoken tot warmer dan de vraag, maar dat gebeurt bij mij niet. Temperatuur komt niet boven de ingestelde waarde. Ketel geeft code 3 weer, wat staat voor cv bedrijf. Thermostaat als opentherm aangesloten. Wie kan mij helpen?
Was wat je vorige thermostaat? Het klinkt als dat ie in je cv ketel nog aangesloten zit op aan/uit.Maarssen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:49:
Gisteren een honeywell lyric t6 aangesloten op mijn remeha quinta 35c, maar vandaag viel op dat de ketel blijft branden. Ook nadat de kamer op temperatuur is. Een google zoekactie heeft mij nog niet verder geholpen. Kom daar wel problemen tegen dat de ketel door blijft stoken tot warmer dan de vraag, maar dat gebeurt bij mij niet. Temperatuur komt niet boven de ingestelde waarde. Ketel geeft code 3 weer, wat staat voor cv bedrijf. Thermostaat als opentherm aangesloten. Wie kan mij helpen?
Nee, dit klinkt als "prima moduleren".
Het wordt niet warmer dan gevraagd. Dan werkt het dus !
Het wordt niet warmer dan gevraagd. Dan werkt het dus !
SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West) en Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M
Remeha celcia20 had ik hangen. Die is ook al modulerend, maar daar sloeg de ketel wel gewoon af.
Het lijkt mij niet rendabel dat brander aan blijft
Lijkt mij ook niet, misschien maandag ff contact zoeken met Rehema, of je onderhoudspartij?Maarssen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:
Remeha celcia20 had ik hangen. Die is ook al modulerend, maar daar sloeg de ketel wel gewoon af.
Zoals @FD2 al aangeeft werkt het systeem prima als het niet warmer wordt dan gevraagd.
Als de brander echt onnodig zou blijven branden zou het veel te warm worden in huis.
Ik zou zeggen zet hem op 15 graden en kijk of hij dan wel uit cv-bedrijf gaat. Zoja werkt het prima.
Als de brander echt onnodig zou blijven branden zou het veel te warm worden in huis.
Ik zou zeggen zet hem op 15 graden en kijk of hij dan wel uit cv-bedrijf gaat. Zoja werkt het prima.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Continue bijstoken met een hele lage flow gas is efficiënter dan golvend stoken daarnaast is het ook comfortabeler.
Alleen lees ik vrij veel slechte reviews over deze thermostaat hier op tweakers
Heb zelf een tado geïnstalleerd voor mijn vriendin en die is tevreden ermee deze stookt wel anders dan de originele modulerende thermostaat.
Heb de ketel niet meer hoger zien staan dan 20% voor verwarmen sinds de tado in gebruik is.
Ketel maakt effectief meer branduren maar verbruikt minder gas.
De oude thermostaat ging van uit naar 70% naar 100% en weer terug naar 40% was geen touw aan vast te knopen.
Heb zelf een tado geïnstalleerd voor mijn vriendin en die is tevreden ermee deze stookt wel anders dan de originele modulerende thermostaat.
Heb de ketel niet meer hoger zien staan dan 20% voor verwarmen sinds de tado in gebruik is.
De oude thermostaat ging van uit naar 70% naar 100% en weer terug naar 40% was geen touw aan vast te knopen.
Tado heb ik ook geprobeert, maar die werkte niet met mijn ketel. Veelvuldig contact gehad met hun helpdesk, maar kreeg de cv niet aan. Voor de lyric t6 heb ik ook veel negatieve reviews gelezen, maar ook veel (recente) positieve. Dus vandaar maar eens geprobeerd.TRAXION schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:10:
Continue bijstoken met een hele lage flow gas is efficiënter dan golvend stoken daarnaast is het ook comfortabeler.
Zal het verbruik eens monitoren dan. Maar gevoelsmatig klopt het niet.
Is dit nog goed gekomen? Ben nu zelf aan het overwegen een lyric t6 op een Remeha ketel aan te sluiten.Maarssen schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:20:
[...]
Tado heb ik ook geprobeert, maar die werkte niet met mijn ketel. Veelvuldig contact gehad met hun helpdesk, maar kreeg de cv niet aan. Voor de lyric t6 heb ik ook veel negatieve reviews gelezen, maar ook veel (recente) positieve. Dus vandaar maar eens geprobeerd.
Zal het verbruik eens monitoren dan. Maar gevoelsmatig klopt het niet.
Pagina: 1