Ik zoek een?
Compacte opvolger voor mij BQ Aquaris X5 plus, die helaas wat kuren begint te vertonen.
Het liefst een compacte android smartphone.
De eisen die ik de nieuwe telefoon stel:
- Android met zo min mogelijk bloatware van de grote techgiganten (of android one?)
- All screen OLED (> 80%)
- Compact (max 150mm x 74mm) Vergelijking Mi 9 SE met huidige toestel
- Dual sim
- 128GB intern geheugen of een geheugencard slot (niet shared met 2de simslot)
- Wifi, GPS, Bluetooth zijn vereist, maar versie is onbelangrijk;
- Vingerafdruk scanner
- Fatsoenlijke front en rear camera (min1080p opname op de achter camera)
- Degelijke batterij, telefoon moet zeker 2 dagen mee kunnen gaan bij minimaal gebruik of een Strava rit middels GPS kunnen recorden (8uur - terwijl ook via BT verbonden met mijn fietscomputer).
- NFC, IPcertificering & audiojack is geen must maar nice to have
- Minimalistisch design is een pre
Wat ik niet zoek (in geval van concessies):
- Apple
Wat is je budget?
200-400 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name alledaags smartphone gebruik;
- Bellen/appen, foto's, social media, sport/gps recording, apps, eenvoudige spelletjes,
Waar ik 'm niet voor gebruik:
- Gamen
Wat heb je zelf al gevonden?
- Xiaomi Mi 9 SE
Gezien de reviews is de batterijduur mogelijk een showstopper en de MIUI kan een struikelblok zijn.
Zelf geen ervaring met het systeem, maar via Youtube en reviews lijkt het niet het meest gebruiksvriendelijke besturingssysteem?
Website van Realme bekeken, maar lijkt allemaal te groot?
BQ Mobile (huidige telefoon) lijkt niet echt iets te hebben met All Screen - telefoons bevielen verder wel goed
Veel Samsung Axx telefoons, maar na vroeger een aantal Sony & Samsung telefoons gehad, vond ik het behoorlijk irritant dat deze telefoons volstonden met standaard apps die je niet makkelijk kon verwijderen of ongevraagd ook aanstonden en batterij vreten.
Weet niet of ik snel weer voor zo'n telefoon zou gaan.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie aanraden?
Zijn er andere toestellen waar jullie weet van hebben die mogelijk ook voldoen maar niet naar voren komen in de pricewatch van Tweakers of GSMarena?
Wat zijn jullie ervaringen met Xiaomi, MIUI en de batterij duur ?
Compacte opvolger voor mij BQ Aquaris X5 plus, die helaas wat kuren begint te vertonen.
Het liefst een compacte android smartphone.
De eisen die ik de nieuwe telefoon stel:
- Android met zo min mogelijk bloatware van de grote techgiganten (of android one?)
- All screen OLED (> 80%)
- Compact (max 150mm x 74mm) Vergelijking Mi 9 SE met huidige toestel
- Dual sim
- 128GB intern geheugen of een geheugencard slot (niet shared met 2de simslot)
- Wifi, GPS, Bluetooth zijn vereist, maar versie is onbelangrijk;
- Vingerafdruk scanner
- Fatsoenlijke front en rear camera (min1080p opname op de achter camera)
- Degelijke batterij, telefoon moet zeker 2 dagen mee kunnen gaan bij minimaal gebruik of een Strava rit middels GPS kunnen recorden (8uur - terwijl ook via BT verbonden met mijn fietscomputer).
- NFC, IPcertificering & audiojack is geen must maar nice to have
- Minimalistisch design is een pre
Wat ik niet zoek (in geval van concessies):
- Apple
Wat is je budget?
200-400 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name alledaags smartphone gebruik;
- Bellen/appen, foto's, social media, sport/gps recording, apps, eenvoudige spelletjes,
Waar ik 'm niet voor gebruik:
- Gamen
Wat heb je zelf al gevonden?
- Xiaomi Mi 9 SE
Gezien de reviews is de batterijduur mogelijk een showstopper en de MIUI kan een struikelblok zijn.
Zelf geen ervaring met het systeem, maar via Youtube en reviews lijkt het niet het meest gebruiksvriendelijke besturingssysteem?
Website van Realme bekeken, maar lijkt allemaal te groot?
BQ Mobile (huidige telefoon) lijkt niet echt iets te hebben met All Screen - telefoons bevielen verder wel goed
Veel Samsung Axx telefoons, maar na vroeger een aantal Sony & Samsung telefoons gehad, vond ik het behoorlijk irritant dat deze telefoons volstonden met standaard apps die je niet makkelijk kon verwijderen of ongevraagd ook aanstonden en batterij vreten.
Weet niet of ik snel weer voor zo'n telefoon zou gaan.
Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie aanraden?
Zijn er andere toestellen waar jullie weet van hebben die mogelijk ook voldoen maar niet naar voren komen in de pricewatch van Tweakers of GSMarena?
Wat zijn jullie ervaringen met Xiaomi, MIUI en de batterij duur ?