Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Beste,

Mijn vraag:

Ik wil een Ipad gaan kopen voor onze kleine man ( bijna 3 jaar) :) Nu moet het een Ipad zijn die ook zonder wifi op internet kan, dan moet ik een Ipad nemen waar een simkaartje in kan toch? Hoe werkt dit dan?

Moet ik dan een extra sim kaart bestellen met een abonnement? Of is er een andere manier waardoor de Ipad op internet kan zonder wifi signaal? Dat ik verbinding kan maken met mijn eigen telefoon (data) ?

Ik snap er niet veel van na veel speurwerk, kan iemand mij helpen?
Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WiFi uitschakelen, en alleen mobiele data gebruiken net al met je iphone

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 14-12-2019 18:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En hier kun je vinden wat voor abonnementen er zoal zijn: https://www.belsimpel.nl/...g_ondersteuning%5B0%5D=ja

En ja, je eigen telefoon als hotspot gebruiken is ook een optie, mits de iPad dan bij je in de buurt is uiteraard.

Aan de andere kant: 3 jaar en dan al afhankelijk worden gemaakt van internet? Goed, deze discussie wordt elders al wel gevoerd...

[ Voor 45% gewijzigd door sypie op 14-12-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Hackus schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:43:
WiFi uitschakelen, en alleen mobiele data gebruiken net al met je iphone
Maar dan moet ik dus een simkaart plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
sypie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:44:
En hier kun je vinden wat voor abonnementen er zoal zijn: https://www.belsimpel.nl/...g_ondersteuning%5B0%5D=ja

En ja, je eigen telefoon als hotspot gebruiken is ook een optie, mits de iPad dan bij je in de buurt is uiteraard.

Aan de andere kant: 3 jaar en dan al afhankelijk worden gemaakt van internet? Goed, deze discussie wordt elders al wel gevoerd...
Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik dan hoef ik dus géén simkaartje erin te doen? Nou het is meer van "3 jaar mee op vakantie en in een restaurant even lekker een tekenfilmpje kijken, meer niet :) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja.

Met een iPad 4G heb je 2 opties:
* Verbinding maken via wifi. Dit kan met een vast netwerk of met een hotspot
* Verbinding maken via de geplaatste simkaart en 4G verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fietnetje schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:47:
[...]

Maar dan moet ik dus een simkaart plaatsen?
Ja, ipad met zgn cellular product: Apple iPad Wi-Fi + Cellular (2018)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als je vooraf de tekenfilmpjes op de iPad zet heb je geen live internet nodig. Scheelt je een heleboel gedoe onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
sypie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:51:
Als je vooraf de tekenfilmpjes op de iPad zet heb je geen live internet nodig. Scheelt je een heleboel gedoe onderweg.
Ok, dus ik kan een Ipad kiezen zonder cellular optie en dan mijn eigen telefoon gebruiken als hotspot (data) Dan heb ik géén simkaart nodig?

De optie om filmpjes erop te zetten dat kan idd maar via internet kun je toch zelf bepalen wat je (hij) wil zien >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Hotspot werkt inderdaad prima voor dat doel (en maakt een iPad met cellular wat mij betreft overbodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
Pepper92 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:03:
Hotspot werkt inderdaad prima voor dat doel (en maakt een iPad met cellular wat mij betreft overbodig)
Ok dus de Ipad's in deze lijst hebben géén simkaart nodig, en toch kan ik op internet via Wifi(natuurlijk) maar ook zonder wifi, en dan via de hotspot van mijn telefoonabonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Ja, je tel zendt dan t WiFi signaal uit (dus de iPad heeft alsnog WiFi)

[ Voor 94% gewijzigd door Pepper92 op 14-12-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Fietnetje schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:17:
[...]

Ok dus de Ipad's in deze lijst hebben géén simkaart nodig, en toch kan ik op internet via Wifi(natuurlijk) maar ook zonder wifi, en dan via de hotspot van mijn telefoonabonnement?
Hou er bij gebruik van je telefoon als hotspot, dan wel rekening mee, dat de databundel bij je abo ruim genoeg moet zijn. Bij 't kijken van filmpjes vliegen de MB's er doorheen.

• Jantine de Jong
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Het gaat er natuurlijk om dat een drie jarig kind niet mag worden bloot gesteld aan straling van zowel i-pads als mobiele telefoons dus ook geen hotspots. Maar 98% van de Nederlanders denken hier helemaal niet aan terwijl in België en Frankrijk gebruik van mobieltjes voor kinderen verboden zijn.

Daarom is het zeer kwalijk dat Apple niet stralingsbewust is. Je kunt beter een android apparaat kopen voor je kleintje en dat aansluiten op internet met een draad. Werkt prima en geen straling!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die ban op telefoons heeft (in ieder geval in Frankrijk) níets met straling te maken. Het verbod is er om afleiding en cyberpesten te minimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:57

Nogne

>.<

Jantine de Jong schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:55:
Het gaat er natuurlijk om dat een drie jarig kind niet mag worden bloot gesteld aan straling van zowel i-pads als mobiele telefoons dus ook geen hotspots. Maar 98% van de Nederlanders denken hier helemaal niet aan terwijl in België en Frankrijk gebruik van mobieltjes voor kinderen verboden zijn.

Daarom is het zeer kwalijk dat Apple niet stralingsbewust is. Je kunt beter een android apparaat kopen voor je kleintje en dat aansluiten op internet met een draad. Werkt prima en geen straling!
Heb je hier ook een bron van, dit is de eerste keer dat ik hoor dat straling schadelijk is voor kinderen. Al zou ik niet willen weten hoe schadelijk de straling van de maan is, want die zorgt voor eb en vloed :o

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nog even mijn Google-kunsten erop los gelaten, maar vind voor België alleen dat specifieke op kinderen gerichte telefoons niet meer mogen worden verkocht.

(al vermoed ik dat Jantine een strijd aan het voeren is tegen alles wat 5G of anderszins radio is, gezien haar reactie hier: https://www.hln.be/ihln/m...3A%2F%2Fwww.google.com%2F )

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 20-08-2020 16:08 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06

Gebruik is geenszins verboden in België, het is alleen niet toegestaan om "mobiele producten en diensten" gericht op kinderen aan te bieden.

In Frankrijk heeft het zelfs een hele andere reden en is het geen verbod op verkoop of gebruik, het mag alleen niet meer op scholen e.d. omdat het slecht voor de concentratie zou zijn en om 'cyberpesten' tegen te gaan.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:23

Steek je kind dan jaren lang in een aluminium box want stap buiten en je wordt geconfronteerd met straling. Je eigen gsm ligt toch ook in de buurt van je kind. En in België is er geen wet die verbied dat je je kind geen tablet of gsm mag hebben.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:44
Apple is net als alle andere merken wel stralingsbewust. En wel door middel van een specific absorption rate (SAR) test, die voor een mobiel apparaat dat dicht bij een lichaamsdeel kan worden gehouden verplicht moet worden uitgevoerd. Zonder dat is het CE logo niet geldig en mag het product hier niet de markt op.

En zoals @AppleFan2007 al zei, is er geen verbod op tablets of gsm’s voor kinderen in België. Enige dat hier speelt is dat je je kind niet de hele dag achter de tablet of zonder toezicht op internet wilt laten zitten.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een jaar oud topic omhoog te schoppen met een onjuist verhaal over straling voegt weinig toe. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.