Hi.
Ik heb iets vreemds met een MacMini (2018/i7/16gb).
Machine is mijn mediaplayer en download “tank” met Plex server erop. De Mac zit aan een receiver met HDMI.
Als hij een aantal dagen niet gebruikt is krijg ik er geen beeld meer uit. De functies blijven echter werken en de machine is over te nemen via VNC en dergelijke.
De machine herstarten los het niet op. Stroom er hard uit en in wel maar pas na een paar pogingen.
Wat ik zelf al zonder resultaat geprobeerd heb.
1. Nieuwe installatie
2. Andere HDMI kabel(s)
3. Via HDMI rechtstreeks aan tv ipv receiver
4. Alle vormen van Stand-by/sleep uitgeschakeld.
Tot zover geen resultaat. De Mac heeft nog een paar weken garantie alleen omdat het probleem pas na een paar dagen optreed verwacht ik niet direct dat ze het vinden.
Iemand hier nog een gouden tip?
Dank alvast.
Edit: er wordt overigens geen “no video” weergegeven op het aangesloten scherm.
Ik heb iets vreemds met een MacMini (2018/i7/16gb).
Machine is mijn mediaplayer en download “tank” met Plex server erop. De Mac zit aan een receiver met HDMI.
Als hij een aantal dagen niet gebruikt is krijg ik er geen beeld meer uit. De functies blijven echter werken en de machine is over te nemen via VNC en dergelijke.
De machine herstarten los het niet op. Stroom er hard uit en in wel maar pas na een paar pogingen.
Wat ik zelf al zonder resultaat geprobeerd heb.
1. Nieuwe installatie
2. Andere HDMI kabel(s)
3. Via HDMI rechtstreeks aan tv ipv receiver
4. Alle vormen van Stand-by/sleep uitgeschakeld.
Tot zover geen resultaat. De Mac heeft nog een paar weken garantie alleen omdat het probleem pas na een paar dagen optreed verwacht ik niet direct dat ze het vinden.
Iemand hier nog een gouden tip?
Dank alvast.
Edit: er wordt overigens geen “no video” weergegeven op het aangesloten scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 14-12-2019 18:44 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans