Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:26
Ik heb een soundbar van Samsung staan (HW-MS650). Deze is ingesteld op het wifi netwerk en ik kan in de spotify app bijvoorbeeld de soundbar prima vinden en muziek afspelen. Ik wil graag muziek starten op de soundbar via mijn Google Home maar via de Home app op mijn telefoon (Android 9) kan ik de speaker niet vinden om toe te voegen als apparaat in mijn huis.

Ik heb de speaker al specifiek in wifi modus gezet maar dat werkt niet. Is dit gewoon een gebrek aan ondersteuning of moet dit wel mogelijk zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Al geprobeerd om je SmartThings account te koppelen met Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:26
Thanks. Dat heeft al geholpen. Ik zie nu zowel mijn TV als soundbar.
In de home app geeft hij alleen enkel de opties aan/uit (in tegenstelling tot bijv een sonos speaker die wel als speaker wordt getoond).
Ik kan inmiddels de soundbar aan/uit zetten maar meer ook niet.

Ik probeer het commando: "Hey Google, speel muziek af op de soundbar"
Waarop Google antwoord: "Oké, hier is soundbar op spotify"

Commando's om de soundbar aan/uit te zetten ("Hey Google, zet de soundbar uit") werken wel fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

-Casper schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:49:
Thanks. Dat heeft al geholpen. Ik zie nu zowel mijn TV als soundbar.
In de home app geeft hij alleen enkel de opties aan/uit (in tegenstelling tot bijv een sonos speaker die wel als speaker wordt getoond).
Ik kan inmiddels de soundbar aan/uit zetten maar meer ook niet.

Ik probeer het commando: "Hey Google, speel muziek af op de soundbar"
Waarop Google antwoord: "Oké, hier is soundbar op spotify"

Commando's om de soundbar aan/uit te zetten ("Hey Google, zet de soundbar uit") werken wel fatsoenlijk.
Heb exact hetzelfde probleem (heb ook de HW-MS650). Als je in de Google Home app kijkt dan 'ziet' hij de soundbar als een schakelaar / switch. Maar we zijn niet de enigen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik heb een oplossing gevonden, je dient de speaker via je Google Hub in te stellen (bij apparaatinstellingen, kiezen voor standaardspeaker instellen en dan via bluetooth koppelen van je soundbar). Media wordt vervolgens afgespeeld op je soundbar, meldingen e.d. gaan nog via je Google Hub.