Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:09
Mijn vraag
Ik krijg random blue screens op mijn Dell Precision T3600, de ene keer 5 minuten na opstarten en niet eens wat gedaan te hebben op de PC. De andere keer gebeurd het na meerdere uren gebruik. Wanneer het blue screen zegt dat het foutgegevens verzameld, loopt de status niet omhoog, deze blijft op 0%. Ook als ik gegevens logs probeer te vinden zijn die niet terug te vinden, de error staat er gewoon niet tussen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik alleen WIndows 10, geen andere clients. Verder heb ik toen ik de PC overgenomen had een andere videokaart geplaatst. Er zat een Quadro K4000 in, welke niet werkte. Nu zit er een Quadro K4200 in. Alle drivers heb ik van Dell. Verder heb ik een SSD erin gestopt om het opstarten wat sneller te maken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht naar de log gegevens welke ik dus niet gevonden heb, ook heb ik 'WhoCrashed' geinstalleerd, maar die heeft ook niets kunnen vinden (na het zoeken hier op Tweakers). Het is een probleem wat al een flinke tijd aanmodderd, dus niet na een recente update of installatie van een programma.

Ik snap dat jullie ook geen glazen bol hebben om mijn probleem te vinden. Wellicht kunnen jullie me wel tips geven hoe ik de oorzaak wel terug kan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@marvinvanloenen Ik geloof niet dat er niks in de Event Logs (eventvwr.msc en dan de appliations en system logs) staat. En ook de BSOD zal al aardig wat info moeten geven. Wat voor melding en stop code krijg je?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
Bedankt voor je bericht!
Ik heb m vandaag net zo lang aan laten staan tot het nogmaals voorkwam. Het enige wat de BSOD zegt is; critical process died. Zonder een foutcode oid.

Als ik 'WhoCrashed' dan bekijk krijg ik het volgende;
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer
In het eventlog krijg ik op het moment van crashen geen fouten of waarschuwingen. Wel krijg ik nog een log als volgt wanneer ik de PC opnieuw opgestart heb;
De vorige afsluiting van het systeem om 12:44:55 op ‎15-‎12-‎2019 is onverwacht gebeurd.
en
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Dit zal komen omdat ik de PC uitzet door de aan/uit-knop in te drukken, want de PC freezed helemaal.

Wel krijg ik tijdens het opstarten fouten m.b.t. de processors;
Deze fout-code krijg ik voor elke processor (12 keer)
Energiebeheerfuncties voor inactiviteit op processor 11 in groep 0 zijn uitgeschakeld vanwege een firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.
in combinatie met;
Processor 11 in de groep 0 biedt de volgende energiebeheermogelijkheden:

Type niet-actieve status: C-toestanden (niet-actief) van ACPI (1 status(sen))

Type prestatiestatus: P-toestanden (prestaties) / T-toestanden (throttle) van ACPI
Nominale frequentie (MHz): 3301
Maximumpercentage voor prestaties: 100
Minimumpercentage voor prestaties: 36
Minimumversnellingspercentage: 4
Zou dit een driver probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
Welke ssd zit erin? Wat zegt SMART hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
Een ATA Crucial_CT120M500 SCSI.

Al m'n schijven geven geen fouten als ik ze via cmd en powershell check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-07 07:08
- (andere) voeding testen
- memtest86 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

AzzKickah

06-CENSORED

Wellicht ook het geheugen eens opnieuw plaatsen, eventueel ook verwisselen van slot(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ook wel eens wil schelen is het laten maken van een memory dump (óf zelfs volledige dump) inplaats van een minidump. Je krijgt dan wat (véél) meer info welke je kan helpen bij het troubleshooten (WinDbg). Een volledige dump is pas nuttig als je (third party) software, welke je systeem laat crashen, wilt kunnen debuggen, overigens.

In de verkenner: Rechter muisklik op 'deze Computer' -> eigenschappen -> geavanceerde eigenschappen -> tabblad geavanceerd / 'herstel en opstart opties' -> knopje 'instellingen' (heb alleen Engelse systemen dus de vertaling is misschien nét iets anders).

Daar ook even uit zetten dat je systeem automagisch opnieuw opstart bij een 'halt' zodat je de 'stop-code' tijdens een BSOD wat gemakkelijker kunt achterhalen op je beeldscherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 15-12-2019 23:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meloenen
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik heb nog een memory test gedaan (waar geen fouten iod gevonden zijn) en ook de geheugenstripjes opnieuw geplaatst (ook slots gewisseld).

Tot nog toe heb ik geen BSOD meer gehad, maar ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
Helaas gister weer het zelfde probleem, na een tijdje idle te hebben gestaan. Afgelopen weekend Sekiro gekocht en best intensief gespeeld en nergens last van gehad.
Komende dagen eens kijken of ik foutmeldingen kan vinden en anders wil ik als eerst een andere voeding proberen.
Weet iemand of zo een Dell workstation een speciale voeding heeft?
Pagina: 1