Contactdoos vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-07 14:24
Momenteel wordt mijn nieuwe woning gebouwd. Wat ik ben vergeten is om (goed) na te denken over elektra punten. De aannemer wil ook geen tekeningen meer gaan aanpassen, gezien de reeds bepaalde termijnen zijn verstreken.

Nu zit ik met het volgende, midden in de keuken heb ik een forse tafel staan waar ik vaak aan werk met een laptop. Als de kinderen thuis zijn en de laptop ligt aan de stekker, is dat nogal een risico gezien de stekker dan dwars op het looppad in de keuken ligt. Mijn idee is om een contactdoos in de vloer te maken (onder de tafel) zodat het in de toekomst geen problemen meer veroorzaak.

Klinkt niet zo moeilijk, sleuvenfrees door de vloer en gaan. Maar... Ik heb vloerverwarming. Dat gaat dus lastig worden. De vloer in lukt vast wel een paar centimeter, maar stel... Hoe zouden jullie het aanpakken? Toch de vloer in? Of een xmvk kabel op de vloer leggen en vervolgens een houten vloer er over heen? Dan zit ik nog met de contactdoos zelf... Die komt dan boven op de vloer. Lastig. Ik ben erg benieuwd of ik misschien wat mis qua oplossingen!

Alle reacties

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41

Illusion

(the art of)

* Via het plafond. Grote lamp boven tafel en daar een stopcontact in verwerken.
* de tafel tegen de muur zetten.
* betere laptop met grotere accu
* kinderen opvoeden

[ Voor 59% gewijzigd door Illusion op 14-12-2019 15:05 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
Begane grond of is het flat.
In het geval van bg gat door de vloer heen tussen de buizen van vloerverwarming en kabel naar meterkast.

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen want hoe ga je die doos/wcd vlak in de vloer inbouwen. Opbouw is echt afschuwelijk lelijk want kan je nooit meer tafel ergens anders zetten.
En inbouw zal lastig zijn ivm de vloerverwarming of ligt diep in de dekvloer.

[ Voor 51% gewijzigd door leonbong op 14-12-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stopcontact in de grond gaat aardig lelijk worden vrees ik, die zijn nooit heel mooi weg te werken.

Waarom niet gewoon een andere laptop of een losse accu waarvan je de laptop kan opladen? Kost je een stuk minder dan een sleuf laten vrezen. Bijvoorbeeld deze: https://www.coolblue.nl/p...erbank-ac-21-000-mah.html

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dank voor jullie antwoorden, ik verwacht dat ik toch nieuwe plafondlamp(en) nodig zal zijn in de nieuwe keuken. In de keuken zit 1 centraaldoos, dus als ik 1 of 2 lampen daar op aansluit kan ik tevens een drie fase kabel door lassen. Dan is de uitdaging de kabel en een contactdoos netjes weg te werken. Dan wel in de centraaldoos, op het plafond of (het mooiste) in een lampenkap. Maar constructietechnisch hoef ik daar geen rekening mee te houden. :) Ben in elk geval overtuigd dat over de vloer geen goede optie is. Nogmaals dank allen!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lampen24.nl/image/535x/houten-led-hanglamp-karinja-met-dimmer-natuur-9624216-32.webp

Ter documentatie: zoiets zou kunnen, door iets soort gelijks zelf te maken en op de kopse kant een contactdoos verzonken aan te brengen. Maar in de ophanging aan het plafond kan natuurlijk ook. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rgerr op 14-12-2019 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Rgerr schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:01:
tevens een drie fase kabel door lassen
Wat voor laptop heb je? :P

Eentje met ingebouwde kookplaat?

[ Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-12-2019 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
kabeltjekabel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:22:
[...]

Wat voor laptop heb je? :P

Eentje met ingebouwde kookplaat?
Maak nogal wat uren achter dat ding, dus als ik een eitje tussendoor kan bakken is dat wel fijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Kun je niet tussen de vloerverwarming door een gat naar de kruipruimte boren? Met een warmtebeeldcamera en de vloerverwarming op een wat hogere temperatuur ingesteld kun je precies zien waar de leidingen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Dat blijft toch prut? Risico op knoeien en alsnog een snoer van vloer naar tafel.

Ik stem voor de plafond optie. Ook veel minder destructief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 15:32
Op zich kun je in een vloerverwarmingsvloer best hakken: als je het met beleid doet. Als het dan hoh 10 cm ligt, kan daar nog wel een pot tussen ingebouwd worden. Stroomaanvoer via de kruipruimte is geen enkel probleem. Zoiets https://www.elektramat.nl...uder-vloercontactdoos-vi/ zou nog wel passen of je het mooi vind moet je zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Sammy_tukker schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:22:
Op zich kun je in een vloerverwarmingsvloer best hakken: als je het met beleid doet. Als het dan hoh 10 cm ligt, kan daar nog wel een pot tussen ingebouwd worden. Stroomaanvoer via de kruipruimte is geen enkel probleem. Zoiets https://www.elektramat.nl...uder-vloercontactdoos-vi/ zou nog wel passen of je het mooi vind moet je zelf bepalen
Tja, nu zit ik toch te twijfelen... ik zie een inbouwdiepte van 50mm, zou betekenen dat ik ongeveer 2-3cm de vloer in moet (komt nog vloer + ondervloer op de dekvloer). Alleen moet de kabel dan wel tussen de ondervloer worden gelegd, en niet in een buis,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49

Yucon

*broem*

Het is hoe dan ook nogal een gedoe. Wat zijn trouwens de regels over stopcontacten in de vloer? Als iemand een glas limonade omgooit is dat ook niet geweldig.

Zou je anders niet gewoon een accu in de tafel inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Zitten ongetwijfeld regels aan vast, volgens mij moet 3x2.5mm in minimaal 16mm buis worden gelegd. Maar ik weet niet hoe het zit als ik een xmvk kabel zou gebruiken, daar zit tenslotte al isolatie omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:27
Ymvk mag je tegenwoordig gewoon op z'n Duits monteren: zonder buisje in de vloer/muur en daarna lekker dicht smeren.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Ivow85 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:26:
Ymvk mag je tegenwoordig gewoon op z'n Duits monteren: zonder buisje in de vloer/muur en daarna lekker dicht smeren.
Ja dat mag tegenwoordig, dus voorzichtig klein sleufje maken vanuit de keukenkasten naar de plek waarin je voorzichtig de ruimte uithakt voor een 'metsel doos' tbv het stopcontact.
Hoe diep zit de vloerverwarming in de vloer?

[ Voor 6% gewijzigd door frisianstar op 15-12-2019 13:00 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@Ivow85 @frisianstar De vraag hoe diep de vloerverwarming komt te liggen staat momenteel uit, verwacht dat aankomende week wel antwoord op te krijgen. Volgens mij ligt vloerverwarming over het algemeen zo’n 5-7 cm diep? Zou mooi uitkomen. Denk dat ik dan wel een buisje leg en aansmeer. Vervolgens kabel trekken en vloer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Rgerr schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:05:
@Ivow85 @frisianstar De vraag hoe diep de vloerverwarming komt te liggen staat momenteel uit, verwacht dat aankomende week wel antwoord op te krijgen. Volgens mij ligt vloerverwarming over het algemeen zo’n 5-7 cm diep? Zou mooi uitkomen. Denk dat ik dan wel een buisje leg en aansmeer. Vervolgens kabel trekken en vloer er op.
Bij een seriematige gebouwde (catalogus) woning is dat helaas veelal erg weinig, soms maar 2 cm diep, als je een woning laat bouwen vraag dan dat er (veel) meer op komt, komt er een warmtepomp? dan is een dikkere vloer ook beter, de vloer werkt dan warmtebuffer voor de warmtepomp; voorkomt pendelen van de WP zonder dat een buffervat noodzakelijk is.
Bij mij woning komt er 8-9 cm vloei/ anhydriet vloer om die reden, waarbij de vloerverwarming buizen zonder isolatie op de betonnen vloer wordt aangelegd, immers is de vloer tegenwoordig al heel goed geïsoleerd.
Ik heb al gezien dat de vloerverwarming in die betonnen vloer was aangelegd, en niet in de afwerkvloer (maar dat was wel een zogenaamde broodjesvloer, met kant en klare kanaalvloerplaten lukt dat niet)

[ Voor 4% gewijzigd door frisianstar op 15-12-2019 14:15 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik zou de WCD sowieso opbouw maken al wordt het een rommeltje (stel je zet de tafel een keer weg heb je een stopcontact midden in de kamer op de vloer). En als er een keer een emmer water omvalt zit ie direct vol met vocht. Ik zou dan eerder de plafondlamp op een blokje monteren, deze meestucen met het plafond en hier een inbouwWCD in monteren.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Rgerr schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:37:
[...]

Tja, nu zit ik toch te twijfelen... ik zie een inbouwdiepte van 50mm, zou betekenen dat ik ongeveer 2-3cm de vloer in moet (komt nog vloer + ondervloer op de dekvloer). Alleen moet de kabel dan wel tussen de ondervloer worden gelegd, en niet in een buis,
Op de betonvloer komt een net met de vloerverwarming, hier overheen lopen vaak nog vloerleidingen met elektra (ik zit in elektra woningbouw). Als je gaat boren of frezen in de vloer loop je dus ook het risico door een elektra leiding heen te gaan.

Tevens verschilt de smeervloer per "project" ik heb op projecten gestaan waar de smeervloer 10cm is (hier gaat nog een 6 cm vanaf voor je vloerverwarming en mogelijke elektra leidingen). Maar ook smeervloeren van 6,5/7cm (tot nu toe meest gangbare). Hier liggen leidingen dus niet bijzonder diep onder.

In de vloer verwerken is echt geen optie, zelfs niet als je er tussendoor kan boren. Denk daarbij ook aan bijzaken zoals tocht uit de kruipruimte, het later aanpassen van de indeling van het huis etc.

Het beste is de optie van de lamp, maar dat is nou ook niet perfect. Wat me brengt op de vraag: wat voor laptop heb je? Een MacBook laad bijvoorbeeld op vanaf een usb c aansluiting, dus dat kan prima op een stevige powerbank (als de kinderen er zijn).Wellicht dat zoiets ook een optie voor je is.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@frisianstar @Jim423 @barktus Krijg zojuist als antwoord dat de dekvloer om en nabij 60 mm zal worden. Daarbij neem ik aan dat de vloerverwarmingsbuizen op de kanaalvloerplaten worden gemonteerd, vervolgens de dekvloer er over heen. Wanden zijn voorgegoten casco's waar leidingwerk e.d. reeds in zit verwerkt, ik weet dan ook niet of er nog ander leidingwerk in de dekvloer wordt verwerkt. Maar er van uitgegaan dat ook dit op de kanaalvloerplaten wordt gemonteerd, zal ik om en nabij 3-4 cm 'werk' ruimte hebben? Wat denken jullie, klopt mijn aanname hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
@Rgerr
Vaak wordt op kanaalvloerplaten draadnetten geplaatst maar hier zitten meestal (niet altijd) afstandhouders tussen zodat het net niet direct op de constructievloer ligt. Op deze komen de slagen waardoor deze een cm of 2-3 van oppervlak af liggen dit is totaal geen werkruimte in mijn optiek.
De dekvloer wordt omwille van de EPC waarde steeds vaker "zwevend" gelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voor inbouw in de vloer bestaan vloerstopcontacten. Die zijn IP66 (dus waterdicht) en hebben een metalen deksel. Legrand levert die bijv. en in kantoren zie je niks anders.

Maar of dat nog aan te brengen is nadat de vloer met verwarming is gestort, ik betwijfel het.

Opbouw zou ik zeker niet plaatsen, die ga je kapot schoppen. Zo sterk is dat kunststof nou ook weer niet.

Alternatief, als je geen kabel wilt hebben waar kinderen over kunnen struikelen, is toch gewoon een ordinaire vloerkabelgoot richting stopcontact en die los laten liggen. Is het niet nodig, schuif je het aan de kant, heb je hem nodig, trek je hem tevoorschijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Of je koopt een magnetische opzetpuntje voor de laptopplug. Die zijn tegenwoordig ook wel vaak te vinden. Als iemand dan tegen de kabel loopt floept de stekker gewoon los.

edit: dit lijkt alleen voor macbooks of USB-C laders te zijn momenteel....

[ Voor 18% gewijzigd door Basekid op 16-12-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Of je monteert een stalen opvoerzuil
https://legrandservices.nl/nl/categorie/41341/opvoerzuil-4v
Hierin kan je tevens data aansluitingen in maken, ook handig voor je laptop ;)
Kabels via de kruipruimte naar de meterkast

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Rgerr Doe eens een plattegrond plaatsen van de situatie.

Simpelste (en goedkoopste) is gewoon een snoer over de grond (zorg dat ie lang genoeg is, zodat ie niet strak gespannen staat) en daar iets overheen leggen. Een paar tapijttegels (of rol tapijt) bijvoorbeeld. Nadeel is wel dat je het iedere keer weer moet uitrollen / leggen. En anders een andere werkplek in huis zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Rgerr schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:47:
@frisianstar @Jim423 @barktus Krijg zojuist als antwoord dat de dekvloer om en nabij 60 mm zal worden. Daarbij neem ik aan dat de vloerverwarmingsbuizen op de kanaalvloerplaten worden gemonteerd, vervolgens de dekvloer er over heen. Wanden zijn voorgegoten casco's waar leidingwerk e.d. reeds in zit verwerkt, ik weet dan ook niet of er nog ander leidingwerk in de dekvloer wordt verwerkt. Maar er van uitgegaan dat ook dit op de kanaalvloerplaten wordt gemonteerd, zal ik om en nabij 3-4 cm 'werk' ruimte hebben? Wat denken jullie, klopt mijn aanname hier in?
Je aanname klopt niet. Er komt een net op de kanaalplaat, daarop de vloerverwarming en over de vloerverwarming komen eventuele elektra leidingen.

Hoewel alles op tekening in de muur zit kunnen er wel degelijk een of meerdere elektra leidingen over de vloer gaan. Denk aan een leiding voor bijvoorbeeld een kookeiland of een een muur leiding die onverhoopt verstopt is.

Hierdoor kom je dicht tegen de hoogte van de vloer aan. Mijn advies blijft dan ook om het niet in de vloer te doen.

De oplossing voor een inbouwdoos in de vloer is ook niet mogelijk. Hier heb je bij mijn weten 10cm smeer vloer voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 14:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je zoekt een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Er zijn meerdere opties, maar een WCD in de vloer zou ik echt niet doen omwille van veiligheid. Misschien gaan je kinderen er mee spelen. En wat als er vloeistof overheen valt?

- Ga aan een echt buro werken. Met een goede stoel. Is ook beter voor je rug / houding.
- Koop zo'n (rubberen) matje wat je over de kabel heen kan leggen als die op de vloer ligt.
- Laadt de laptop alleen op op de momenten dat dit nodig is
- Koop een fikse powerbank om dat ding mee op te laden op de tafel
- Koop een laptop met een goede lange accuduur

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09

Wom

Op onze slaapkamer hebben wij een contactdoos in de vloer zitten. Bij het aanleggen van de vloerverwarming is hier rekening mee gehouden, omdat je met redelijk wat dikte zit van de doos zelf. In een bestaande situatie zou ik niet direct weten hoe je dit zou moeten doen.

Die van ons komt van Legrand vandaan: https://www.legrand.nl/pr...-vloersystemen/vloerdozen

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nyarlathotep schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:57:
Je zoekt een oplossing voor een niet bestaand probleem.

Er zijn meerdere opties, maar een WCD in de vloer zou ik echt niet doen omwille van veiligheid. Misschien gaan je kinderen er mee spelen. En wat als er vloeistof overheen valt?
Dat is allemaal geen probleem. Die dingen van Legrand moeten voldoen aan de eigen in een werkomgeving en die zijn strenger dat wat er voor een woning geldt. IP66 betekent dat je er rustig een glas water overheen kan gooien of nat kan dweilen. Alleen kan het niet tegen onderdompelen.

En vaak zit er ook nog een vergrendeling op, zodat ze niet zomaar open gaan.
- Ga aan een echt buro werken. Met een goede stoel. Is ook beter voor je rug / houding.
- Koop zo'n (rubberen) matje wat je over de kabel heen kan leggen als die op de vloer ligt.
- Laadt de laptop alleen op op de momenten dat dit nodig is
- Koop een fikse powerbank om dat ding mee op te laden op de tafel
- Koop een laptop met een goede lange accuduur
Een goede keukentafel kan net zo goed zijn om aan te werken als een bureau en niet iedereen heeft de luxe van ruimte voor een extra bureau of wil graag in de woonkamer werken om een oogje in het zeil te kunnen houden. Een goede stoel is sowieso aan te raden, maar dat is de vraag niet.

Qua goede laptop, zonder te weten welk werk @Rgerr doet, kan je moeilijk aanraden dat een andere laptop de oplossing is. Stel hij werkt veel met rekenintensieve software, dan kan je ook een goede laptop makkelijk in een uurtje of 2 leegtrekken, terwijl ik, met mijn lichte kantoorwerk, 8 uur met een acculading doe.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@BastaRhymez Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jTNVQHj/IMG-0201.png Dit is in principe de keuken opstelling, de tafel komt in het midden over de breedte te staan, centraal onder 'e'.

@Wom Ja, ik ben ook voornemens om (indien ik er een ga plaatsen) eentje van Legrand te nemen vanwege de IP certificering en inbouwdiepte.

@barktus Dus er blijft dan weinig ruimte over om daadwerkelijk de vloer in te gaan. Jammer. Ik heb de vraag nog uit gezet bij de aannemer, maar die geeft duidelijk aan dat ik zelf absoluut niet een leiding en doosje op de vloer mag plaatsen voordat de dekvloer wordt gestort. Bijzonder jammer, gezien hij het zelf ook niet wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Rgerr schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:49:

@barktus Dus er blijft dan weinig ruimte over om daadwerkelijk de vloer in te gaan. Jammer. Ik heb de vraag nog uit gezet bij de aannemer, maar die geeft duidelijk aan dat ik zelf absoluut niet een leiding en doosje op de vloer mag plaatsen voordat de dekvloer wordt gestort. Bijzonder jammer, gezien hij het zelf ook niet wil doen.
Snap ik ook wel. Als deze in de vloer komt plaatsen wij perspex met de leiding er al naar toe. Het perspex moeten we vast vlechten en wordt na het storten van de vloer weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Als je de tafel nou vast bevestigd aan de vloer kun je het stopcontact ook aan de tafel vastbouwen. Dan hoef je alleen met een kabel door de vloer heen en heb je aan een gaatje van 12mm genoeg.

De ganse bouwsector is er op gericht niet mee te werken met wat de klant wil, een symptoom van een totaal verziekte markt.

[ Voor 24% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-12-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Neem anders zo'n magnetische opzet plug, dan trek je nooit de laptop mee wanneer iemand achter de kabel blijft hangen. Weet niet welk merk laptop je hebt maar ze zijn er i.i.g. voor dell, hp en lenovo.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:21

Shiro

Serenity

Is het goedkoopste niet gewoon een powerbank? Je hebt ze in alle soorten en maten.Ik heb zelf momenteel 1 die op 20v 2.25a, ofwel 45 watt kan leveren...

Het ligt natuurlijk wel aan welke je laptop hebt, maar als ik zo snel zoek, zie ik zelfs powerbanks met een stopcontact waar je een laptop direct op kan aansluiten...

SR+ MiC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:13
Ik zou de vloer juist vermijden. Als je ooit je tafel verplaatst of wat dan ook blijf je met zo'n lelijk punt in je vloer zitten. Dan is inderdaad via de lamp of gewoon kabel over de grond beter. Leg er een mat op en niemand die over de kabel struikelt.

Alleen hopen dat die oplaadmat dan niet gejat wordt ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
Nat-Water schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:48:
*knip*

Alleen hopen dat die oplaadmat dan niet gejat wordt ;)
_/-\o_

Voor de TS, de gevolgen, als het mis gaat, zijn natuurlijk erg vervelend.
Als ik het zelf zou willen, zou ik het in het proces meenemen, maar achteraf als je niet zeker weet wat je in de vloer aantreft is het risico vrij groot.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:19

BTS

Is een WCD in de plint onder het keukenblok geen optie?
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen. Door de geringe afstand van de vloer ligt je kabel gelijk mooi plat. En als die plint iets teruggetrokken geplaatst is dan zie je van de WCD ook vrijwel niks.
Dit is ook de kortste afstand naar de tafel gok ik zo.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe lang gaat potentieel struikelende kinderen echt een probleem zijn? Ik ga er vanuit dat ze nu in de basisschoolleeftijd zijn, dus da's nog max voor een jaar of 5 ofzo? Op hun 12e kunnen ze echt wel uitkijken.
Wat ik zou doen: Gewoon stekkerdozen in de muur, en dan een verlengsnoer. Hang je over een van de stoelen, dan loopt ie schuin en zie je hem gewoon. Desnoods aan de muurkant ook nog een stoel nerzetten waar je ze overheen hangt zodat ie ook echt zichtbaar is. Kost je ca 5 euro voor een verlengsnoer en je adapterkabel is ook nooit te lang.
Je kunt dit op heel veel manieren heel moeilijk oplossen, maar welke moeilijke oplossing je ook kiest, het kost je relatief klauwen met geld voor slechts een aantal jaren dat het potentieel (dus eens niet bewezen) een probleem kan zijn.
Wil je echt perse een extra stopcontact boven de tafel, dan zou ik hem in het plafond naast de centraaldoos zetten. Inbouw als het kan, opbouw als het moet. Evt schakelbaar met de lichtknop. En de enige reden dat ik dat serieus zou overwegen is dat het makkelijk is met het gourmetten met de feestdagen, want je moet ook iedere keer op de tafel gaan staan om de stekker er in te steken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41

Illusion

(the art of)

Ik zou overigens geen contactdoos in/op de lamp proberen te monteren, maar er een snoer met contrastekker in/op/aan/naast/bij hangen. Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/24012.jpg
Dat is veel makkelijker weg te werken. En ook de trekontlasting is dan geregeld.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Illusion schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:32:
Ik zou overigens geen contactdoos in/op de lamp proberen te monteren, maar er een snoer met contrastekker in/op/aan/naast/bij hangen. [Afbeelding]
Dat is veel makkelijker weg te werken. En ook de trekontlasting is dan geregeld.
Hoezo is dan de trekontlasting geregeld? Met een tiewrap ergens aan? Als je een stopcontact in de lamp bouwt regel je natuurlijk ook trekontlasting.

• Rgerr
Toch nog even contact gezocht met de aannemer om de contactdoos en leiding voor het storten van de dekvloer aan te brengen. Na enige discussie is de aannemer overstag gegaan en zou het bij de installateur neerleggen, maar kon niet garanderen dat die het ging doen. Nu vind ik dat een beetje vreemd, maar hij zou er deze week nog op terug komen. ;)

Mocht het onverhoopt niet wat worden, heb ik besloten om een contactdoos in de plint van de keuken te zetten en een contactdoos in het plafond te maken. De drie aderige kabel kan netjes achter de pint en 'bungelt' de laptop kabel niet meer tussen het aanrechtblad en de keuken tafel. Mocht dat nog niet genoeg zijn, leg ik er inderdaad een kabelgootje neer. :)

Allen hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Nou, vanmorgen kwam het verlossende woord: naar aanleiding van een directiebesluit, worden er geen opties meer verwerkt. Bijzonder triest naar mijn mening, maar goed. Flexibiliteit is kennelijk niet opgenomen in het vocabulaire. ;)

Dus naar de andere opties kijken, zoals eerder aangegeven zullen daar waarschijnlijk een contactdoos in het plafond en in de plint van de keuken worden.
Pagina: 1