Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een allround systeem. Het grootste deel van mijn gebruik bestaat uit browsen, mail en gebruik van officeprogramma's (word/excel). Daarnaast bewerk ik video met Premiere Pro en foto's met Lightroom, maar meer prosumer en (nog) geen 4K. Ik speel enkele games (casual) zoals GTA V, COD en ben ook benieuwd naar RDR2, Battlefields etc. Daarnaast soms wat minder zware citybuilders en RTS games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 800 euro - 100 euro meer of minder, maar ik zoek wel echt bang for buck. Budget excl. randapparatuur. Als ik voor 700 een goed systeem heb, is dat ook goed.. het hoeft niet op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Dell U2412M, die gaat mee maar op termijn wil ik naar een 1440 scherm overstappen. Verder randapparatuur neem ik ook mee, al wil ik die in de toekomst ook upgraden maar dat staat los van deze vraag
Evt. 1TB HDD neem ik mee voor extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem. Sowieso 1 TB SSD. Het wordt mijn eerste build en stiekem vind ik al die elektronica wel vet, dus vandaar de keuze voor een case met window. RGB hoeft van mij echter niet - al vind ik zo'n waterkoeler van NZXT wel vet!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Heb altijd Intel gehad maar net als iedereen kijk ik naar AMD voor bang for buck. Ik kijk zelf naar be quiet ivm mijn wens om een stille build samen te stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een stil systeem. Mijn huidige systeem is een 'prebuild' Dell en die wil soms opstijgen. Het is ook de eerste keer dat ik zelf een PC wil gaan bouwen; ik denk dat dat wel moet lukken met wat tutorials, guides, youtube en gezond verstand. Wat mij betreft mag de PC ook zuinig zijn, vandaar mijn opzet met een GTX 1660 super ipv de veel langskomende 5700(XT).
Ga je overklokken?
Nee. Nooit gedaan, hoeft ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is meerzijdig:
- Is deze build zo evenwichtig en compatibel?
- Zou ik hiermee in de toekomst ook op 1440p mijn games kunnen spelen?
- Kan ik op sommige elementen meer bang for buck krijgen? Is bijvoorbeeld een 3600 het waard of voldoet de 2600 uit de tweede setup ook?
- Is een cpu koeler aan te raden, ook ivm de wens van een stille pc?
Mijn huidige systeem:
i7-3770
8GB ram
GTX 660
Opzet 1:
Opzet 2:
Alternatieven:
MSI B450-A Pro max - is dit een beter bord en is een ATX bord mooier in een ATX kast?
Be quiet! Pure rock - is dit een geschikte koeler of voldoet de stock koeler?
NZXT Kraken M22 - dit vind ik stiekem wel erg mooi maar in hoeverre is dit stil en overkill?
Ik zoek een allround systeem. Het grootste deel van mijn gebruik bestaat uit browsen, mail en gebruik van officeprogramma's (word/excel). Daarnaast bewerk ik video met Premiere Pro en foto's met Lightroom, maar meer prosumer en (nog) geen 4K. Ik speel enkele games (casual) zoals GTA V, COD en ben ook benieuwd naar RDR2, Battlefields etc. Daarnaast soms wat minder zware citybuilders en RTS games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 800 euro - 100 euro meer of minder, maar ik zoek wel echt bang for buck. Budget excl. randapparatuur. Als ik voor 700 een goed systeem heb, is dat ook goed.. het hoeft niet op.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Dell U2412M, die gaat mee maar op termijn wil ik naar een 1440 scherm overstappen. Verder randapparatuur neem ik ook mee, al wil ik die in de toekomst ook upgraden maar dat staat los van deze vraag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledig systeem. Sowieso 1 TB SSD. Het wordt mijn eerste build en stiekem vind ik al die elektronica wel vet, dus vandaar de keuze voor een case met window. RGB hoeft van mij echter niet - al vind ik zo'n waterkoeler van NZXT wel vet!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Heb altijd Intel gehad maar net als iedereen kijk ik naar AMD voor bang for buck. Ik kijk zelf naar be quiet ivm mijn wens om een stille build samen te stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben op zoek naar een stil systeem. Mijn huidige systeem is een 'prebuild' Dell en die wil soms opstijgen. Het is ook de eerste keer dat ik zelf een PC wil gaan bouwen; ik denk dat dat wel moet lukken met wat tutorials, guides, youtube en gezond verstand. Wat mij betreft mag de PC ook zuinig zijn, vandaar mijn opzet met een GTX 1660 super ipv de veel langskomende 5700(XT).
Ga je overklokken?
Nee. Nooit gedaan, hoeft ook niet.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is meerzijdig:
- Is deze build zo evenwichtig en compatibel?
- Zou ik hiermee in de toekomst ook op 1440p mijn games kunnen spelen?
- Kan ik op sommige elementen meer bang for buck krijgen? Is bijvoorbeeld een 3600 het waard of voldoet de 2600 uit de tweede setup ook?
- Is een cpu koeler aan te raden, ook ivm de wens van een stille pc?
Mijn huidige systeem:
i7-3770
8GB ram
GTX 660
Opzet 1:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Wit | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 845,44 | ||
Opzet 2:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 124,05 | € 124,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 249,01 | € 249,01 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 108,58 | € 108,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 769,03 | ||
Alternatieven:
MSI B450-A Pro max - is dit een beter bord en is een ATX bord mooier in een ATX kast?
Be quiet! Pure rock - is dit een geschikte koeler of voldoet de stock koeler?
NZXT Kraken M22 - dit vind ik stiekem wel erg mooi maar in hoeverre is dit stil en overkill?
[ Voor 7% gewijzigd door Worsteneter op 14-12-2019 19:58 ]