Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Om het bereik van onze modem te vergroten heb ik een EAP 110 gekocht:
https://www.tp-link.com/a...utdoor-ap/eap110-outdoor/

Ik heb deze aangesloten op mijn router en buiten mijn kantoor opgehangen.

Het bereik is echter hetzelfde als het bereik wat ik had met mijn mijn Huawei HG659.
Terwijl deze in een afegsloten ruimte staat.
Na een meter of 50 is er geen bereik meer.

Dit is met verschillende telefoons geprobeerd.

Doen we dan wat fout met bijvoorbeeld de installatie? Of is dit gewoon het max dat te behalen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het bereik hetzelfde is, hoe weet je dan dat je wel met deze AP verbonden bent?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Deze selecteer ik in mijn lijst van WIFI connecties.

Deze verschijnt als TP-Link_2.4ghz....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zomaar iemand schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:41:
Om het bereik van onze modem te vergroten heb ik een EAP 110 gekocht:
https://www.tp-link.com/a...utdoor-ap/eap110-outdoor/

Ik heb deze aangesloten op mijn router en buiten mijn kantoor opgehangen.

Het bereik is echter hetzelfde als het bereik wat ik had met mijn mijn Huawei HG659.
Terwijl deze in een afegsloten ruimte staat.
Na een meter of 50 is er geen bereik meer.

Dit is met verschillende telefoons geprobeerd.

Doen we dan wat fout met bijvoorbeeld de installatie? Of is dit gewoon het max dat te behalen is?
Bereik != dekking.

Over een open veld zal dit apparaat prima paar honderd meter kunnen reiken, maar als dit "buiten" je kantoor is, is er nog sprake van muren en andere obstakels. Als dat de bottleneck is vs de Huawei dan is het niet zo vreemd dat het niet verder komt, het is de muur van je kantoor dat het probleem is.

Maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden - schets eens de situatie voor ons, waarbij je alle obstakels en de positie van de twee AP's aangeeft.

Trouwens, dat is ook een ding. Je zegt "WIFI versterker". Dat bestaat alvast niet. Dit apparaat is per default een AP (Access Point) die dus bedraad op de router aangesloten wordt. Is dat ook hoe je het inzet? Of gebruik je het als repeater (geen draad, vangt signaal van de Huawei op, zendt dezelfde pakketten nog eens uit.)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Dat soort devices moet je ver weg van blijven. Je Wifi Access point kan wel met een factor 10 versterkt worden, misschien wel met een factor 100 of 1000. En toch maakt het niks uit, want Wifi is communicatie in 2 richtingen. Je devices zien allemaal je Wifi versterker, maar zijn zelf te zwak om op maximale snelheid te antwoorden. Hierdoor zal de Wifi versterker gewoon het laagst mogelijke snelheid aanhouden om een "complete" foutloze communicatie af te dwingen.

Heel veel mensen denken dat een sterker Wifi signaal beter is, echter kan je beter kiezen voor meerder access points op een paar meter van elkaar, 5-20 meter afhankelijk van de muren er tussen. Daarnaast moet je er voor zorgen dat het signaal elkaar dermate overlapt, dat er altijd een sterke en een zwakke is en de sterke altijd het dichtste bij is.. Daarom heb je er dan ook 3 nodig. Niks erger dan dat je device namelijk de sterkste van de twee kiest en dat hij zelf te zwak is om die te bereiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 13:22
Ik leg het altijd uit aan mensen door een voorbeeld te geven van een megafoon.

2 personen staan in een weiland. Persoon 1 met een megafoon en persoon 2 gewoon alleen z'n eigen stem. Persoon 1 kan nog zo hard schreeuwen door de megafoon en persoon 2 zal het horen. Maar doordat persoon 2 niet hard genoeg man terug "praten" is er alsnog geen communicatie.

Persoon 1 js hierbij een accespoint met extra antennes en persoon 2 een telefoon. Hoge vermogens en extra antennes zijn vaak geen oplossing.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties en tips.

Het probleem was dat de netwerkkabel die wij gekocht hadden een foute aansluiting had, waardoor hij dus wel te zien was en de lampjes ook gewoon gaan branden, maar uiteindelijk niet goed het signaal doorgaf.
Omdat het apparaat wel leek te werken hadden we hem niet in een kabeltester gestopt.
Inmiddels hebben we de kabel omgewisseld en werkt het nu een stuk beter.

De loods is ongeveer 70 meter van het kantoor af. Met deze acces point lukt het nu wel om contact te krijgen met de scanners en telefoons.
We willen nu nog proberen om te kijken of we het signaal kunnen versterker met een wifi versterker, maar ik ben bang dat we vooral ruis gaan versterken.
Bereik != dekking.

Over een open veld zal dit apparaat prima paar honderd meter kunnen reiken, maar als dit "buiten" je kantoor is, is er nog sprake van muren en andere obstakels. Als dat de bottleneck is vs de Huawei dan is het niet zo vreemd dat het niet verder komt, het is de muur van je kantoor dat het probleem is.

Maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden - schets eens de situatie voor ons, waarbij je alle obstakels en de positie van de twee AP's aangeeft.

Trouwens, dat is ook een ding. Je zegt "WIFI versterker". Dat bestaat alvast niet. Dit apparaat is per default een AP (Access Point) die dus bedraad op de router aangesloten wordt. Is dat ook hoe je het inzet? Of gebruik je het als repeater (geen draad, vangt signaal van de Huawei op, zendt dezelfde pakketten nog eens uit.)?
Ik gebruik hem als access point dus sluit hem op een router aan met een netwerkkabel.

Je geeft aan dat een WiFi versterker niet bestaat, toch worden ze als zodanig verkocht:
https://www.tp-link.com/nl/home-networking/range-extender/

Maar jullie geven aan dat ik in de loods ook zo een acces point zou moeten hebben, maar waar sluit ik die dan op aan? Weer op een router?

[ Voor 45% gewijzigd door Zomaar iemand op 19-12-2019 16:27 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45

Tazzios

..

Punt A internet met wifi
Punt B netwerkkabel naar punt A

Indien boven staande het geval is gewoon een accespoint aanlsuiten op punt B.
En de netwerkkabel bij punt a in het modem/router stoppen.
Wat betreft versterker, er staat extender er staat niet bij hoe het extended wordt maar dat gebeurd altijd als repeater bij wifi.

[ Voor 74% gewijzigd door Tazzios op 19-12-2019 17:27 ]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Sorry snap het niet helemaal.

Ik heb nu

Router in kantoor --> acces point aan de buitengevel

Moet ik dan nog een tweede acces point hebben in loods om terug te stralen naar de buitengevel van het kantoor?
Zoja, hoeft het tweede acces point dan alleen stroom te hebben of moet ik die nog op een router aansluiten? Want in de loods heb ik geen telefoonaansluiting.
Pagina: 1