Kleurenruimte bij monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:08
Is het een optie om bij monitoren in de pricewatch ook te laten filteren op kleurruimte?
Dan bedoel ik de monitor eigenschappen sRGB, AdobeRGB, DCI-P3, en er zijn er vast nog meer.

Nu komen er met de filters 27-29 inch, 4K, IPS monitoren naar voren vanaf 235 euro, maar is bij vergelijk van de specs weinig verschil te zien.
Dit zal hem niet alleen in de mogelijke kleurenruimte zitten, maar ik denk dat dit wel een belangrijk verschil is om mee te nemen in de overweging.

Een ander idee is het om bij de resoluties ook een minimale hoogte of breedte qua pixels te kunnen opgeven.
Daarmee bedoel ik de volgende situatie: Ik zoek een monitor, denk tussen de 300 en 400 euro uit te willen geven, en wil minimaal de 1440 pixels in de hoogte. Dan moet ik nu meerdere resoluties selecteren, terwijl minimaal 1440 in de hoogte ze allemaal in 1x zou pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
We hebben redelijk recent gekeken naar de kleurruimtes van monitoren maar dit kan op verschillende manieren gemeten worden waardoor er geen eenduidige waarde uit komt. We hebben daarom besloten om deze niet toe te voegen.

Over je andere idee gaan we ons even buigen. Hoe de specs nu zijn opgebouwd is dat helaas niet mogelijk omdat je alleen een waarde kan kiezen die bestaat uit een hoogte en een breedte. Maar misschien dat we dat op een andere manier kunnen oplossen zodat je wel kunt filteren op uitsluitend de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

jopie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:26:
[...]
Een ander idee is het om bij de resoluties ook een minimale hoogte of breedte qua pixels te kunnen opgeven.
Daarmee bedoel ik de volgende situatie: Ik zoek een monitor, denk tussen de 300 en 400 euro uit te willen geven, en wil minimaal de 1440 pixels in de hoogte. Dan moet ik nu meerdere resoluties selecteren, terwijl minimaal 1440 in de hoogte ze allemaal in 1x zou pakken.
Vanaf nu is het mogelijk om te filteren op horizontale en verticale resolutie, deze staan bij monitoren onder de filtergroep Scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:08
Mooijekind schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:32:
We hebben redelijk recent gekeken naar de kleurruimtes van monitoren maar dit kan op verschillende manieren gemeten worden waardoor er geen eenduidige waarde uit komt. We hebben daarom besloten om deze niet toe te voegen.

Over je andere idee gaan we ons even buigen. Hoe de specs nu zijn opgebouwd is dat helaas niet mogelijk omdat je alleen een waarde kan kiezen die bestaat uit een hoogte en een breedte. Maar misschien dat we dat op een andere manier kunnen oplossen zodat je wel kunt filteren op uitsluitend de hoogte.
OK, ik snap wel dat het op verschillende manieren gemeten kan worden, echter zou het wel helpen als te selecteren op ondersteuning voor een kleurruimte. Dat die kleurruimte dan bij de ene monitor voor 90 en bij de andere voor 108% wordt ondersteund is dan denk ik in eerste instantie nog niet aan de orde.

Maar in ieder geval bedankt dat jullie er naar gekeken hebben.

En voor hetgene hieronder qua resolutie, top, ik ga het proberen!