Sony Vaio PCG-4G1M Recovery

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulp
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-05 22:04
Mijn vraag
Ik moest de HDD van een oude Sony Vaio PCG-4G1M vervangen, en hoopte dat ik een (officiële) dvd van Win XP zou kunnen gebruiken om die opnieuw te installeren. Blijkbaar kan dat alleen via de Recovery Disk (?), maar die heb ik niet; evenmin als andere CD's van Sony.
Bij het opstarten komt volgende mededeling: "The Instant Mode Application could not be found. Please reinstall the application on Windows". Weet iemand hoe dat moet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
En als je de vorige schijf er terug in steekt ... heb je dan geen mogelijkheid om in de partitie manager een hidden partitie te linken aan een drive letter en zelf de media op cd te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulp
Ik heb de vorige schijf verwijderd omdat die geformatteerd was in een of andere versie van Linux (Red Hat??) en ik slaagde er gewoon niet in die schijf te herformatteren om er terug een Windows op te zetten. (Ook niet via opstarten van de DVD).
Omdat ik van Linux en zeker van de oude versies niets ken (of niemand ken die me kan helpen), heb ik gewoon de schijf vervangen. Maar misschien moet ik de oude er maar teug insteken... Dan werkt mijn 'oudje' tenminste nog..
Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
als je die oude schijf ... in een usb behuizing of andere pc als 2 de schijf steekt kan je normaal ook aan de service partitie hoor.

in linux kan je ook gewoon die schijf mounten en dan bv naar een usb stick of zo kopieren... als ze ten minste de partitie daar ook niet verwijdert hebben maar dat denk ik niet want dan werkte de linux volgens mij ook niet :-)

ander stom vraagje Asus had vroeger ook zo iets maar kan je die instant mode in het Bios niet gewoon uitschakelen?

[ Voor 14% gewijzigd door HaerdenCliff op 16-12-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulp
Die oude schijf in een andere behuizing steken, zal niet lukken; althans voor dat type heb ik nog nooit een behuizing gezien.
Het is een schijf die kleiner is dan 2.5" (Toshiba MK8007GAH), ik geloof 1.8" of zo.
Wat de instant mode betreft: Ik moet dan nog eens op zoek naar hoe ik in de bios geraak...
Ik houd via deze weg op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
Wulp schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:05:
Die oude schijf in een andere behuizing steken, zal niet lukken; althans voor dat type heb ik nog nooit een behuizing gezien.
Het is een schijf die kleiner is dan 2.5" (Toshiba MK8007GAH), ik geloof 1.8" of zo.
Wat de instant mode betreft: Ik moet dan nog eens op zoek naar hoe ik in de bios geraak...
Ik houd via deze weg op de hoogte.
A2A.
Before you press the power button, PRESS and HOLD the ASSIST button and then the power button. Now you get the menu you want.
Or
Press and hold the F2 key before pressing the power button.
Or
Press and hold the F3 key before pressing the power button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulp
1) Op het toetsenbord is er geen Assistknop
2) Zowel F2 als F3 indrukken (en ingedrukt houden) bij het opstarten geeft hetzelfde resultaat: een langdurig gepiep en
a) bij loslaten gewoon de oude melding of
b) bij erg langdurig indrukken zichzelf uitschakelen.
Dus voorlopig nog niet opgelost....
Pagina: 1