Toon posts:

AMD 1ghz op 90 graden :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ging onlangs even de temperatuur van m'n processor checken. En ik zag dat ie op 75 graden zat.. en dat is idle. Stressed kan het oplopen tot zo'n 90 graden.. :7 dat is dus niet gezond. De cooler die ik erop heb zitten is een Spire Orb, goedkoop dingetje maar toch zou het niet zo extreem heet moeten worden. De cpu zit op een asus a7v133 en is niet overgeclocked. Iemand een idee wat mis kan zijn?

Alvast bedankt :)

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
90 graden ?!?!?!
Dan zou die dood moeten zijn volgens mij

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Mmm, denk niet echt dat je tempsensor goed is, want ik zou ook zeggen dat je proc. dood zou moeten zijn. Hen je wel pasta tussen je koeler en proc. zitten? Artic Silver II werkt goed, misschien is dat een alternatief voor je.

Verwijderd

spire's zijn slecht maar niet zo slecht!!!! 55-60 graden is normaal maar dit niet!!!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Oe, scary, waar zag je die temp, in de pc, of de bios?

Zou maar es gaan kijken of je ribbetjes warm worden, als die heet zijn is de capaciteit van je koeler niet toereikend. Als deze wel koud is, maar je proc niet is waarschijnlijk het contact dus slecht, dan zou ik de montage nog maar es kritsch bekijken.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
eeuuuuh......Fahrenheit :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is niet normaal.. en het is een wonder dat ie nog leeft heh. Het koelprut wat er standaard tussen zit heb ik er nu gewoon tussen. Het lijkt me sterk dat de sensor kapot is trouwens..

• Narf109
GEEN standaard 'koelprut' gebruiken, gewoon die pad eraf halen en koelpasta gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de temperatuur gecheckt in de bios en met een progje in windows, en nee het is geen fahrenheit. Ik voelde net aan de ribbels en ik brand m'n poten. Dus wat is het beste om te doen?

• Narf109
Kijk uit !, een Athlon gaat boven 95'C dood. Ik zou je proc + cooler eerst goed schoonmaken, dan een klein drupje pasta (is alleen voor oneffenheden).

Kijken of dit helpt

Verwijderd

misschien je vCore verlagen! Hij moet op 1.6V al lopen

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik m'n processor het beste schoonmaken? :?

• Narf109
iets om te ontvetten, wasbenzine ofzo....

Verwijderd

90 mag ie max hebben volgens de specs van AMD

http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

• Narf109
check idd je Vcore, die van mij stond standaard al op 1.85 :( staat nu op 1,69 dat scheelt zo'n 10'C :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat zo'n processor niet snel stuk? En moet ik het gewoon met een doekje doen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

gewoon met een papiere zakdoekje, maar een advies: ga zo snel mogelijk een nieuwe koeler halen. En draai tijdelijk geen koetje en laat hem op 800mhz lopen met vcore can 1,5
dan zal hij al een stuk lager zitten. W8 totdat je je nieuwe koeler hebt met het terug zetten van alle zooi.

• Narf109
doe het HEEL voorzichtig !!!!

- veeg eerst de oude pasta eraf met een doekje
- ontvet de boel
- drupje pasta
- cooler erop
- kijk vanaf de zijkant of hij goed aansluit
- Vcore checken

btw die van mij is nu 46'C idle

• de-don
  • Laatst online: 28-05 15:07
yep ik doe het gewoon met keukenrol en terpentine.
Als het dat roze troep is dat schraap ik eerst het grootste deel van de cooler met een mesje ofzo

• d-motion
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Gewoon met je nagel.... Op het moment dat je dat doet met een mesje maak je grote krassen en sluit je processor en cooler niet meer lekker aan.

Weet je zeker dat die cooler er goed opzit? je kunt als je handig-onhandig bent de cooler 180 graden draaien... en dan maakt die maar een beetje contact. Teweinig voor goede cooling.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:03 schreef Narf het volgende:

doe het HEEL voorzichtig !!!!
die dingen zijn niet stuk te krijgen, ik heb al zitten solderen op mn TB1Ghz en een beetje op zitten schuren om de soldeer er weer af te krijgen en daarna weer een keer gesoldeerd, mn orb zat ook nog een week lang verkeerd om waardoor maar 75% van het oppervlak contact maakt met mn koeler en de pasta zie ik nog net niet uit mn socket lopen. en alles draait nog prima op 1.1Ghz op 57C. ik ga morgen ff kijken of ie hoger kan.

• de-don
Gewoon met je nagel.... Op het moment dat je dat doet met een mesje maak je grote krassen en sluit je processor en cooler niet meer lekker aan.
Ja als je toch zo bezig bent pak dan en glasplaat en jif (eh .... cif) en polijst hem dan meteen >:) :P

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 01 augustus 2001 22:49 schreef ToD_ het volgende:
Ik heb de temperatuur gecheckt in de bios en met een progje in windows, en nee het is geen fahrenheit. Ik voelde net aan de ribbels en ik brand m'n poten. Dus wat is het beste om te doen?
Behalve wat iedereen hier zegt (goed bedoelt, maar volledig onnodig, dan wordt alleen die koelribben maar heter) kun je beter een betere koeler kopen. Eentje die dus niet zo heet is als ie gewoon maar koelt.

Wederom succes.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:19 schreef de-don het volgende:

[..]

Ja als je toch zo bezig bent pak dan en glasplaat en jif (eh .... cif) en polijst hem dan meteen >:) :P
Het schijnt dat je inplaats van pasta ook een grote dooie vlieg kunt nemen :)
(werkt echt btw)

• de-don
Het schijnt dat je inplaats van pasta ook een grote dooie vlieg kunt nemen
(werkt echt btw)
LOL :D
je wil toch niet vertellen dat je het uitgeprobeert heb hè ? :)

Verwijderd

Dit is echt niet lekker dus lees heel goed. Ja ik HAD dit probleem dus ook. Haal je cpu uit je socket doe een coolertje op je core. Nu nog niks aan de hand verbind de contacten van een laag wattage adapter +12V aan een willekeurig aantal contacten van je cpu. Ja nu nog niks aan de hand. Laatste stap stekker heel ff in het stopcontact. Nu heb je een dooie onbeschadige t-bird en ga je onder garantie een nieuwe haalen. Door dit geintje ben ik van 86 graden naar 43 graden gegaan >:) . Dankzij een nieuwe t-bird. Veel geluk met het omleggen van je cpu. B-)

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
ehehe, tja, is wel een goeie

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik m'n processor nog maar niet ga omleggen, ik ga eerst even alle andere dingen proberen die ik kan doen.. als het dan nog niet lukt.. dan ga ik hem vermoorden >:)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Mijn record is 101 graden (niet dat ik er trots op ben) hij heeft een uurtje gelopen en toen liep ie vast.

Was vergeten de waterkoeling aan te zetten, had wel een beetje stoom in de leidingen trouwens, maar cpu heeft het overleefd.

Verwijderd

ja er zijn mensen die alles proberen !!!

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Als dat koelblok zo heet wordt dat je je vingers eraan brand, is het misschien beter om voor wat meer airflow op de koeler te zorgen. Kun je misschien ergen in de buurt van de processor een 8x8cm of 12x12cm ventilator plaatsen ? Om vooraf eens te testen of dit invloed heeft kun je ook je kast open laten staan en een tafelventilator ervoor zetten. Dit heeft waarschijnlijk wel een veel groter effect dan een kleine fan, maar het geeft wel aan of de koeling zou verbeteren als je een kleine goedgeplaatste fan zou gebruiken.

Verwijderd

inderdaat, je moet meer airflow in je kast regelen...
wat is je case temp? als deze wel laag is andere koeler... als deze hoog is snel fans plaatsen voor airflow, en ik zou dan alsnog voor een andere koeler gaan...
maar een beter koeler plaatsen als je case temp heel hoog is heeft weinig zin, dan kan de heatsink zijn hitte toch niet kwijt aan de lucht.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 22:52 schreef Narf het volgende:
Kijk uit !, een Athlon gaat boven 95'C dood.
Een 1 Ghz al bij 90

Verwijderd

......Wil je zo vriendelijk zijn om een ander icoon te nemen!!!aan rippen doen we hier niet!
Op woensdag 01 augustus 2001 23:19 schreef de-don het volgende:

[..]

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 01 augustus 2001 22:59 schreef Narf het volgende:
check idd je Vcore, die van mij stond standaard al op 1.85 :( staat nu op 1,69 dat scheelt zo'n 10'C :) :) :)
:? Die van mij staat ook op 1,85 V, maar ik hoop toch dat ie met een paar weekjes naar 2,10V of iets dergelijks kan :) . Temp stressed nu 38 graden, dan <10 graden (hoop ik).

One of the animals has left its cage today.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Jah, en dit geintje heb ik ook op de a7v133, de temp blijft stijgen !!!, ik heb dus als de boel gemold, doordat de ophanging van cooler gewoon half was gesmolten en afbrak !!, met een swiftech haal ik nog 70 graden op 1400 mhz !!, gewoon een ramp is dit, ook wil pc soms niet goed opstarten, en ik weer zeker dat mobo de schuldige is ...

Verwijderd

Hmmmz hier is mijn 1200@1310 47 graden full-stress met een standaard (iceberg) orbje, 2 80mm alleen aan de achterkant, 1 waar een speciaal gat voor zat, 1 die neemt 3 pci sloten in :+
Pagina: 1