Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:13
Afgelopen dagen is het erg onrustig in Frankrijk (land ligt al een week plat door stakingen in heel Frankrijk) en ook in Nederland is het onrustig. 18 december is er een grote actie op komst van boeren en bouwers maar men moet niet raar opkijken als er anderen zich ook aansluiten . (Leraren Zorg personeel en transport is gevraagd mee te doen)

Ik vind de verslaggeving hierover erg " mager". Wat is er afgelopen dagen in de media geweest over Frankrijk ? Alleen een hoop geneuzel over de NPO (Dessing en DWDD) en wat Brexit. Maar Frankrijk ? Niets. Kijk eens op Belgische nieuwssites. Of Engelse. Als die het niet te druk hebben met Brexit.
Vanmorgen ook weer ergens. Frankrijk Parijs slagveld. Warzone. En the mainstream.media ??

https://m.facebook.com/st...201444&id=100037765401645

Ook over de boeren acties. Gister op Eindhoven airport is weinig op het nieuws geweest. Denkt men nou echt als we het dood zwijgen gaat het wel weg ?

Wat is jullie gedachte hier over ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De dingen die je meld zijn gewoon langs gekomen in het nieuws.
In Frankrijk is het al sinds het begin met de gele hesjes onrustig, maar omdat niemand meer duidelijk weet wat hun doel is zakt de nieuwswaarde met de dag.

Dat je post de msm term en Facebook link bevat is wel direct een duiding.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk dat jij beter op het nieuws moet letten. Ik heb gisteren zowel op radio, TV als internet meerdere malen berichtgeving over de gebeurtenissen bij Eindhoven Airport voorbij horen/zien komen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen: Kijk eens op de MSM ;)
Dan zie je dat alles wat je vertelt allemaal voorbijgekomen is.
Zoals gezegd, Frankrijk is altijd onrustig, zeker met de gele hesjes, maar sinds 1789 hebben ze er al een handje van :P

Tja, of de actie van de boeren doorgaat hangt af van het kort geding.

Overigens denk ik niet dat leraren zich erbij zouden aansluiten, want het zijn compleet verschillende redenen (en als je dat niet weet, dan zou ik me maar wat meer inlezen), ook hebben ze in januari een staking aangekondigd.
Daarnaast weet ik niet of mensen met de boeren geassocieerd willen worden, gezien de slechte reputatie die ze nu hebben.

Zorg is overigens mogelijk de angel er al uit.

Ik zou zeggen: Lees wat meer MSM en minder Facebook en je komt meer te weten :)
Dat het mainstream is, betekent niet dat het fout of fake is, meestal het tegendeel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-12-2019 11:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alle dingen die jij noemt heb ik anders in de reguliere media (zowel kranten als NOS/RTL-journaal) anders best frequent voorbij zien komen hoor.
Gister op Eindhoven airport is weinig op het nieuws geweest.
Excuse me? Omroep Brabant had maar liefst twee livestreams van die protesten, en vier artikelen op hun website. Hun journaal meldde het ook, en op het RTL-journaal zag ik het ook voorbij komen. Hoeveel méér aandacht wil je nog geven dan?

Je kan moeilijk verwachten dat alle zenders 24/7 daarover gaan berichten, er is nog meer nieuws dat belangrijk is hoor.

Of kijk jij alleen op Facebook ofzo? Dan zou je beter naar betere nieuwssites kunnen kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 14-12-2019 11:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/binnenl...-door-stikstofbeleid.html

https://www.nu.nl/binnenl...t-na-urenlange-actie.html

https://www.nu.nl/binnenl...-dam-op-voor-protest.html

https://www.nu.nl/binnenl...m-voor-boerenprotest.html

https://www.nu.nl/binnenl...e-door-boerenprotest.html

het is inderdaad schandalig, er is werkelijk niets over te vinden! Doofpotaffaire!

Probeer je eens te distantieren van het facebooknivo. Daar wordt je gehele dag een stuk leuker van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:12
Er is dus genoeg verslaggeving over. Onze vraag is nu meer, waarom vind jij dat het mager is? Omdat er te weinig op Facebook te lezen is? Volg de echte nieuwssites dan minimaal, die hebben er allemaal melding van gemaakt. Lees wat meer reguliere nieuwssites zoals RTL / NOS / NU of je lokale / provinciale bladen. Deze hebben namelijk allemaal, zelfs meerdere keren, hierover gerapporteerd op hun site / krant of blad..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
postbus2000 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:23:
Denkt men nou echt als we het dood zwijgen gaat het wel weg ?
Journalisten en nieuwsmedia willen vooral nieuwswaardigheid.
Het moet interessant zijn voor de lezer.
Er is maar weinig doodzwijgen bij imho.

Het kan wel zijn dat jij andere dingen interessant vindt dan de gemiddelde journalist.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:10
In het begin van zowel de gele hesjes als van het boerenprotest is er veel aandacht voor geweest imho. Zelfs nu is er veel aandacht voor eventuele lege schappen met de kerst en het aankomende kort geding van de supermarkten. Ik denk alleen dat bij veel mensen weinig nieuwswaarde heeft en doorgaan met hun leven, omdat er gewerkt wordt en daarna het gezin aan de beurt is. Veel mensen hebben te weinig tijd om zich daar mee bezig te houden en is een half uurtje nieuws volgen het maximale op een dag. \

De meeste mensen gebruiken sociaal media niet voor het nieuws maar voor de leuke, luchtigere zaken.

Als je naar de peilingen kijkt dan zie je dat de FVD en PVV samen maar 32 zetels halen van de 150, en het kabinet op 62 in totaal. Wat inhoud dat een groter deel van de bevolking helemaal niet ontevreden is over de gang van zaken in het land.

Wat mij opvalt is dat de groep pvv en FVD stemmers maar een marginale groep is met de meeste aandacht in het land. Net zoals de groep onruststokers in Frankrijk maar een klein groepje is met een hooguit 100.000 protesteerders is op een bevolking van bijna 63 miljoen inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spijkerhoofd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:08:
Als je naar de peilingen kijkt dan zie je dat de FVD en PVV samen maar 32 zetels halen van de 150, en het kabinet op 62 in totaal. Wat inhoud dat een groter deel van de bevolking helemaal niet ontevreden is over de gang van zaken in het land.

Wat mij opvalt is dat de groep pvv en FVD stemmers maar een marginale groep is met de meeste aandacht in het land. Net zoals de groep onruststokers in Frankrijk maar een klein groepje is met een hooguit 100.000 protesteerders is op een bevolking van bijna 63 miljoen inwoners.
Waar ook nog bij opgemerkt moet worden dat de pvv en fvd eigenlijk altijd met de vvd meestemmen. En daarmee ook het beleid van de regering en de gang van zaken in het land steunen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoewel ik vermoed dat de TS te weinig onderbouwd is voor een goede discussie, en daar dus gesloten gaat worden, geeft ik dit topic toch een schopje naar AWM, daar het in AZ niks te zoeken heeft.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Alles is inderdaad wel gezegd, als je het nieuws wilt volgen dan is sociale media veelal niet de aangewezen plek omdat die optimaliseren voor content dat mensen zo lang mogelijk op de site houdt, d.w.z. je krijgt altijd een vertekend beeld door dat soort algoritmes.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.