Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 01:17
Ik wilde eigenlijk geen topic aanmaken, maar ik heb al van alles geprobeerd om de oude google search layout terug te krijgen;

Gister nog, kreeg ik normale zoekresultaten als ik via chrome zocht in google.

Echter vandaag toen ik opnieuw wilde zoeken, waren er wat dingen veranderd die ik niet wil.

Het viel me op dat de zoekresultaten licht blauw waren in plaats van donkerder blauw, en dat de website naam met bijbehorend thumbnail, boven de zoekresultaten weer werden gegeven.

Dit gebeurt alleen als ik ingelogd ben bij google.

Voor degenen die niet weten wat ik precies bedoel, zo zagen mijn zoekresultaten er eerst uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0zQWyTSx/test1.jpg

En zo zien ze er sinds vandaag uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CzJrYhzm/test2.jpg

En ik wil het graag terug hebben zoals in de eerste foto te zien is.

Ik dacht eerst aan dat ik malware of iets dergelijks had, maar malwarebytes en nod32 hebben niets gevonden.

Ook heb ik gekeken bij programma's die actief zijn in de achtergrond, en bij geinstalleerde programma's via het oude configuratiescherm.

Beide geven aan dat er niets geks aan de hand is.

Dus probeerde ik maar via google zelf de oplossing te vinden, en het schijnt dat google een tijdje terug met deze "uitrol" is begonnen en dat meer mensen dit niet prettig vinden.

Ook word er gezegd via chrome://flags dingen te veranderen, maar de dingen die er verandert moeten worden, worden niet gevonden als ik via ctrl F zoek.

Vervolgens kwam ik uit bij een pagina over google images.. Hier had iemand een chrome extensie gemaakt die de google images terug moest zetten naar de oude layout en dit werkt dan ook zoals het moet.

Echter is de search layout niet veranderd en dit zou ik graag anders willen zien. Mocht dit niet kunnen zou ik moeten wennen aan de nieuwe layout, maar ik vind de nieuwe layout verre van prettig.

Iemand dus enig idee hoe ik dit kan herstellen?

Ondertussen heb ik chrome ook nog even een update gegeven (zit nu op 79.0.3945.79) via help > over google chrome, maar dit mocht ook niet baten. Search results zijn onveranderd.

Dus, als iemand me kan vertellen hoe ik terug kan naar de oude layout, wordt dat heel erg geapprecieerd.

Alvast bedankt.

Groet van Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welkom bij webdiensten. Deze kunnen hun product aanpassen wanneer ze willen. Soms geven ze nog een optie om terug te gaan naar een oudere layout maar vaak is het gewoon beter met de flow mee te gaan.

Je zou met hacks misschien in een andere release cycle gaan zitten (IP-adres uit een ander land kiezen of je browser zich anders voor laten doen, bijvoorbeeld ouder/beperkter), of bijvoorbeeld je cookies wissen en/of in een private window werken, maar vaak is dat ook maar tijdelijk.
offtopic:
Bedankt! Doe hem de groeten terug! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Bedankt :)

Dus kort gezegd is er geen weg meer terug en moet iedereen er dus ooit aan deze (in mijn ogen verschrikkelijke) layout gaan geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, hoor. Je kunt gewoon een andere zoekmachine gebruiken. ;)

Maar aan de andere kant zul je ook merken dat het gaat wennen. Wat ik echt onuitstaanbaar vind is dat ze de URL nu uit de zoekresultaten verwijderd hebben. Maar ik gebruik al een tijdje DuckDuckGo nu.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 14-12-2019 04:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Helaas.

Wat ik vooral vervelend vind is de lichtblauwe hyperlinks, en dat de url nu boven de zoekresultaten staan :(

Andere zoekmachines heb ik overwogen en al eerder geprobeerd, maar for some odd reason kom ik altijd weer terug bij google...