Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop zal hoofdzakelijk dienen voor het werk. Vroeger een fervente gamer geweest, maar met ouder worden verminderd dit helaas wel.
Werk : CAD software (Autocad, Civil3D), Rhinoceros, Trimble Realworks
Game : Voornamelijk FPS (Battlefield, COD, …), Fallout, Football Manager
Aangezien ik niet snel wijzig van systeem, dient mijn build jaren mee te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet hoger dan 2500€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, op enkele HD Disks na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik hier nog een aantal HD disks heb liggen, zou ik die graag allemaal in het nieuwe systeem onderbrengen. Dus daarom een een case waar ik minimaal 5 HD disks kan toevoegen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt specifieke voorkeuren. Waarschijnlijk een ASUS mobo vanwege de vele sata aansluitingen die ik nodig zal hebben.
Vroeger zou ik voor intel gegaan zijn, maar door de nieuwe evoluties, gaat de voorkeur uit naar een Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een relatief stil systeem.
Het is niet meer van deze tijd blijkbaar, maar ik wil toch ook een ingebouwde blu-ray lezer/schrijver voor het rippen van mijn audio-cd’s.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Graag nakijken of alle onderdelen compatibel zijn met elkaar.
Processor : Voorkeur gaat uit naar AMD Ryzen 9 3900X, vanwege niet snel veranderen van systeem. Of toch best een AMD Ryzen 7 3700X?
Voeding : Is een voeding van 750W overkill of heb ik voldoende aan 650W bij deze samenstelling.
Kan ik ergens op besparen volgens jullie? Benieuw naar jullie antwoorden.
Desktop zal hoofdzakelijk dienen voor het werk. Vroeger een fervente gamer geweest, maar met ouder worden verminderd dit helaas wel.
Werk : CAD software (Autocad, Civil3D), Rhinoceros, Trimble Realworks
Game : Voornamelijk FPS (Battlefield, COD, …), Fallout, Football Manager
Aangezien ik niet snel wijzig van systeem, dient mijn build jaren mee te gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst niet hoger dan 2500€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, op enkele HD Disks na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik hier nog een aantal HD disks heb liggen, zou ik die graag allemaal in het nieuwe systeem onderbrengen. Dus daarom een een case waar ik minimaal 5 HD disks kan toevoegen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt specifieke voorkeuren. Waarschijnlijk een ASUS mobo vanwege de vele sata aansluitingen die ik nodig zal hebben.
Vroeger zou ik voor intel gegaan zijn, maar door de nieuwe evoluties, gaat de voorkeur uit naar een Ryzen processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een relatief stil systeem.
Het is niet meer van deze tijd blijkbaar, maar ik wil toch ook een ingebouwde blu-ray lezer/schrijver voor het rippen van mijn audio-cd’s.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Graag nakijken of alle onderdelen compatibel zijn met elkaar.
Processor : Voorkeur gaat uit naar AMD Ryzen 9 3900X, vanwege niet snel veranderen van systeem. Of toch best een AMD Ryzen 7 3700X?
Voeding : Is een voeding van 750W overkill of heb ik voldoende aan 650W bij deze samenstelling.
Kan ik ergens op besparen volgens jullie? Benieuw naar jullie antwoorden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 559,19 | € 559,19 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi) | € 419,89 | € 419,89 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 587,- | € 587,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart | € 155,05 | € 155,05 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/32 | € 162,01 | € 162,01 |
| 1 | Optische drives | Asus BW-16D1HT | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 185,- | € 185,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.326,89 | ||