Toon posts:

Probleem bekabelde verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb advies nodig voor het volgende probleem:

Een goede vriend en ik delen samen ons internet abonnement. Het modem staat in zijn apartement, mijn apartement ligt naast die van hem.

Gat in de muur geboord em UTP erdoor (CAT 5E). Telkens als mijn vriend een online game speelt en mijn pc aan staat krijgt hij hoge ping (150ms ongeveer). Ik heb gechecked of mijn PC netwerkverbruik heeft, maar nee hoor... 1% netwerkgebruik te zien en geen downloads.

We hebben beide pc's bekabeld verbonden. Er zit alleen een switch tussen aan mijn kant. De switch is enkel verbonden met zijn modem als internet bron en mijn pc.

We hebben een 50mb down/ 5mb up pakket van Ziggo. Wat volgens ookla speedtests ook prima binnenkomt.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? We overwegen een hogere snelheid bij Ziggo voor meer bandbreedte, maar wie weet is dat niet de oplossing.

Alvast bedankt voor de antwoorden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom zit er een switch tussen? Wat gebeurt er als je de kabel gewoon direct in je pc stopt?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

lier

MikroTik nerd

Groter probleem dan download kan upload zijn, zeker bij een asymmetrische verbinding. Het beste is om op het modem te controleren of deze (of de download) helemaal dichtgetrokken wordt. Mogelijk ondersteunt het modem QoS en kan je daarmee zorgen dat spelletjes voorrang krijgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:20

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je geen torrents of een backup op de achtergrond draaien op je pc? Want blijkbaar zorgt jouw pc voor extreem veel netwerkverkeer waardoor de ping bij de buurman dus omhoog schiet.

Laat hem eens een game spelen en kijk wat de ping is, zet je pc aan en kijk wat de ping dan is.
Trek vervolgens de netwerkkabel uit de pc en kijk wat er dan gebeurt. Gaat de ping dan meteen omlaag?

Dich bis echt unne foëzen haas