Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankTunder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoi, ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht van mijn krantenwijk. Alleen hij doet het niet.
Probleem:
Ik het hem in elkaar gezet hij bootte eerst gewoon in Windows setup, maar toen ik bij het "hi" scherm kwam viel hij opeens uit :'( , ik dacht dat het aan de voeding lag want ik had een 450 watt voeding gehaald bij een rx 580 dual van asus 8)7 . Dus ik een nieuw voeding bestellen , nu een van 650 watt. Meer dan genoeg. Ik heb daarna opnieuw Windows geïnstalleerd en hij deet het even, maar naar het installeren van de drivers kreeg ik weer een zwart scherm. Daarna heb ik nog even Windows troubleshooter, maar die deet ook niets :-( .

Mijn vraag: is er iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? :P

Mijn specs:
prossesor: ryzen 5 2600X
moederbord: Gigabyte B450M DS3H
GPU: ASUS Radeon RX 580 4GB Dual
voeding: Cooler Master MWE White V2 650
geheugen: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
voeding: Cooler Master MWE White V2 650

Beste antwoord (via br00ky op 14-12-2019 11:57)

• TankTunder
Op een of ander fiets doet hij het nu wel, het de hdmi kabel er ingestopt inpaats van dvi.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eeh, wat is nou concreet het probleem eigenlijk? Zwart scherm zegt niet zo veel... Wat heb je geprobeerd om een diagnose te stellen en wat heb je gevonden?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 23:27

Santford

FP PowerMod
Toen hij uitviel bij het ‘hi’ scherm bij de eerste keer installeren met de 450watt voeding, kon je de pc wel opnieuw aanzetten en de setup starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
450w is genoeg, 650w nodeloos overkill.

Kom je in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankTunder
Stanford,
Ja, het leek als de gpu iets meer dan bijna niks moest doen dat hij weer uitviel.

Uszka,
Oeps 🤭.
Maar ik kan wel gewoon in de bios komen, maar daar staat de gpu niet in.

Wintervacht,
Elke keer als hij wil gaan doen valt hij uit, ik kwan net nog even op de desktop, ik wou toen gewoon drivers instaleren, maar toen hij daar mee begon viel hij weer uit (ja, de drivers herkende de gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:39
Kan nog een probleem zijn met de koeling...
Cpu koeler goed geïnstalleerd, met koelpasta? En ventilatoren draaien allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Je moet ff de basics nalopen. Heb je bv alle benodigde voedingskabels op je mobo en gpu aangesloten? Klinkt als zoiets....

Anders GPU gaan troubleshooten en temps monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankTunder
Hugoboss1985,
Hij zit er volgens mij gewoon goed op. Hoe kan ik dit dan het beste checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankTunder
KnoxNL,
Ik heb alle kabels opnieuw er ingedaan toen ik mijn nieuwe voeding kreeg. Maar kan het best nog een keer doen, alleen dit is misschien een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Valt hij uit of zwart scherm? Als hij zwart scherm geeft bij het inladen van de driver bij Windows is je videokaart dood of dood aan het gaan.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
TankTunder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:15:
KnoxNL,
Ik heb alle kabels opnieuw er ingedaan toen ik mijn nieuwe voeding kreeg. Maar kan het best nog een keer doen, alleen dit is misschien een beetje zinloos.
Als je maar zeker weet dat je alles hebt aangesloten, daar gaat het om.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TankTunder
Op een of ander fiets doet hij het nu wel, het de hdmi kabel er ingestopt inpaats van dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zdevam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-05 08:23
Gelukkig maar, niets zo irritant als zeker weten dat je alles goed hebt gedaan en dat het dan toch niet werkt.

Misschien is het een wat oudere dvi kabel die defect aan het raken is? Het lijkt er een beetje op dat windows de gpu driver update, en daarmee de resolutie van je scherm aanpast, maar de kabel de hogere resolutie niet aankan?

Ik zou voor de zekerheid testen met een andere kabel om een defect op de GPU uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:07
Ik heb dit MB ook, en bij installatie vond ik dat er bovengemiddeld veel kracht nodig was om de RAM stickjes er goed in te krijgen. Misschien ook waar om even te dubbelchecken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat het RAM op de QVL van het moederbord? AMD's zijn berucht om RAM support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB want dit heeft niets met aankoopadvies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik zou even een Memtest draaien.
Mijn pc had een zelfde soort issue en het leek zichzelf opgelost te hebben maar een half uur in een game weer een crash. De oorzaak was het geheugen deze handmatig ingesteld en voltage iets aangepast en hij was stabiel.
Een pc kan stabiel lijken maar dat betekend niet dat hij ook stabiel is. Kortom draai hwinfo en memtest en kijk naar alle temps en clocks en als je niet weet wat die betekenen post je ze hier even dan zijn er zat mensen die je kunnen vertellen of er iets afwijkt of zorgelijk is.

Helaas is de tijd van plug en play computer onderdelen voorlopig voorbij. beide bij intel en AMD moet er behoorlijk wat getweaked worden om alles optimaal te krijgen. er worden maar wat vaak verkeerde voltages of settings standaard gebruikt wat allerlei problemen kan geven.
Pagina: 1