Steam remote play - hardware te oud?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17
Eerste kerstdag komt de hele bups bij mij eten, waaronder twee neefjes van 7 en 9. Gamen vinden ze leuk, maar het enige spel wat ik heb is Battlefield 4 en daar zijn ze wat te jong voor. Mijn pc is al wat ouder dus de meest recente spellen gaat ie niet draaien. Nu heb ik als test Dirt Rally (de eerste) even gedownload want racen vinden ze ook leuk (wees gerust, als het experiment lukt koop ik 'm wel voor die paar euro). Vond nog een Dual Shock 3 controller en zelfs dat werkt. Draait ook prima nog. Nu vind ik het eigenlijk ook niet gezellig om die gasten weg te stoppen in het computerhok, en kwam ik Steam remote play tegen. Geïnstalleerd en werkt direct, super makkelijk. Alleen het werkt voor geen meter.. Het is niet te spelen. Ik vermoed dat mijn hardware het gewoon niet trekt, maar als ik Google kan ik niet echt harde eisen vinden. Dit is wat ik heb:

Server (dus waar de game draait):
-Intel Core i5-4690K @ 3,5GHz
-8GB geheugen
-Samsung Evo 850 ssd
-GeForce GTX 660Ti
Lokaal draait Dirt Rally prima

Client (media pc die aan de tv hangt):
-AMD E-350
-8GB geheugen
-Intel ssd (een van de eerste)
-AMD Radeon HD 6310 Graphics
Input lag, glitches, rubber banding, niet te doen

Alles via 1Gbit bekabeld aangesloten.

Ik weet het, het zijn oudjes, vooral de media center pc want die hoeft normaal gesproken nooit wat te doen dus heeft nooit een upgrade nodig gehad. Ik vermoed dat daar het probleem zit. Wat denken jullie?

[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 13-12-2019 21:28 ]

Roomba E5 te koop